Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مهم‌ترین کار مثبت این مجلس ورود به عرصه مبارزه با فساد و شفافیت بود از آن طرف نیز به علت اینکه سه فراکسیونی بود و اجماع سیاسی وجود نداشت نتوانست قدرت یکپارچه‌ای را در برابر مسائل از جمله نظارت بر رفتار دولت تشکیل دهد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جریان ثبت نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: مجلس نماد حضور  مردم در عرصه‌های تصمیم‌گیری کشور است، مردم رئیس جمهور را به عنوان مدیر اجرایی انتخاب می‌کنند و در کنار آن مجلس را انتخاب می‌کنند تا به عنوان یک عنصر نظارتی دولت برنامه‌هایش را با او مطرح کند و همچنین مجلس از طرف مردم بر رفتار دولت نظارت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: نمایندگان به سبب رای مردم وجاهت پیدا می‌کنند و تمام این‌ها برخاسته از رای مردم است، وقتی مردم حاضر و موثر باشند مجلس قدرتمند‌تر خواهد بود ولی وقتی مشارکت کم شود مجلس حداقلی خواهد بود، مجلس فعلی نقاط قوت و ضعفی دارد، در برخی از حوزه‌ها ورود خوبی داشته و در برخی دیگر نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

وی بیان کرد: شاید مهم‌ترین کارهای مثبت این مجلس ورود به عرصه مبارزه با فساد و شفافیت بود از آن طرف نیز به علت اینکه سه فراکسیونی بود و اجماع سیاسی وجود نداشت نتوانست قدرت یکپارچه‌ای را در برابر مسائل از جمله نظارت بر رفتار دولت تشکیل دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: ما اولین مجلس بعد از انقلاب بودیم که خیلی سخت می‌توانستیم به خاطر این تسویه‌سازی‌هایی که در بیرون اتاق می‌افتد با یکدیگر گفتگو کنیم، در خیلی از حوزه‌ها تصمیم‌سازی سخت می‌شود؛ وزیری ضعف اجرایی دارد، اما وقتی فراکسیونی می‌خواهد ایشان را استیضاح کند، چون فراکسیون دیگر پرچم‌دار آن جریان سیاسی است مانع این می‌شود، این در فرهنگ سیاسی جامعه یک نقطه ضعف فرهنگی و برخاسته از کف جامعه است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه باید یک فاصله‌گذاری سیاسی اتفاق بیفتد تا بین رقابت‌های سیاسی و امور مربوط به مردم فرصت گفت‌وگو ایجاد شود، تصریح کرد: من در این سه دوره‌ای که به مجلس رفتم منتخب و کاندیدای اجماعی اصولگرایان بودم، این دوره نیز اگر بنا باشد که در انتخابات حضور داشته باشم انتظار می‌رود که اصولگرایان حمایت کنند بنابراین است که به یک لیست واحد برسیم.

وی یادآور شد: مشهد پنج کرسی دارد و چون شهر بزرگی است کنشگران سیاسی بیشتری نسبت به ظرفیتش دارد، وقتی شهری پر ظرفیت، کرسی‌های کمی داشته باشد اتفاقاتی می‌افتد مانند اینکه که در لحظه‌های آخر انتخابات در لیست‌ها تغییر ایجاد می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با جوان‌گرایی در مجلس افزود: مبنا انتخاب اصلح است، یعنی چه کسی بهتر از همه می‌تواند وظایف را انجام دهد، ولی در شرایط مساوی باید به جوانان رای بدهیم چرا که جوان با انرژی، نوآور، پرتلاش و فناور است، اصل عنصر جوانی در ترتیب دوم قرار دارد، باید ببینم چه ظرفیت‌هایی به میدان می‌آیند، بین آن‌ها در شرایط مساوی جوانان ارجح هستند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: نماینده مجلس نمی‌تواند بگوید من برنامه اجرایی دارم چرا که نماینده در کنار دیگر نمایندگان معنی پیدا می‌کند، بنابراین جریان‌ها باید بگویند چه برنامه‌ای  دارند، بخشی از آن چیزهایی که در دوره قبل بیان شد محقق شده و بخشی هنوز محقق نشده است، همه اقدامات برادرانه و به لطف الهی انجام شد، مجلس آتی اولین مجلس گام دوم انقلاب است و وظیفه مجلس ایجاد پایه تمدنی است و باید نسبت به مجلس‌های گذشته قویتر باشد.

 عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: مجلس یک مکان جدید است، افراد باید کلان‌نگر و درک درستی از موضوعات داشته باشند، طبیعتاً افرادی که اندوخته‌های علمی و تجربی داشته باشند به مجلس راه پیدا می‌کنند، تا حدی می‌توان قانون را سختگیرانه کرد ولی عنصر کارآمدی را نمی‌توان با قانون درست کرد، وقتی مردم نماینده را انتخاب می‌کنند باید توجه داشته باشند که این نماینده قرار است در سطح ملی و بین المللی فعالیت کند.

وی اظهار کرد: منابع مالی ما کاملا شفاف است، همین افرادی که برای ثبت نام با من همراهی کردند قرار است هزینه‌ها را پرداخت کنند، من بر اساس اینکه رای می‌آورم یا نه، نباید ثبت نام کنم، حضور در انتخابات واجب کفایی است، رهبری نیز اشاره کردند که این افراد باید صلاحیت حداقلی داشته باشند و اجماعی در مومنین صورت بگیرد، این وظیفه من است که تحقیق کنم ببینم از من بهتر ثبت نام کردند یا خیر چه رای بیاورم یا نیاورم، اگر برحسب وظیفه شرعی باشد در نظر خداوند ماجور است و تنها موضوعی که نباید فکر کرد همین است که رای می‌آوریم یا خیر؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم نماینده مردم مشهد در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن در جمع خبرنگاران درخصوص اینکه آیا شرکت راه آهن آثار قیمت های تکلیفی دولت را در صورت های مالی خود برآورد و منتشر کرده یا خیر، گفت: طبیعتا قیمت گذاری پایین یکی از عواملی است که در وضعیت امروز راه آهن نقش اساسی بازی کرده و در عدم توفیق شرکت راه آهن و شرکت های بخش خصوصی بسیار موثر بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه یکی از اقدامات دوره مدیریتی اش ایجاد شفافیت در حوزه ریلی است، گفت: در دولت قبل متاسفانه مدیران سابق با آرایش حساب ها زیان راه آهن را یا کم نشان دادند یا اینکه در یک سال هم راه آهن را سودده نشان دادند. اما در دو سال اخیر با بررسی های سازمان حسابرسی مشخص شد یک زیان شش هزار میلیارد تومانی از عملکرد سال های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برای ما به یادگار گذاشته اند. نکته قابل تامل اینکه، ما فقط وارث این زیان نیستیم، بلکه در آن زمان مدیرانی که راه آهن را سودده نشان داده اند (با آرایش حساب ها) علاوه بر پاداشی که گرفته اند، باعث شده اند خزانه داری کل کشور بابت سودی که آنها به ظاهر ساخته اند، از ما درخواست مالیات و سود سهم دولت را داشته باشد.

وی گفت: جالب است بدانید که در صورت های حسابرسی شده بندهایی که سازمان حسابرسی برای سال های ۹۷ تا ۹۹ آورده بعضا در یک سال تا ۳۴ بند هم می رسد. این حجم از ابهام و عدم شفافیت در عملکرد آن سال ها بی سابقه است.

حجم ویدیو: 5.44M | مدت زمان ویدیو: 00:02:45 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • بهادری جهرمی: نظارت‌ مرثر بر بازار نیازمند تمرکز نظارت است
  • مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است