Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@23:05:36 GMT

اقوام گلستان تنور انتخابات مجلس را گرم کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۱۵۱۴

اقوام گلستان تنور انتخابات مجلس را گرم کردند

ترکمن ها ،سیستانی ها، کتولی ها و محلی های استان در ششمین روز از ثبت نام با تمام قوا وارد صحنه شدند تا بکوشند سهم بیشتری از آرای به دست آمده از صندوق ها داشته باشند.

سیستانی های ساکن استان تاکنون با همه گزینه ها و همه مشاغل مانند پزشک، فرهنگی و نظامی وارد گود شدند تا بتوانند برای سومین بار حداقل یک کرسی نمایندگی از  مرکز استان را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکمن های حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا نیز بیکار ننشسته اند و با گسیل ظرفیت های فکری و با تجربه خود تلاش کردند از دیگر قومیت های استان عقب نمانند.

هر چند گرایش های حزبی و جریانات سیاسی خصیصه تاثیرگذاری در انتخاب شدن یا نشدن ثبت نام کنندگان است اما تجربه نشان داده که قومیت نامزدها در موفقیت یا عدم موفقیت آنها در انتخابات موثر است .

در این روز تعدادی از ثبت نام کنندگان در مصاحبه با اصحاب رسانه حاضر در فرمانداری های گلستان اظهار داشتند : به رسم کدخدامنشی و ریش سفیدی در انتخاب کاندیدای اصلح قوم خود اعتقاد دارند اما پیشتر دین خود را در انصراف به نفع سایر رقبا ادا کرده اند و این دوره با قوت تمام تا لحظه آخر در میدان خواهند بود.

 از نکات قابل تامل روز ششم این بود که داوطلبان حضور در مجلس حوزه های انتخابیه گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برنامه های ترسیمی برای دوره نمایندگی جواب های کلی ارایه دادند؛ به عنوان مثال یکی از ثبت نام کنندگان در پاسخ به سوالی در خصو ص برنامه خود گفت: تلاش می کنم تا با مدیریت مادرانه مشکلات را برطرف کنیم.

در این روز برخی از ثبت نام کنندگان عملکرد نمایندگان فعلی را به سبب ناتوانی در تحقق وعده ها و قول های داده شده نقد کردند و برخی دیگر تلاش کردند تا میانه میدان را داشته باشند و از اظهار نظر صریح در این خصوص طفره رفتند.

 مباحث اقتصادی، اشتغال جوانان و پیگیری پروژه های بر زمین مانده استان از دیگر وعده های داوطلبان در ششمین روز ثبت نام انتخابات مجلس در گلستان بود

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ نفر از حوزه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر از علی آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال /۹۸/ برگزار می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان استان گلستان انتخابات انتخابات مجلس دین مجلس شورای اسلامی زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخودار است

«ابوالقاسم رئوفیان» عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس، اظهار کرد: انتخابات به عنوان یک پدیده و رخداد سرنوشت‌ساز برای هر ملت، از اهمیت برخوردار است و دور اول یا دوم‌بودن آن اصلاً مهم نیست.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: بنابراین همه انتخابات‌ها در تمامی ادوار انتخاباتی، حایز اهمیت هستند و از جمله پُر اهمیت‌ترین بخش‌های آن، انتخابات بر پایه «اصل مشارکت مردمی» در شکل‌گیری یک دولت یا مجلس است.

وی ادامه داد: تنها مولفه‌ای که به هر نظام سیاسی «مشروعیت مردمی» می‌بخشد، اصل محوری مشارکت مردمی در انتخابات‌ها است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم بیش از هر کلید واژه‌ای، به ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از این کلیدواژه استفاده کردند تا اینکه مشارکت مردم نسبت به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های رسمی افزایش پیدا کرد.

رئوفیان افزود: البته افزایش مشارکت مردم برخلاف پیش‌بینی‌ها، حکایت از نوعی نارضایتی عمومی از عملکرد مجلس فعلی و قصور و تقصیرهای هیات رییسه مجلس در انجام وظایف محوله در زمان مقرر و عدم نظارت دقیق و همه‌جانبه نمایندگان بر عملکرد دولت مستقر داشت که این امر به عدم تحقق برخی شعارها و وعده‌های رییس دولت سیزدهم منجر شد.

کد خبر 6078928 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس منتشر شد
  • جدول زمان‌بندی دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • دور دوم انتخابات مجلس در دو حوزه خوزستان برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخوردار است
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخودار است
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد
  • گرم‌ شدن دوباره تنور انتخابات در زنجان
  • گام پایانی انتخابات