Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:29:39 GMT

پنج شکارچی غیرمجاز در پارک ملی کرخه دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۰۸۳۳

پنج شکارچی غیرمجاز در پارک ملی کرخه دستگیر شدند

محمدالوندی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه در جریان گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت در روز جمعه در نوبت صبح و عصر ۶ قبضه سلاح شکاری و بادی از جمله یک قبضه سلاح دولول غیرمجاز از  شکارچیان متخلف کشف کردند.

وی با بیان اینکه لاشه ۵۰ قطعه پرنده شامل کبوتر، گنجشک و تیهو از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شد، اظهارداشت: هرگونه شکار غیرمجاز گونه‌های وحشی اعم از پرندگان، پستانداران و خزندگان بدون اخذ پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است و به موجب مواد ۱۰ و ۱۲ قانون شکار و صید مجازات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک ملی کرخه شوش افزود: ضرر و زیان قابل وصول برای هر قطعه تیهو ۲ میلیون ریال و برای هر قطعه کبوتر و گنجشک یکصد هزار ریال است.

منطقه حفاظت شده کرخه حدود ۱۴ هزار هکتار است که هفت هزار و ۵۰۰ هکتار آن را پارک ملی شامل می‌شود.

برچسب‌ها محیط زیست پارک ملی شوش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست پارک ملی شوش محیط زیست پارک ملی شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه

به گزارش خبرگزری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سرهنگ محمدرضا قائمی نژاد گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر شکار غیر مجاز و نگهداری گوشت شکار در یک منزل مسکونی، ماموران انتظامی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های بعمل آمده در بازرسی از منزل شکارچی ۵ کیلوگرم گوشت شکار غیر مجاز کشف و شکارچی نیز دستگیر شد، افزود: شکارچی بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد. 
وی با بیان اینکه پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیر قانونی و صدمه زدن به محیط زیست می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد، از شهروندان خواست تا به جهت حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از این گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه