Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی روزجمعه در حاشیه بازدید از بندر چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشحال هستیم که در اوج بی پولی توسعه بندر چابهار به خوبی در حال پیشرفت است و هر چند ماه یک پروژه افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: راههای ارتباطی به بندر چابهار در حال مطالعه هستند و ابتدا از مبدا بندرچابهار تا سه راهی کنارک و نیکشهر ۲ بانده می‌شود تا تسهیل در رفت وآمد کامیون ها و کاهش حوادث رانندگی در این مسیر پر رفت و آمد را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های در دست اجرا در بندر چابهار، گفت: هم اینک پروژه‌هایی نظیر ساخت بلندترین و مجهزترین برج کنترل دریایی کشور، لایروبی حوضچه و کانال دسترسی، بویه گذاری، جمع آوری اسکله‌های نصب سریع، سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی، شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی، پست های برق و دایک حفاظت ساحلی در بنادر شهید بهشتی و کلانتری در حال اجراست که بزودی افتتاح و بهره برداری می شوند.

وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع آوری اسکله های نصب سریع بندرشهید بهشتی چابهار با اعتبار ۲ میلیون دلار را شاهد هستیم که در مدت ۹ ماه تکمیل می شود و در این مدت برای ۷۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می کند.

اسلامی هدف از اجرای این پروژه را افزایش مساحت حوضچه وکانال های دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: عملیات پهلودهی همزمان شناورهای باری و نفتی به صورت ایمن امکانپذیر می شود و می توان بهره برداری حداکثری از اسکله های مجاور به اسکله نصب سریع را انجام داد.

وی افزود: امروز جاده دسترسی به طرح توسعه بندر شهید بهشتی بطول ۲ و نیم  کیلومتر افتتاح شد، این پروژه راهسازی در مدت ۱۲ ماه و با اعتبار ۲ و نیم میلیون دلار تکمیل و بهره برداری شده است.

وزیر راه و شهرسازی از اهداف این پروژه را اتصال ترمینال های طرح توسعه بندرشهید بهشتی به جاده های ارتباطی، سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه و تسهیل ترانزیت کالاهای بندر عنوان کرد.

وی گفت: از ترمینال بین المللی مسافرت های دریایی در بندر شهید کلانتری چابهار بازدیدی داشتیم که امیدواریم در ماه آینده پس از تعطیلی چند ساله ورود و خروج مسافر را از چابهار به مسقط شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ترمینال مسافری دریایی چابهار از مجهزترین ترمینال ها در کشور است که می تواند نقش مهمی در توسعه روابط با کشورهای مختلف و جذب سرمایه گذار و گردشگر داشته باشد. 

وی به بازدیدها از روند ساخت بلندترین و مجهزترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور، شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی بندر شهید بهشتی، فرآیند لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر شهید کلانتری، بازدید دریایی از پروژه بویه گذاری و احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی در بندر چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه ها یکی پس از دیگری در حال کار و تکمیل است که امیدواریم تا یک سال آینده شاهد رونق بیشتر این بندر راهبردی باشیم.

اسلامی گفت: پروژه اجرای شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی بندرشهید با مبلغ کل سرمایه گذاری ۷۹۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم  ۱۱۲ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم ۴۸۵ نفر اجرایی شده و در مدت ۳۰ ماه تکمیل و بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: ۹ کیلومتر راهسازی، ۲۴ کیلومتر خطوط لوله گذاری، ۶۲ کیلومتر خطوط سیم کشی و کابل کشی و ۶ پست برق در این پروژه پیش بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت خوب پروژه برج کنترل مراقبت بندر شهید کلانتری قدردانی کرد و افزود: در مدت ۲ ماه از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۰ درصد پیشرفت را شاهد هستیم که نشان از عزم جدی برای تکمیل پروژه‌ها دارد.

وی گفت: برای ساخت این پروژه ۳۴۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، مساحت آن سه هزار و ۱۰۰ مترمربع، زیربنا هزار و ۵۰۰ مترمربع، ارتفاع از سطح دریا ۷۸ مترمربع و ارتفاع برج ۶۰ مترمربع در مدت ۲۴ ماه ساخته می شود.

اسلامی هدف از اجرای این پروژه را دیدکامل به محوطه های بندری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، مسیرهای آبراه، دهانه موج شکن، لنگرگاه و فعالیت ادوات و تجهیزات بندری، استقرار برج مراقبت دریایی(vts)، مرکز جستجو و نجات دریایی و فضاهای عملیاتی، افزایش ضریب ایمنی بندرچابهار در راستای پدافند غیرعامل را عنوان کرد و افزود: این پروژه مهم نماد گردشگری دریایی سواحل مکران است.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان برق سرمایه سرمایه گذاری شهید بهشتی وزیر راه و شهرسازی زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت

پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.   به گزارش مهر؛ پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد. وی دکتری اقتصاد را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد.   او استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی بود. داوودی پیشتر مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه بود. وی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود
  • رفع نقاط حادثه خیز در ابهر
  • ◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • محور پارگ به بخش پیرسهراب چابهار و مسیر دج‌ها مسدود است
  • مسدود شدن محور ترانزیتی ایرانشهر سرباز راسک چابهار +فیلم
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول