Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@09:33:43 GMT

آخرین خبرها از قیمت مرغ در بازار

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۹۳۱۲

برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی، از ثبات نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

اخبار اقتصادی - او افزود: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ تا ۱۰ روز آینده نوسان چندانی در بازار نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از افت قیمت جوجه یک روزه در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون قیمت هر قطعه جوجه یک روزه به ۲ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار تقلیل یافته است و همواره پیش‌بینی می‌شود که طی هفته آینده به نرخ مصوب دولتی خود برسد.

چهارآیین کاهش استقبال مرغداران در جوجه ریزی واحد‌های مرغداری را عامل اصلی افت قیمت جوجه در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش جوجه ریزی عرضه مرغ در ماه آتی دچار کمبود خواهد شد که این امر بر افزایش قیمت بی تأثیر نیست.

این مقام مسئول درباره آخرین تحولات بازار نهاده‌های دامی گفت: هم‌اکنون در بحث کنجاله سویا مشکلی وجود ندارد و همواره این نهاده با نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا را ۲ هزار و ۳۵۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هر کیلو ذرت در بندر امام یک هزار و ۴۵۰ تومان است که در بازار آزاد با نرخ‌های یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۷۵۰ تومان به دست مرغدار می‌رسد.

چهارآیین ادامه داد: در حال حاضر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ بدون احتساب گرانی بنزین و تأثیر آن بر افزایش کرایه‌های حمل و نقل یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ تومان متضرر هستند.

خبری از صادرات رسمی مرغ نیست

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه صادرات رسمی مرغ کماکان تعطیل است، افزود: با توجه به اخذ تعرفه و عوارض بالای صادراتی امکان ورود به بازار‌های هدف وجود ندارد و تا زمانی که مسئولان امر تدابیری برای کاهش عوارض صادراتی نیندیشند نمی‌توان در بازار‌های صادراتی رد پایی باز کرد.

به گفته او: با وجود راه‌های متعدد زمینی با کشور‌های ترکیه، افغانستان و عراق و نبود کنترل کافی بر تمامی مرز‌ها قاچاق مرغ در حال انجام است.

چهارآیین اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه مسئولان دولتی مبنی بر ممنوعیت‌ها و افزایش تعرفه‌ها را یکی دیگر از عوامل قاچاق مرغ برشمرد و گفت: با وجود آن که با ظرفیت خالی واحد‌های مرغداری در تولید روبرو هستیم و می‌توانیم در صورت به کارگیری ظرفیت‌ها صادرات قابل توجهی به بازار‌های هدف داشته باشیم، اما اتخاذ برخی تصمیمات خلق‌الساعه مانع تحقق این امر شده است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: با وجود اینکه نیازی به ورود دولت در بازار رقابتی همچون مرغ نیست، اما مسئولان با ورود به این امر فشار بر حلقه تولید کننده وارد می‌کنند به عنوان مثال در مواقعی که قیمت جوجه یک روزه و سایر نهاده‌ها در بازار افزایش می‌یابد مسئولان ازدیاد تقاضا را عامل اصلی گرانی مطرح می‌کنند در حالیکه با نوسان جزئی مرغ این مکانیزم را نمی‌پذیرند که این امر با واکنش شدید مرغداران روبرو می‌شود.

او در پایان تصریح کرد: با توجه به فروش مرغ کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که پشتیبانی امور دام حمایت جدی‌ از تولیدکنندگان داشته باشد تا در ماه‌های آتی با چالش کمبود عرضه و نوسان قیمت در بازار روبرو نشویم.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نرخ مرغ مرغداری قیمت مرغ قیمت تخم مرغ بازار مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های سیل‌آسا در ۳ استان جنوبی | آخرین خبرها از سیلاب

به گزارش همشهری ‌آنلاین مدیر بحران سیستان و بلوچستان در گفت و گو با همشهری می‌گوید:‌ «هشدار قرمز از سوی هواشناسی از روز یکشنبه (۲۶ فروردین) صادر شده بود و تمهیدات لازم برای رویایی با سیل و آبگرفتگی معابر با آماده‌باش نیروهای امدادی در نظر گرفته‌شده‌است.»
مجید محبی می‌افزاید: «همه راه‌های اصلی باز است و نیروهای راهداری در تلاش هستند تا چند راه فرعی به ویژه مسیر دلگان به زهکلوت، گُشت به سراوان و چند مسیر فرعی در نیک‌شهر را بازگشایی کنند.»
مدیر بحران سیستان و بلوچستان ادامه می‌دهد: «بیماران و مادران باردار در شرایط بحرانی در روستاهای جنوبی استان همزمان با صدور هشدار قرمز به پایگاه‌های اضطراری بحران منتقل شده‌اند، زیرا با ادامه بارش‌ها تا روز پنجشنبه (۳۰ شهریور) امکان پرواز بالگرد امداد و نجات وجود نخواهد داشت و ممکن است سلامت بیماران در معرض خطر باشد.»
۳ نفر از کارکنان کارگاه راهسازی شرکت نصر مجری راه‌آهن خاش- ایرانشهر در بارندگی‌ها جان خود را از دست دادند. به گفته محبی، این کارکنان به همراه ۲۰ نفر دیگر از اعضای این شرکت با یک دستگاه لودر در حال عبور از عرض جاده کوهستانی و سخت گذر بین ایرندگان و کارواندر بودند که به دلیل حجم سیلاب این لودر واژگون شده و از مجموع سرنشینان آن این سه نفر جان خود را از دست دادند.
۱۲۴ نیروی راهداری در قالب ۱۴ تیم با ۶۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در راه‌های شمال استان سیستان و بلوچستان مستقر شده‌اند.
مدیر بحران استان کرمان نیز به همشهری می‌گوید: «۱۰ راه روستایی در ۸ شهرستان جنوب کرمان بر اثر شدت بارش‌های سیل‌آسای بهاری بسته شده‌اند که با فروکش کردن آب، راه روستایی باز خواهد شد.»
حمید سالخورده ادامه می‌دهد: «با وجودی که راه دسترسی به این روستاها دچار آبگرفتگی شده، اما امکان تردد وجود دارد و روستاییان در محاصره آب نیستند. علت اصلی آبگرفتگی راه‌های روستایی طغیان رودخانه‌ها به دلیل شدت باران است.»
به گفته سالخورده، نیروهای اداره برق استان با کاهش شدت باران در حال تعمیر شبکه برق‌رسانی به دو روستای طبق و میل فرهاد واقع در شهرستان جازموریان هستند که به علت بارش برق آن‌ها قطع شده‌است.
در شرق هرمزگان نیز دو محور مواصلاتی جکدان به جاسک در محدوده رودخانه شریفی و محور گوهران به قلعه گنج در محدوده آبنمای گوهران مسدود شده است. به گفته مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان، برق لاورمیستان بستک و غرب قشم نیز قطع شده‌است.
هشدار قرمز برای استان‌های جنوبی روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) به اوج خود می‌رسد و نیروهای ستاد بحران در همه دستگاه‌های اجرایی به حالت آماده‌باش هستند.

بیشتر بخوانید:
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها

کد خبر 844960 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان مدیریت بحران استان‌ کرمان باران استان هرمزگان

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۳ استان جنوبی | آخرین خبرها از سیلاب
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • آخرین خبرها از ثبت جهانی «فلک‌الافلاک»
  • رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد