Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@00:11:23 GMT

رقابت «پایتخت۶» با فصل دوم «نون.خ»

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۹۳۰۱

به گزارش تسنیم، فصل دوم سریال تلویزیونی «نون.خ» در حالی شروع شد و تصویربرداری در کرمانشاه روزهای آغازین خود را سپری می‌کند که سعید آقاخانی هم در پشت دوربین و هم جلوی دوربین زنگ آغاز کار را رسماً به صدا درآورد. زیرا پلان اول با خود شخصیت نورالدین خانزاده آغاز شد و با اضافه شدن میرطاهر مظلومی از قسمت‌های پنجم و ششم اتفاقات جالبی میان سلاطین تخمه رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از نقش نورالدین خانزاده که برعهده سعید آقاخانی کارگردان «نون.خ» است، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، سیروس میمنت، شیدا یوسفی، صبا ایزدپناه، هدیه بازوند و ... همچون فصل اول، در بخش دوم این سریال تلویزیونی نیز حضور دارند و هومن‌ حاجی‌عبداللهی در همان روزهای نخست پیش‌تولید اعلام شد که بازیگر غایب از فصل اول «نون.خ» است.

در کنار شروع قصه با نورالدین خانزاده برخی از بازیگران اصلی هم جلوی دوربین رفتند و قرار است میرطاهر مظلومی هم به عنوان بازیگر جدید، به «نون.خ» رنگ و بوی جدیدی بدهد. البته بازیگران بومی جدیدی هم به جمع شخصیت‌های کورد و یا دیگر سلاطین تخمه سریال، به تدریج اضافه می‌شوند.

این فصل از سریال برای ماه رمضان شبکه یک سیما ساخته می‌شود و مردم در نوروز هم سریال «پایتخت۶» را می‌بینند. رقابت این دو به فاصله چند ماه روی آنتن هم نکات دیگری است که سازندگانش حتماً به آن توجه دارند و روی جذابیت‌های داستانی و تصویری‌ آنها تأثیر می‌گذارد.

دغدغه اصلی خود سعید آقاخانی هم به نمایش بیشتر آداب و رسوم، فرهنگ، موسیقی، لهجه و گویش و استفاده از بازیگران بومی بود اما به دلیل شرایط جوّی و کم بودن زمان تصویربرداری در فصل نخست کمتر توانست به دیدنی‌های این مناطق بپردازد.

«نون.خ» ماجراهای سلطان‌های تخمه‌ای را نمایش داد که از شخصیت محوری داستان طلبکارند و اتفاقات جذابی که به عروسی دختر نورالدین رسید و حالا باید ببینیم که در ماه رمضان ۱۳۹۹ چه اتفاقات جدیدی، روی قاب سیما نقش می‌بندد.

«نون.خ» دوم ۲۵ قسمتی است و روزهای آغازین فیلمبرداری‌اش را در کرمانشاه ضبط می‌کند. حدوداً نیمی از دوران فیلمبرداری‌ در مناطق کرمانشاه و کردستان، روستایی به نام کندوله و اورامان می‌گذرد؛ البته گروه، سری به شمال کشور هم می‌زنند و در تهران هم تصویربرداری خواهند داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن

حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور، مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه‌با اهمیت خواندن قرآن گفت: از نظر ساختار وجودی، انسان دارای دو ساحت و بُعد است. یکی بُعد جسمانی و مادی و یکی بُعد روحانی و غیبی. قرآن عمدتاً بر اساس ساختار وجودی انسان ملاحظه هر دو بُعد را کرده است؛ اما عمده‌ترین راه تغذیه بُعد روحانی و بُعد ملکوتی و غیبی انسان از طریق دستاوردهای آسمانی است.


