Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

مهمترین خبر امروز استانها به سفر رییس دفتر رییس جمهوری به خراسان رضوی و شرکت در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی اختصاص داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی: سیاست دولت عادی‌سازی روابط با همسایگان است

رییس دفتر رییس جمهوری در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی گفت: سیاست دولت برقراری ارتباط نزدیک و عادی‌سازی همه گونه روابط با کشورهای همسایه، توسعه صادرات و رونق تولید است.

محمود واعظی اظهار داشت که هم اینک روابط با کشور افغانستان بسیار خوب است اما ایجاد روابط با ترکمنستان قدری دشوارتر است.

جشنواره ها فرصتی برای معرفی ظرفیت های گردشگری

 از دیگر اخبار استان ها می توان به سفر معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به یزد برای شرکت در جشنواره قورمه و بازدید از بوم گردها اشاره کرد .

وی در جشنواره قورمه در جمع مسئولان محلی برگزاری جشنواره‌ها را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری دانست  و گفت : در تمام استان‌ها در بخش‌های مختلف ظرفیت‌های بسیار خوبی از  آثار و ابنیه تاریخی وجود دارد که می توان با برگزاری جشنواره‌ها آنها را به گردشگران نشان داد.

ولی تیموری اظهار داشت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با حمایت دولت و جلب مشارکت بخش خصوصی  از دیگر راه‌های ایجاد زیرساخت در جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری است.

تهیه طرح‌های آمایش سرزمین باهدف محرومیت زدایی

خبر دیگر استان به اظهارات رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اختصاص داشت ،وی در حاشیه جلسه بررسی طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در فرمانداری شهرستان خرم‌دره گفت: طرح‌هایی برای رفع محرومیت از چهره شهرستان‌ها با رویکرد آمایشی تهیه شده است که به نظر می‌رسد بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

شهرام طهماسبی ، افزود: برای توسعه شهرستان‌ها، تهیه آمایش سرزمین با ابعاد شهرستانی در دستور کار قرار گرفته است، که این امر کمک می‌کند تا بتوانیم اسناد بالادستی را برای پیاده‌سازی برنامه‌ها در این مناطق داشته باشیم.
 

در عرصه آموزش های دانشگاهی کم فروشی نکنیم

سفر وزیر علوم به گناباد و تربت حیدریه خبر مهم دیگر سایت سراسری استان های ایرنا است ، وی ضمن حضور در جمع روسای دانشگاه ها و اعضای هیات علمی مجتمع آموزش عالی گناباد از نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان مجتمع آموزش عالی این شهر دیدن کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه گفت که ساماندهی و کیفی‌سازی آموزش عالی متناسب با نیازها و ظرفیت‌های منطقه ای را رویکرد مهم دولت دوازدهم و این وزارتخانه است .

منصور غلامی در جمع روسای دانشگاه ها نیز گفت :نباید در عرصه آموزشهای دانشگاهی کم فروشی کنیم و نباید از هیچ تلاشی برای ارائه آموزشهای هدفمند و کیفی به دانشجویان و فرزندان این مرز و بوم در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کوتاهی شود.

وی همچنین در دیدار با جامعه دانشگاهی تربت حیدریه  گفت: یکی از سیاست‌های ‌محوری این وزراتخانه توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است و این وزارتخانه موفق شده است طی ۱۵ سال اخیر افزون بر چهار هزار شرکت دانش بنیان را تحت‌پوشش خود قرار دهد.

۲ بانده شدن همه جاده‌های منتهی به بندرچابهار

 وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی جاده‌های منتهی به بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار با تخصیص اعتبار و توجه ویژه دولت ۲ بانده می‌شود تا شاهد رونق حمل ونقل و تسهیل در جابه جایی کالا باشیم.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بندر چابهار اظهار داشت: راههای ارتباطی به بندر چابهار در حال مطالعه هستند و ابتدا از مبدا بندرچابهار تا سه راهی کنارک و نیکشهر ۲ بانده می‌شود تا تسهیل در رفت وآمد کامیون ها و کاهش حوادث رانندگی در این مسیر پر رفت و آمد را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های در دست اجرا در بندر چابهار، گفت: هم اینک پروژه‌هایی نظیر ساخت بلندترین و مجهزترین برج کنترل دریایی کشور، لایروبی حوضچه و کانال دسترسی، بویه گذاری، جمع آوری اسکله‌های نصب سریع، سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی، شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی، پست های برق و دایک حفاظت ساحلی در بنادر شهید بهشتی و کلانتری در حال اجراست که بزودی افتتاح و بهره برداری می شوند.

حادثه تالار عروسی سقز

حادثه آتش سوزی تالار عروسی سقز ۱۱ نفر کشته بر جا گذشت که شامل پنج کودک، پنج زن و یک مرد است.

این حادثه در اثر نشت شیلنگ گاز متصل به بخاری به وقوع پیوست و در آن علاوه بر کشته شدن ۱۱ نفر از مدعوین، ۳۸ تن دیگر نیز مصدوم و توسط نیروهای امدادی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز  در پی کشته و زخمی شدن تعدادی از هم استانی ها در حادثه آتش سوزی تالار عروسی در سقز، ضمن تسلیت این حادثه، امروز  جمعه ۱۵ آذر را در استان عزای  عمومی اعلام کرد.

اعلام اسامی  جانباختگان و مصدومان حادثه سقز 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از شناسایی و اعلام اسامی و همچنین محل سکونت ۱۱ جانباخته حادثه آتش سوزی تالار عروسی در شهرستان سقز خبر داد.

حسین خوش اقبال گفت : در این حادثه ماهان بهرامی، سعادت علیزاده، محمد شریف، مونا حسن پور، آرشام رسولی، عایشه محمودی، هژین خلیفه، منیژه رحمانی، سوژین قادر زاده، هاجر پسندی و مستوره حسینی جانباختند.

وی در خصوص محل سکونت جانباختگان این حادثه افزود محل سکونت پنج نفر سقز، ۲ نفر سردشت، ۲ نفر بوکان و یک نفر مهاباد در استان آذربایجان غربی و یک نفر نیز شهرستان مرزی بانه است.

همچنین اسامی مصدومان این حادثه نیز اعلام شد .

تشکیل کارگروه بررسی حادثه /مالک تالار متواری است

استاندار کردستان با اشاره به صدور حکم بازداشت مالک تالار عروسی مانگه شه و سقز توسط  دادستان گفت: کارگروهی متشکل از مسوولان دستگاه‌های ذیربط برای بررسی علت حادثه شب گذشته در یک تالار عروسی نزدیک سقز تشکیل شده تا در صورتی که سهل انگاری باعث وقوع حادثه شده با مسببان آن برخورد کنند.

مالک تالار متواری و دستگیر نشده است .

مسمومیت ۸۰ نفر در عروسی در مرودشت و کاشمر

رییس مرکز مدیریت اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: شب گذشته نیز  ۲۵ نفر بر اثر گاز گرفتگی در یک تالار عروسی در شهرستان مرودشت راهی بیمارستان شدند.

محمد جواد مرادیان گفت: با کمک نیروهای امداد و اورژانس  ۱۲ نفر از مصدومان  با ٢ دستگاه آمبولانس به بیمارستان مرودشت منتقل شدند و ۱۳ نفر با وسیله شخصی به مرکز درمانی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: مصدومان همگی پس از اکسیژن تراپی بصورت سرپایی درمان و مرخص شدند و تنها یک مصدوم مادر باردار در بخش بیمارستان مرودشت بستری شده است .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر نیز از مسمومیت  ۵۵ نفر از شهروندانی که در یک مراسم عروسی در یکی از رستوران ها بخش کوهسرخ این شهرستان شرکت کرده بودند به علت استنشاق گاز مونوکسید کربن خبر داد.

محمد جواد یزدانی افزود: علت حادثه عدم رعایت نکات ایمنی در نصب بخاری بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: کوچک‌ترین فردی که در این حادثه دچار مسمومیت شد نوزادی هفت‌ ماهه و مسن ترین آنها فردی ۵۸ ساله بود که همگی تحت درمان اکسیژن تراپی قرار گرفتند.

ثبت نام افزون بر ۵۵۰۰ زوج برای شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی

مهدی غلامی مقدم دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور گفت: تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ زوج دانشجو برای شرکت در بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی که  از دی تا اسفند ماه سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد،  ثبت‌نام کرده‌اند.

خروجی سد زاینده‌رود کاهش یافت

خروجی سد زاینده‌رود با اتمام دوره نخست آبیاری کشت پاییزه کشاورزان اصفهان از بامداد روز جمعه کاهش یافته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهارداشت: خروجی سد از ۶۷ متر مکعب بر ثانیه به ۱۶ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

حسن ساسانی مقدار آب پشت سد را ۳۰۱ میلیون متر مکعب اعلام و اضافه کرد: ورودی به مخزن ۱۹ متر مکعب بر ثانیه است.

گزارش های استان ها

«انسان امروزی و تجربه زندگی عشایری» عنوان گزارشی از مرکز کرمانشاه است که به تجربه یک زندگی کوتاه عشایری و الگوهای گردشگری عشایری پرداخته است .

«  عروسی ای که عزا شد»  گزارشی دیگر از مرکز کرمانشاه است که به حادثه آتش سوزی در تالار عروسی «مانگه شه‌و»  سقزو  علت اصلی جانباختن عده ای از میهمانان اشاره دارد .

«اوج رقابت با چاشنی خدمت، هدف راهیابی به بهارستان» از مرکز سنندج به موضوع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و شور و شوق داوطلبان برای ثبت نام پرداخته است .

«من با صدای باران سخن می‌گویم» از مرکز تهران نیز گزارشی مناسبتی برای روزجهانی معلولان (هفته ملی و روز جهانی معلولین ۹ تا ۱۵ آذرماه ) و گفت وگوی معلمی است که به تعلیم و تربیت دانش آموزان ناشنوا می‌پردازد.

برچسب‌ها آتش سوزی بندر چابهار گازگرفتگی بنياد مسكن انقلاب اسلامی حوادث

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی بندر چابهار گازگرفتگی بنياد مسكن انقلاب اسلامی حوادث آتش سوزی بندر چابهار گازگرفتگی بنياد مسكن انقلاب اسلامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع عبری زبان از جمله کانال ۱۲ اسرائیل در گزارشی به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است: پیام‌هایی که به اسرائیل می‌رسد حاکی از افزایش احتمال صدور حکم بازداشت مقامات ارشد تل آویو از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی است.

به گفته کانال ۱۲ اسرائیل، نگرانی‌ها در مورد صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد از جمله نتانیاهو در جلسه‌ای در دفتر نخست وزیری مطرح شده و روی آن بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از منابع آگاه و نزدیک به دادگاه کیفری بین المللی گفته است که در عین حال اقدام برای صدور حکم بازداشت بدون چراغ سبز آمریکا اتفاق نمی‌افتاد.

در بخشی از این گزارش همچنین گفته شده است که نتانیاهو از ترس بازداشت، از وزرای خارجه انگلیس و آلمان در پرونده دادگاه کیفری بین المللی درخواست کمک کرده است.

پیش از این نیز، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شده بود. «ایون بیلارا» در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در حزب «بودیموس» نسبت به رنج و محنت‌های مردم فلسطین طی دهه‌های گذشته بی‌مبالات نیستیم و می‌خواهیم با صدای بلند اعلام کنیم که اسرائیل در نوار غزه دست به نسل‌کشی زده و طی آن صدها هزار نفر از دسترسی به آب و غذا و برق محروم شدند و افراد غیرنظامی بمباران می‌شوند که این مجازات دسته‌جمعی و نقض صریح و خطرناک قوانین بین‌الملل و جنایت جنگی است. او همچنین از اتحادیه اروپا خواست دست از همکاری با نتانیاهو که یک جنایتکار جنگی است، بکشد و در بیان مواضع خود مستقل عمل کند.

نتانیاهو در جریان جنگ غزه به جنایت علیه بشریت و نسل کشی متهم است. روز گذشته نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه آمار مربوط به تجاوز و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را در دویستمین روز جنگ علیه نوار غزه به‌روزرسانی کرد.

بر اساس آمار این مرکز، رژیم صهیونیستی در ۲۰۰ روز گذشته مرتکب ۳۰۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی با ۴۱ هزار ۱۸۳ شهید یا مفقود شده که از این تعداد پیکرهای ۳۴ هزار ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها انتقال یافته است و ۷۰۰۰ نفر هنوز مفقود هستند. ۷۷ هزار ۱۴۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

۱۴۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند که ۳۰ کودک بر اثر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۹۷۵۲ نفر از شهدا زن هستند. بر این اساس ۷۲ درصد شهدای غزه زن و کودک هستند. ۱۷ هزار کودک در نوار غزه پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

۴۸۵ نفر از شهدا کادر درمان و ۶۷ نفر آنها از نیروهای دفاع مدنی هستند.

در این مدت ۱۴۰ خبرنگار هم به شهادت رسیده‌اند.

۱۱ هزار زخمی برای دریافت مداوای لازم باید به خارج از نوار غزه اعزام شوند و ۱۰ هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه به علت پیامدهای ناشی از آوارگی به بیماری‌های مسری مبتلا هستند که ۸۰۰۰ نفر آنها به عفونت کبدی دچار هستند.

۶۰ هزار زن حامله در نوار غزه به علت فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی در معرض خطر قرار دارند و ۳۵۰ هزار بیمار صعب العلاج به علت وارد نشدن دارو با مرگ مواجه هستند.

در ۲۰۰ روز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۵۰۰۰ نفر بازداشت و ربوده شده‌اند که ۳۱۰ نفر آنها از کادر درمان و ۲۰ نفر خبرنگار هستند.

از هفتم اکتبر گذشته تا کنون حدود ۲ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند و ۱۸۱ مقر دولتی به صورت کلی، ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه به صورت کلی و ۳۰۹ مدرسه و دانشگاه به صورت جزئی، ۲۳۹ مسجد به صورت کلی و ۳۱۷ مسجد به صورت جزئی و سه کلیسا از سوی اشغالگران هدف قرار گرفته و تخریب شده‌اند.

رژیم صهیونیستی ۸۶ هزار واحد مسکونی را به صورت کامل و ۲۹۴ هزار واحد مسکونی را به صورت جزئی تخریب کرده است به طوری که دیگر مناسب زندگی نیستند.

در ۲۰۰ روز گذشته بیش از ۷۵۰۰۰ تُن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شده و خسارت مستقیم وارد شده به نوار غزه در برآوردهای اولیه، بیش از ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

کد خبر 6087132

دیگر خبرها

  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها