Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@11:03:23 GMT

رشد ۷ درصدی تولید سیمان نسبت به سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۱۵۲۲

به گزارش اکوفارس، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره وضعیت  توزیع بازار سیمان به مناطق زلزله زده اظهار کرد: خوشبختانه برای تامین سیمان مناطق زلزله زده (آذربایجان شرقی) مشکلی نداریم و هر زمانی که نیاز احساس شود سیمان را به این مناطق ارسال می‌کنیم.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه صادرات سیمان، در شش ماه امسال، نسبت به سال گذشته، رشد ۷ درصدی را تجربه کرده است، تصریح کرد: امیدواریم این رشد صادراتی، در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخان با بیان اینکه در شش ماه امسال ۱ میلیون صادرات کلینکر داشتیم، افزود: به دلیل هزینه بالا در حمل و نقل، ممکن است ارز صادراتی را از دست بدهیم.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه تحریم‌ها توانسته اند بر بازار سیمان تاثیرگذارند، افزود: به هر حال تحریم‌ها توانستد بر قیمت تمام شده تاثیر بگذارند و کاهش صادرات را در بازار شاهد باشیم.

شیخان با بیان اینکه مصرف سیمان یکی از شاخص‌های ساخت و ساز است، گفت: این صنعت توانسته تولیدات و اشتغال خود را حفظ کند چرا که تولید سیمان، یک صنعت نظام‌مند با کمترین درآمد است.

گفتنی است، حمل و نقل یکی از اصلی‌ترین مشکلات در زمینه سیمان است. مدتی است که کرایه حمل و نقل داخلی و دریایی افزایش یافته و منجر به بروز مشکلاتی شده است؛ این امر رقابت بین کشور‌های صادرکننده سیمان را نیز از بین برده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل