Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@16:24:54 GMT

کاهش ۱۵ هزار تنی تولید میگو

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۱۳۸۸

به گزارش اکوفارس، ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت تولید میگو اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که امسال تولید میگو به ۳۵ هزار تن در کشور برسد که متأسفانه شیوع بیماری لکه سفید موجب شد ۱۰ تا ۱۵ هزار تن محصول را از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه مجموع تولید میگو به ۲۸ تا ۳۰ هزار تن خواهد رسید افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که ۹۰ درصد میگوی تولیدی به بازار‌های هدف صادر شود.

ارزش صادرات محصولات شیلاتی به ۵۰۰ میلیون دلار رسید

قاسمی درباره تأثیر شرایط تحریم بر صادرات آبزیان گفت: بنابر آمار گمرک و سازمان توسعه تجارت سال گذشته ارزش صادرات غیرنفتی کشور به ۴۳ میلیارد دلار رسید که ۵۰۰ میلیون دلار از این میزان مربوط به محصولات شیلاتی است که این امر نشان می‌دهد در شرایط تحریم همچنان توانسته‌ایم بازار‌های صادراتی را حفظ کنیم و به عبارت دیگر تحریم‌ها را دور بزنیم.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور تنها هزینه‌های صادراتی همچون نقل و انتقال پول و حمل و نقل کالا را افزایش داده که این امر موجب شده تا حدودی قدرت رقابت در بازار‌های هدف از ما سلب شود، اما محدودیتی در صادرات وجود ندارد.

به گفته او ما نگران تولید محصولات شیلاتی در کشور نیستیم چراکه بازار‌های جهانی به ما نیاز دارند و ما باید همواره شرایط را برای صادرکنندگان سهل کنیم چراکه تحریم‌های داخلی به مراتب سخت‌تر از تحریم‌های خارجی است.

قاسمی با انتقاد از این مسئله که صادرکنندگان از بحث تحریم‌های داخلی با مشکلات متعددی روبرو هستند، بیان کرد: در شرایط تحریم‌های بین‌المللی بانک مرکزی، سازمان مالیاتی و ... بر تولیدکنندگان فشار مضاعفی وارد می‌کنند در حالیکه انتظار می‌رود سیستم مالیاتی به دنبال افرادی که فرار مالیاتی دارند باشند چراکه اگر از تحریم‌های داخلی کاسته شود هیچ قدرتی قادر به تحریم ما نیست.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید، پیش‌بینی می‌شود که در صورت همکاری بانک مرکزی، سازمان مالیاتی و سایر ارگان‌ها بتوانیم صادرات قابل توجهی در حوزه محصولات شیلاتی داشته باشیم و تحریم‌های بین‌المللی همچون آمریکا کاری از پیش نخواهد برد و تنها قدری هزینه‌های صادراتی را افزایش می‌دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به صادرات ۱۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی در سال گذشته کاهش چشمگیری داشت ولی صادرات محصولات پتروشیمی ایران یک میلیون تن افزایش یافت. - اخبار استانها -

مرتضی شاهمیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه با بیان اینکه صنایع پتروشیمی به‌طور کلی صنعت اول کشور است اظهار داشت: در سال 1401 افزون بر 16 میلیارد دلار ارزآوری این صنعت در صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف بود.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: میزان صادرات محصولات پتروشیمی سال 1402 در حال جمع‌بندی است ولی با اینکه قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی در این سال کاهش چشمگیری داشت ولی خوشبختانه سال قبل بیش از یک میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی ایران بیشتر از سال ماقبل آن بود.

وی با اشاره به توزیع محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست کشور افزایش یافته است گفت: در سال قبل توزیع و عرضه داخلی محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دست بیشتر از سال ماقبل آن بود و چون ارز اعتباری به واحدهای پایین دست صنایع پتروشیمی کمک کرد نقدینگی و سرمایه در گردش این واحدها از محل ارز اعتباری تأمین شد و محصولات بیشتری از مجتمع‌های بالادست صنایع پتروشیمی به پایین دست عرضه شد و صنعتگران این حوزه آن را یک انقلاب اعلام کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه تلاش و فعالیت سرمایه‌گذاران عرصه صنایع پتروشیمی به‌صورت منظم است.

معاون وزیر نفت بخشی از موانع صنایع پتروشیمی را تأمین منابع مالی دانست و اضافه کرد: بخش دیگری از موانع این صنایع، رفتارهای آمریکا و تحریم‌ها است ولی خوشبختانه طرح‌های پتروشیمی ایران با سرعت در حال اجرا است و صنعت‌گران این حوزه فعالیت خودشان را انجام می‌دهند هر چند زحمت ما را زیاد می‌کند ولی صنعتگر ایرانی مسیر خودشان را برای توسعه پیدا می‌کند.

بازدید از توسعه صنعت لاوان پتروشیمی مهر پترو کیمیا بازدید از سایت شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر، به‌عنوان یکی از پاکترین پالایشگاه‌های کشور از دیگر برنامه‌های معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود.

ابر پروژه فاز دوم پتروشیمی بوشهر با مساحت 40 هکتار، شامل واحدهای الفین، اتیلن گلایکول‌ها، پلی اتیلن سنگین، سرویس‌های جانبی و آفسایت در حال اجرا است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران