Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد زبده با اشاره به واقعه 16 آذر سال 32 گفت: دانشجو با ایثار خون خود نشان داد که ذلت را نمی‌پذیرد و حتی شده به قیمت جانش در مقابل کسانی که قصد ذلیل کردن ملت را دارند می‌ایستد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد زبده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قائن در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، روز دانشجو را روز قلم‌های تیز و فکر‌های خلاق و آرمان‌خواه عنوان کرد و گفت: معنای اصلی آن یعنی روزی که دانشجو با ایثار خون خود نشان داد که ذلت را نمی‌پذیرد و حتی شده به قیمت جانش در مقابل کسانی که قصد ذلیل کردن ملت را دارند می‌ایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زبده با بیان اینکه ریشه‌های عمیق روز دانشجو در بطن استکبارستیزی باعث ماندگاری این روز شده، افزود: می‌توان این روز را از آغازین روز‌های ایستادگی قشر دانشجو در مقابل استکبار جهانی دانست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قائن به واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و شهادت تعدادی از دانشجویان در اعتراض به سفر رییس جمهور وقت آمریکا به ایران اشاره کرد و ادامه داد: شهادت این دانشجویان را می‌توان از آغازین جرقه‌های جنبش دانشجویی در احیای شعار "هیهات من ذلت" دانست. آنان ثابت کردند باید برای "آزادی، عزت، قدرت و پیشرفت" جنگید و نباید آرام و منتظربه سر عقل آمدن دشمنان و نشستن بر سرمیز مذاکره ماند.

وی ادامه داد: در سالیان اخیر که نا اهلان بر مناصب عالیه حکومتی نشسته اند دل خیل عظیم ملت مخصوصا مستضعفان خون شده است. اما انگار دو گروه مطالبه گر در سطح جامعه یعنی «روحاینت مبارز و دانشجو» آن شور عظیم دهه‌های اول انقلاب را ندارد و یا فریادشان به گوش کسی نمی‌رسد؛ واین باعث شده فساد گریبان بسیاری از نهاد‌های حکومتی را بگیرید و نا اهلان بر مناصب جولان دهند.

زبده با اشاره به اجرای ناگهانی طرح سهمیه بندی بنزین بیان کرد: در روز‌های اخیر که به یکباره با یک کج سلیقه گی معنادار در شب ولادت پیامبر رحمت و فرزندش امام صادق (ع) یکی از حامل‌های انرژی یعنی "بنزین" گران می‌شود، مردمی که ازاین گرانی ضربه می‌خورند به خیابان‌ها می‌ریزند لکن در این بین عده ایی اغتشاشگر اعتراضات به حق مردمی را به صحنه ایی زشت تبدیل می‌کنند که باعث می‌شود فتنه انگیزان به میدان بیایند و دشمنان خونی این ملت مظلوم شوند.

وی تصریح کرد: اینکه اعتراضات به حق مردم از مسیر درست خارج می‌شود و به سمت تخریب اموال عمومی و خصوصی و توهین به مقدسات برده می‌شود چند دلیل عمده دارد که از مهمترین آن می‌توان به غایب بودن "داعیه داران" اعتراضات مردمی در گذشته یعنی روحانیت مبارز و دانشجویان فرهیخته اشاره کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قائن ادامه داد: می‌توان موارد مهمی از قبیل: جولان نااهلان بر کرسی‌های ریاست و بی تدبیری مدعیان تدبیر و ایجاد ناامیدی در جامعه و ساختار‌های غلط اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه خواب بودن فرهیختگان جامعه باعث شده عده ایی سلبریتی بی سواد و نان به نرخ روز خور سوار بر افکار عمومی شوند، ادامه داد: همین باعث شده سلبریتی‌ها در انتخاب اشخاص نالایق نقش پررنگی داشته باشند.

زبده تصریح کرد: برای مقابله با این ولنگاری‌ها در جامعه اسلامی نیاز شدید به بیداری فرهیختگان، به میدان آمدن روحانیت مبارز، جوانان، علما و روشنگری آنان است، همچنین انتخاب اشخاص لایق در راس مناصب مخصوصا مجلس و دولت بشدت در حل مشکلات مؤثراست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روز دانشجو 16 آذر 98 16 آذر دانشجویان عزت ملت بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در غزه جنگ سخت داریم و در غرب جنگ نرم

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و کنگو و دبیر کنفرانس بین المللی افق نو درباره جنگ غزه گفت: در حال حاضر دو نبرد در منطقه وجود دارد؛ نبرد سخت فلسطین و اسرائیل و جنگ تفکر تمدن غرب که تفکر غربی اثر مخرب بیشتری دارد.  

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نشست سیاسی وعده صادق با حضور غلامرضا منتظمی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و کنگو و دبیر کنفرانس بین المللی افق نو در سالن اجتماعات شهید علم الهدی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه ازاد اسلامی مشهد برگزار گردید.

منتظمی در این برنامه با اشره به این موضوع که ۸۰ درصد مردم جهان مقابل اسرائیل هستند افزود:برخی می‌گویند ایران سردمدار این جنگ‌ها است، در جواب باید گفت پس با این تعریف، ایران رهبر ۸۰ درصد مردم جهان است.

وی در ادامه تشریح کرد: در حال حاضر دو نبرد در منطقه وجود دارد؛ نبرد اسرائیل با فلسطین اشغالی و جنگ تفکر تمدن غرب که تفکر غربی که اثر مخرب بیشتری بر جوامع دارد. 

وی ادامه داد: تمدن غرب همواره در حال تزریق به کل جهان بوده و در شرایط فعلی بشریت بر روی لبه پرتگاه است. درون انسان تمدن غرب توانست یک بمب هسته‌ای منفجر کند. تفکر و تمدن غرب با استفاده از فیلم‌های مستهجن و سو استفاده از دانش آموزان و دانشجویان حتی در منزل هم آن‌ها را تنها نمی‌گذارد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و کنگو درباره نبرد سخت در غزه نیز گفت: در نبرد سخت منطقه در غزه، خود اسرائیل هم می‌داند به چهره‌ای منفور در جهان تبدیل شده و کم کم غرق در حال غرق شدن است و به نوعی می‌توان گفت آتش تمام جهان در غزه شعله‌ور شده و درگیری آخر زمانی تا پیروزی ادامه دارد.

دبیر کنفرانس بین المللی افق نو درباره هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: پیروزی ۸ ساله ما در دفاع مقدس یک وعده حق بود و جنگ غزه ادامه همان است، اما مدل فرق می‌کند. به قول حضرت آقا الان زمانه اشغال فکر و تفکر است نه زمین.

وی درباره موضع نگرفتن برخی درباره مسئله فلسطین گفت: در جریان اغتشاشات یک نفر که فوت می‌کند حتی مورچه‌های جهان هم موضع گرفتند، اما برخی در موضوع فلسطین و غزه هیچ واکنشی از خود نشان ندادند.

منتظمی درباره نقش مطالبه‌گرانه دانشجویان نیز گفت: دانشجویان باید مطالبه گری کنند و ارتباط بین المللی با تمام دانشجویان جهان برقرار کنند.

دیگر خبرها

  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • پاسخ همایون اسعدیان به توهین مدیر نماوا: دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • در غزه جنگ سخت داریم و در غرب جنگ نرم
  • سرانجام برگزاری کنسرت در استان بوشهر به کجا رسید؟