او ادامه داد: انسان‌هایی که بخواهند سرمایه‌ای در بُعد ملکوتی و غیبی خود داشته باشند و آن بُعد خودشان را تقویت کنند، اینها ناگزیرند که با یک دستاوردهای غیبی و ملکوتی اصیل آشنا باشند و قرآن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پیامبر اکرم (ص) که خود سرتاسر غیب و ملکوت بوده، برای انسان‌ها قرار داده شده است. اگر افراد بخواهند در جنبه‌های ملکوتی و غیبی خودشان را رشد دهند، اینها ناگزیر از تماس با قرآن به‌عنوان تجلی اسماً الهی در روی زمین هستند.


مدیر بنیاد مهدویت اصفهان با بیان اینکه امروزه از قرآن تحت عنوان هوش معنوی یاد می‌شود، گفت: افراد اگر بخواهند هوش معنوی خودشان را ارتقا دهند باید به قرآن مراجعه کنند؛ چون یکی از مؤلفه افراد دارای هوش معنوی، ارتباط با کتب قدیمی و عتیق است و یکی از کتاب‌های عتیق و مصون از هرگونه خطا و اشتباه قرآن کریم است؛ لذا از یک دیدگاه هر کسی اهل قرآن نباشد معلوم می‌شود که هوش معنوی خوبی ندارد.


او تأکید کرد: عرفا و بزرگان ما معمولاً حداقل روزی یک مراجعه قرانی داشتند و حضرت امام روزی سه جز قرآن تلاوت می‌کردند. علامه طباطبایی بالاترین هوش معنوی را داشته و بیست سال شبانه با قرآن مأنوس بوده تا تفسیر المیزان را تحویل ما داده است.


حجت‌الاسلام نیلی‌پور پویش «زندگی با آیه‌ها» را اقدامی مؤثر در انس بیشتر مردم با قرآن عنوان کرد و گفت: حقیقتاً پویش زندگی با آیه‌ها که توسط سازمان تبلیغات اسلامی در حال اجرا است، کار بسیار تحسین برانگیزی است؛ چراکه قرآن یک کتاب نظم‌پذیر و نظم ده به انسان است. پویش زندگی با آیه‌ها نیز کار منظمی است که باعث مدیریت ذهن، زمان و فهم می‌شود.


او افزود: سه سال قبل ما در بنیاد مهدویت اصفهان کاری مشابه پویش زندگی با آیه‌ها را اجرا کردیم و هر روز یک آیه از آیات المهدی در فضای مجازی به مسابقه گذاشته می‌شد.


مدیر بنیاد مهدویت اصفهان تصریح کرد: این‌گونه کارهای منظم با موضوعات مختلف مثل مهدویت ظرفیت بالایی است که شما در هر جز چند آیه مرتبط با آیات المهدی می‌توانید پیدا کنید و آنها را ارائه دهید. آیات قرآن معجونی است که شما در آن توحید، اخلاق و عقاید می‌بینید؛ لذا این پویش‌های منظم باید در تمام طول سال با عنوان‌های متفاوتی اجرا شود؛ مثل پویش سبک زندگی از نگاه قرآن.


او در پایان تأکید کرد: پویش زندگی با آیه‌ها کار موفق و خوبی بوده و ان شالله خداوند به متولیان این امر قوت و همت عالی دهد تا بتوانند این اتفاق را با موضوعات متنوع و فراگیر و جذاب بیشتری در سطح کلان حتی در سطح جهانی ایجاد کنند. چون قرآن مخصوص ما نیست و خطاب قران به کل مردم است؛ بنابراین این‌گونه پویش‌ها نباید محدود به ایران باشد و باید در جهان اسلام و حتی با نگاه بین‌المللی رقم بخورد تا همه مردم به شکلی از این مائده الهی و آسمانی بهره‌مند شوند.

کد خبر 6081223 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • (عکس) استوری جالب و جدیدی که هادی چوپان منتشر کرد
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • تصاویر جدیدی از برخورد موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی
  • رکود در بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه
  • رقابت فرزاد فرزین با جواد عزتی در قطب شمال
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • دانه‌های آجیلی خوی به نام کشاورز و‌به کام واسطه