Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا مجیدانصاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به اینکه این طرح تحقیقاتی از حدود یکسال پیش آغار شده است، افزود:  هم اکنون در حال انجام مطالعات پیش بالینی شامل مطالعه بر روی سلولی و حیوانی هستیم و امیدواریم بزودی مطالعات انسانی این طرح را هم شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مطالعات بیشتر به دنبال بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا است، گفت: در مستندات طب ایرانی از جمله متون ابن سینا این ترکیب به عنوان درمان برای سرطان مطرح شده و در تلاش هستیم برای درمان بیماری، شواهد مناسب علمی هم پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجیدانصاری در پاسخ به این سوال که آیا می توان امیدوار بود که طب سنتی وارد درمان سرطان شود، گفت: به طور حتم این کار در آینده رخ می‌دهد، با فلسفه طب سنتی می‌توان در آینده با انجام کارهای تحقیقاتی، راه حل‌هایی هم برای بهبود سرطان پیشنهاد کرد.

مجیدانصاری بیان داشت: هنوز مطالب طب سنتی ایرانی برای درمان سرطان، شواهد علمی که بتوان آن را بر روی جمعی از بیماران استفاده کرد، ندارد و تا زمانی که این موضوع رخ نداده است، نمی‌توان از آن‌ها بهره برد.

اغلب داروهای معروف سرطان، ریشه در داروهای گیاهی دارند

وی اظهار داشت: اغلب معروف‌ترین داروهایی که برای درمان سرطان استفاده می‌شود، ریشه در داروهای گیاهی دارند. خواص آن‌ها، مدت‌ها قبل در طب بومی یا درمان‌های طبیعی شناسایی شده و سپس با انجام مطالعات وارد داروهای درمانی شده‌اند.

مجید انصاری ادامه داد: در حال حاضر در برخی کشورها مطالعاتی در زمینه استفاده از راه حل‌های طب سنتی برای درمان سرطان در حال انجام است که به نظر می‌رسد در آینده شاهد نتایج خوب آن‌ها خواهیم بود.

وی به موفقیت های طب سنتی ایرانی در کمک به مداوای بیماران سرطانی اشاره کرد و گفت: کودک پنج ساله مبتلا به نوعی سرطان خون به نام ALL بود و پزشکان درمان معمول برای این بیمار را شروع کردند که آنزیم‌های کبدی این بیمار ۱۰ برابر حد مجاز افزایش یافت.

مدیر دپارتمان طب فراگیر و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی ادامه داد: در این حالت در دنیا مرسوم است که درمان بیمار را قطع می‌کنند و با این کار احتمال پیشرفت بیماری و فوت بیمار وجود دارد اما ما در کلینیک طب ایرانی برای این موضوع راهکار بدست آوردیم.

وی افزود:  آنزیم‌های این کودک با استفاده از راه حل‌های طب سنتی ایرانی در زمان حدود یک ماه به حد طبیعی رسید و این فرد بعد از این اقدام، توانست درمان خود را ادامه دهد و الان ۴ سال از آن زمان می‌گذرد و بیمار سالم است و زندگی عادی خود را سپری می‌کند. این روش برای همه افرادی که این مشکل را پیدا می‌کنند در کلینیک‌های طب فراگیر ایرانی قابل ارائه است.

بیماران سرطانی برای درمان به هرجایی مراجعه نکنند

وی به بیماران سرطانی توصیه کرد که به هرکسی و هرجایی برای درمان سرطان مراجعه نکنند، حتما به متخصص آکادمی مراجعه و یا به مراجعی که مورد تائید وزارت بهداشت است مراجعه کنند.

مدیر دپارتمان طب فراگیر و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی افزود: اصلا بدون اطلاع پزشک خود از مداخلات طب سنتی یا روش‌های شبیه آن استفاده نکنند. اگر افراد تمایل به استفاده از روش‌های گیاهان دارویی یا شبیه را دارند، حتما با مشاوره پزشک متخصص خود این کار را انجام دهند.

وی افزود: برخی افراد تجربیاتی در یکسری مورد محدود دارند، به طور مثال یک بیمار را با درمان خاص مداوا کردند و می خواهند این روش را به سایر افراد تعمیم دهند که این موضوع صحیح نبود و تا زمانی که مطالعه علمی در خصوص این روش انجام نشده، نباید آن را به دیگران تعمیم داد.

برچسب‌ها داروی گیاهی سرطان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: داروی گیاهی سرطان داروی گیاهی سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند

کیان دهراب پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت ۲۸ فروردین روز جهانی هموفیلی و آرزوی سلامتی و زندگی توأم با آرامش برای این بیماران اظهار کرد: اداره کل انتقال خون استان اصفهان کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون را با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی مسؤولیت و مأموریت اصلی خود می‌داند و تلاش دارد تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌ها به این مهم دست یابد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان بیش از یک هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد و این بیماران که با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند به علت نقص ژنتیکی دارای کمبود فاکتورهای انعقادی ۸ و ۹ هستند که این کمبود فاکتور علت اصلی بروز تظاهرات بالینی خونریزی هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است، ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار و ۷۸۷ و معادل ۴۵ درصد در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور ۸) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور ۹ و …) مصرف شده است.

دهراب پور گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸۴ واحد و معادل ۶ درصد در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

کد خبر 6079787

دیگر خبرها

  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بیش از ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • یک ابزار جدید ویرایش RNA می‌تواند درمان سرطان را بهبود بخشد 
  • یک ابزار جديد ويرايش RNA می تواند درمان سرطان را بهبود بخشد