Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: ۹۱۲۲ نفر تا الآن در انتخابات مجلس و ۱۹ نفر در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به دوره قبل ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز  پس از بازدید از روند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم و داوطلبان میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، گفت: امروز گزارشی که دادند ۹۱۲۲ نفر تا الآن در انتخابات مجلس و ۱۹ نفر در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به دوره قبل ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تأکید می‌کنم آن‌هایی که از نظر علاقه و توانمندی علمی، خود را در حد مجلس شورای اسلامی می‌دانند و مطمئن هستند در آن جایگاه می‌توانند به ملت خدمت کنند دریغ نکنند و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات، مسابقه در خیرات است، تأکید کرد: تلاشمان این است که توافقی که با شورای نگهبان به آن رسیده‌ایم در زمینه رسیدگی به صلاحیت همه داوطلبان پیگیری شود و متناسب با مُرّ قانون و بر اساس مدارکی که باید مراجع چهارگانه ارائه کنند کار پیش رود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عدم احراز شاید چندان برای مردم و داوری افکار عمومی اقناع‌کننده نباشد، تصریح کرد: ما با شورای نگهبان به این توافق رسیدیم و امیدواریم شورای نگهبان در فرصت باقیمانده کارگروه‌های رسیدگی را افزایش دهد. باید کاری کنیم که همه مدارک و مستندات حتماً دیده شود تا حقی ضایع نشود.

وی با ارائه آماری از وضعیت رقابت برای تصدی کرسی‌های مجلس اظهار کرد: در استان البرز به ازای هر کرسی نماینده ۹۰ نفر تاکنون ثبت‌نام کردند. این در حالی است که در حوزه انتخابیه دیگری تاکنون ۹ نفر برای کرسی ثبت‌نام کردند.

درباره بنزین تاکنون سه بار توضیح داده‌ام و اگر لازم باشد بازهم توضیح می‌دهم

وزیر کشور درباره نحوه ارائه توضیحات از سوی وزارت کشور درباره موضوع بنزین گفت: تاکنون سه مرتبه توضیح لازم را داده‌ام و اگر لازم باشد بازهم توضیح می‌دهم. باید افکار عمومی را در این زمینه از منظر اطلاعات و آزادی‌هایی که می‌شود ارائه کرد آگاه ساخت به ویژه که در فضای مجازی مسائل مختلفی مطرح می‌شود و باید افکار عمومی را آگاه کرد.

وزیر کشور گفت: امشب باید انتخاب هیئت‌های اجرایی به پایان رسد و بر اساس گزارشی که به من رسیده بیش از ۸۰ درصد از آنان به تائید شورای نگهبان رسیدند و مابقی هم این روند را طی می‌کنند و از فردا کار رسیدگی را آغاز می‌کنم.

فکر نمی‌کنم ما اجازه تمدید مهلت ثبت‌نام‌ها را داشته باشیم

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام‌ها چقدر است؟ گفت: در این هفت روز زمان کافی برای کسانی که علاقه‌مند بودند فراهم است و فکر نمی‌کنم ما اجازه تمدید داشته باشیم.

وزیر کشور افزود: چهار کارگروه برای این موضوع تشکیل شد که یکی مسئولیتش با صداوسیما بود و دیگری نیز کارگروهی بود که ناجا، اطلاعات،‌ بسیج و سپاه آن را تشکیل می‌دادند. کارگروه‌های فنی با مسئولیت وزارت نفت و کارگروه فضای مجازی نیز با مسئولیت وزارت اطلاعات کار خود را انجام دادند.

رحمانی فضلی تأکید کرد: تقاضای ما این است که این کارگروه‌ها خود برای مردم توضیح دهند و شفاف‌سازی کنند همچنین صداوسیما هم باید از این کارگروه‌ها و مسئولان آن بخواهد که در این زمینه توضیح دهند.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری با هماهنگی‌ شورای نگهبان از یک دستگاه برای تشخیص هویت استفاده کردیم و در این انتخابات هم به توافقاتی در این زمینه با شورای نگهبان رسیده‌ایم.

رحمانی فضلی تأکید کرد: نحوه رأی دادن و شمارش آرا هم به صورت الکترونیکی جای بحث دارد؛ در انتخابات شوراها در ۱۴۰ شهر ثبت‌نام و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام شد. با توجه به تعداد بالای داوطلبان شورای شهر حداکثر ظرف ۲ ساعت نتایج آن حوزه‌ها اعلام شد.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره نتایج رایزنی با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گفت: همه اجزای انتخابات الکترونیکی است، به جز دو قسمت که یکی از آن‌ها احراز هویت است و عمدتاً نگرانی نامزدهای انتخابات همیشه همین بحث است. در این بخش امکان تخلف و اشتباه زیاد است.

وی ادامه داد: هیچ تخلف و اشکالی در این زمینه پیش نیامد و با شورای نگهبان در حال مذاکره هستیم و اگر نظر آنان جلب می‌شود می‌توانیم در ۱۱ استان که شامل ۱۴۰ حوزه انتخابیه می‌شود این کار انجام می‌شود.

رحمانی فضلی تأکید کرد: منتظر هستیم که اگر دوستان فنی وزارت کشور با شورای نگهبان به نتیجه برسند که تا اسفندماه این فرصت فراهم است کار را در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف در خصوص آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.   وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.   سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی ضریب امنیت را بالا می‌برد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!