Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، بیژن فتح الله پور به عنوان عضو جدید هیئت مدیره جایگزین امیر چکنی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هیات مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است

 هیئت نظارت بر محتوای شرکت «متا» که مالک شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام است، در گزارش جدید خود اعلام کرد که کلمه «شهید» غالبا در رسانه‌های اجتماعی متعلق به این شرکت سانسور می‌شود و این امر «تاثیر تبعیض‌آمیزی بر بیان محتوا و گزارش‌های خبری» داشته است. 

به گزارش میدل ایست آی، این هیئت که وظیفه تعدیل محتوا را بر عهده دارد توسط متا تامین مالی می‌شود، اما به صورت مستقل فعالیت می‌کند. 

 گزارش هیئت نظارت متا در ادامه نشان می‌دهد رویکرد بسیار محدود کننده این شرکت در مورد کلمه «شهید» که در فیسبوک و اینستاگرام بیش از هر کلمه دیگری سانسور شده است، آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است.

از آن جایی که این کلمه از زبان عربی وارد زبان‌های دیگری نیز شده است (مانند فارسی) کاربران غیر عرب‌زبان اینستاگرام و فیسبوک نیز می‌گویند شاهد سانسور پست‌های‌شان در این پلتفرم‌ها بوده‌اند.

هیئت نظارت متا در انتها از این شرکت خواست به سانسور کلمه شهید پایان داده و پست‌های حاوی آن را تنها زمانی حذف کند که به صورت مستقیم مرتبط با خشونت یا نقض دیگر قوانین باشد.

پیش از این، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده بود که شرکت متا در طول جنگ غزه، «به صورت سیستماتیک» محتوای مربوط به فلسطین را سانسور کرده است. دیده‌بان حقوق بشر اقدام متا را به خاطر سیاست‌های معیوب این شرکت در تعدیل محتوا و نفوذ نابجای دولت دانست.

متا همچنین قبلا حساب‌های کاربری چند فرد فلسطینی و گروه‌های مدافع فلسطین را حذف کرده بود که سبب خشم کاربران شد. بسیاری از افراد، این رویکرد را به خصوص در بحبوحه جنگ غزه «جانبدارانه» توصیف کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید ۶۱ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ظرفیت تولید در ۶۱ واحد صنعتی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ظرفیت ۶۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲
  • راه اندازی مجدد ۴۱ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان
  • جنجالی‌ترین جابه‌جایی مدیریتی در سال ۲۰۲۳
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • هیئت نظارت متا خواستار پایان ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است