Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

عباسعلی کدخدایی در گفت وگوی تلویزیونی با برنامه «مدیرمسئول» که شامگاه جمعه از شبکه ۵ سیما پخش شد، درباره احراز صلاحیت داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس، گفت: ما تکلیف قانونی داریم که باید دلایل رد صلاحیت را به خود فرد بگوییم و رسما هم به فرمانداری و وزارت کشور می گوییم ولی مشکل این است َکه برخی می گویند دلایل رد صلاحیت را علنی به مردم بگویید ولی ما نمی توانیم و قانون ما را منع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک اشتباه و نقص قانون داریم که برای ثبت نام محدودیتی قایل نیست که باید اصلاح شود. باید به سمت ثبت نام انتخاب کنندگان برویم وما دلایل را می بینیم و ممکن است اشتباهی هم رخ دهد و فشار ما در انتخابات بیش از اندازه است.

کدخدایی درباره اینکه انتقاد وارد است که ۱۲ نفر بین مردم و حاکمیت‌اند و اگر آنها مایل باشند می توانیم رای دهیم، گفت: اینکه بگوییم ۱۲ نفر است مغالطه است. مثلا قاضی به پرونده های انبوهی که ارائه می شود تصمیم گیری می کند. آیا می توانیم بگوییم یک نفر است؟ این امر خطاست.

مراجع نظارتی این وطیفه را دارند و قانون گفته فرد صلاحیت دارد یا خیر. در کشورهای همسایه هر کرسی ۱۰ نفرند و میانگین ما ۴۰ نفر. مراجع نظارتی فقط وظیفه انطباق شرایط را دارند.

وی افزود: قانون باید اصلاح شود و ما تابع قانونیم. قانون ناقص است و شرایط کلی را بیان کرده و زمان را برای ما کوتاه در نظر گرفته است. قانون باید با جامعه امروز ما منطبق باشد و قانونی که داریم مربوط به دهه ۶۰ است. قبلا تعداد ثبت نام کنندگان کم بود ولی الان ۱۲ هزار نفر برای مجلس و ۱۶۰۰ نفر برای ریاست جمهوری است.

وی درباره کم کاری مجلس برای اصلاح قانون گفت: بخشی از آن به مجلس برمی گردد زیرا اصلاح قانون در اختیار دولت و مجلس است.

کدخدایی افزود: در بخش حقوقی پژوهشکده‌ای داریم و حدود ۴۰ نفر از حقوقدانان جوان ما در پژوهشکده ما را کمک می کنند. در قم هم مجمع مشورتی فقهی داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سخنگوی شورای نگهبان انتخابات حکومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت