Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:05:53 GMT

نام نویسی۷۰ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۱۵۱۲

ایسنا/گیلان  70 داوطلب حضور در رقابت های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان، تا ساعت ۱۹ امروز (جمعه ۱۵ آذرماه) ثبت نام نهایی کرده اند.

امروز همزمان با ششمین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۷۰ داوطلب نام نویسی نهایی کرده اند که از مجموع این تعداد داوطلب، ۶۳ نفر مرد و هفت نفر زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت نام در مراکز حوزه‌های انتخابیه در محل فرمانداری‌ها از ساعت 8 تا 18 انجام می شود و این فرایند تا فردا (شانزدهم آذرماه جاری) ادامه دارد که البته در صورت ضرورت و حسب تشخیص وزیر کشور، فرآیند ثبت نام در این روز، تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است.

به داوطلبان توصیه شده که برای سهولت ثبت نام و اجتناب از هرگونه معطلی هنگام مراجعه ، مدارک اعلام شده و لازم از قبیل کارت ملی، شناسنامه،‌ عکس و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن را به همراه داشته باشند همچنین از داوطلبان خواسته شده ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

برای هر دوره نمایندگی جهت اعمال تبصره 3 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک مقطع تحصیلی مورد قبول است ضمن آنکه همه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند، از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌‌شوند.

حدود دو هزار و 560 شعبه برای اخذ آرای مردم در 16 شهرستان شامل 11 شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده که در صورت تأیید در هیأت های احرایی، کار اخذ آرای مردم در دوم اسفندماه را انجام می دهند.

استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