Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:19:34 GMT

پاریس در اغما؛ روز دوم اعتصابات سراسری فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۹۴۲۶

پاریس در اغما؛ روز دوم اعتصابات سراسری فرانسه

با ادامه یافتن اعتصابات سراسری فرانسه در روز دوم، همچنان خدمات حمل‌ونقل عمومی در حالت تعطیل قرار داشته و تعداد زیادی از کلاس‌های درس نیز تشکیل نشده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعتصابات سراسری در فرانسه در حالی روز دوم را پشت سر می‌گذارد که اتحادیه‌های کارگری اعلام کرده‌اند تا زمانی‌ که خواسته‌هایشان برآورده نشود کوتاه نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تعطیلی قطارها در پاریس روز جمعه نیز ادامه داشته و از ۱۶ خط مترو این شهر ۱۰ خط تعطیل هستند و فعالیت باقی خطوط نیز با محدودیت همراه است.

از سوی دیگر شهروندان با بند آوردن خیابان‌ها، طبق نرم‌افزار ترافیکی «استیادین» مجموعاً ۳۵۰ کیلومتر ترافیک ایجاد کرده‌اند.

کارکنان بخش حمل‌ونقل شهری نظیر رانندگان اتوبوس‌ها و خطوط مترو همانند دیروز می‌گویند اعتصابات تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

«کاترین پرت» رئیس یکی از اتحادیه‌های فرانسه روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: «اتحادیه‌ها روز سه‌شنبه تشکیل جلسه خواهند داد تا درصورت عدم عقب‌نشینی ماکرون و ادوارد فیلیپ (نخست‌وزیر) و عدم شروع مذاکرات، درخصوص اقدام بعدی خود تصمیم‌گیری کنند».

رهبران اتحادیه‌های فرانسه گفته‌اند باید اعتصابات تا سه‌شنبه ادامه یابد و سپس دوباره خیابان‌ها شاهد سیل حضور مردم خواهند بود.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه معتقد است سیستم فعلی مستمری بازنشستگان بسیار پرهزینه و ناعادلانه است. او می‌گوید قصد دارد سیستمی ساده طراحی کند که در آن همه مستمری‌بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند.

وزیر آموزش فرانسه گفته است اصلاحات اساسی برای پایدار کردن نظام مستمری بازنشستگان ضروری است و انتظار می‌رود معلمان کم‌تری روز جمعه به اعتصاب خود ادامه دهند.

با این حال شهرداری پاریس اعلام کرده ده‌ها مدرسه پایتخت روز جمعه کاملاً تعطیل شده‌اند.

دولت فرانسه اعلام کرده در تظاهرات اعتراضی روز پنجشنبه ۸۰۰ هزار نفر شرکت داشته‌اند. پلیس فرانسه روز گذشته ۹۰ نفر را دستگیر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرانسه پاریس مترو اتحادیه های کارگری اعتصابات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!

زی‌سان: از دو روز گذشته برخی از مهاجران افغان در پاریس در اعتراض به کشته شدن دو پناهجوی افغان دست به خشونت زدند. در حال حاضر حدود پنجاه هزار افغانستانی در فرانسه زندگی می‌کنند. این اعتراض در پی کشته شدن سه پناهجوی افغان رخ داد. 

قاتل برای پنهان کردن قتل دو افغان در خانه‌اش، آنجا را به آتش کشید

به گزارش زی‌سان؛ یک روز پس از تظاهرات خشونت‌آمیز در ارتباط به مرگ دو افغان در خانه‌ای در پاریس، پولیس فرانسه هنوز اطلاعاتی رسمی درباره این رویداد منتشر نکرده است.

روزنامه پاریزین به نقل منابع پلیس این احتمال را مطرح کرد که قاتل پس از کشتن آنها، برای پنهان کردن آثار جرم خانه را به آتش کشید.

پلیس و دادستانی تحقیقات خود را درباره این رویداد تکمیل نکرده‌اند، از این رو از ارایه اطلاعات رسمی خودداری کرده‌اند. با این حال، رسانه‌های فرانسوی، به نقل از منابعی در پولیس، احتمالات مختلفی را درباره مرگ آنها گزارش داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش زی‌سان، روزنامه پاریزین گزارش داد که پلیس فرانسه با کشف یک اسلحه و لباس‌های خونین در سطل زباله زیر زمین ساختمانی که این دو افغان به قتل رسیدند، تحقیقات خود را درباره قتل دو پناهجوی افغان آغاز کرده است.

به نقل از این روزنامه، بر اساس یک فرضیه، صاحب‌خانه دو مهمان خود را با گلوله کشته و برای پنهان کردن آثار جرم، خانه را به آتش کشیده است.

این روزنامه نوشت که شدت آتش‌سوزی و انفجار در ساختمان باعث شد تا قاتل از منزل هفتم ساختمان خود را پرت کند که بر اثر آن کشته شد.

پلیس پاریس هویت مقتولین را افغان اعلام کرده، اما درباره هویت قاتل جزئیاتی ارائه نداده است.

حدود ۲۰۰ افغان در مورد تحقیقات پلیس در ارتباط به این رویداد، تجمع برگزار کردند این تجمع در انتها از سوی افرادی به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور استفاده کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

افغان‌های معترض مدعی‌اند که قاتل و مقتولان به دست فرد دیگری کشته‌شدند و بر تحقیقات بی‌طرفانه پلیس فرانسه تاکید کردند. به گفته آنها، علت مرگ این افراد می‌تواند عواملی دیگر از جمله نژادپرستی داشته باشد.

دو انجمن افغان‌ها در پاریس می‌گویند که به منظور بررسی و پیگری این رویداد جلساتی را با پلیس خواهند داشت. مسئولان این انجمن‌ها گفته‌اند که در صورت عدم دریافت گزارش مستند و کامل درباره این رویداد، تظاهرات در پاریس و شهر‌های دیگر به راه خواهند انداخت.

tags # اتباع افغان ، فرانسه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!