Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@08:17:53 GMT

آمریکا ۴ عراقی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۱۷۴۰

آمریکا ۴ عراقی را تحریم کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۶ دسامبر اعلام کرد ۳ عراقی وابسته به گروه‌های شبه‌نظامی را به دلیل نقش آنها در کشتار معترضان و نقض حقوق بشر در این کشور مشمول تحریم قرار داده است. یک تاجر عراقی به نام خمیس الخنجر نیز به دلیل فساد تحریم شده است.

این افراد پس از آن تحریم شدند که واشنگتن بغداد را برای کشتن تظاهرکنندگان مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لیست تحریمی که در وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است، اسامی قیس الخزعلی و برادرش لیث الخزعلی، دو تن از رهبران گروه شبه‌نظامی عصائب اهل الحق در عراق قید شده است.

همچنین حسین اللامی ملقب به ابوزینب، رئیس شاخه امنیتی نیروهای حشد شعبی نیز در لیست تحریم قرار گرفته‌ است. خبرگزاری رویترز ماه گذشته از حسین‌اللامی به عنوان کسی نام برده بود که دستور گشودن آتش به سوی تظاهرکنندگان را داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است افراد تحریم شده در کشتار ده‌ها معترض بی‌گناه نقش داشته‌اند.

از زمان آغاز اعتراضات عراق یعنی اول اکتبر (۹ مهر) بیش از۴۳۰ نفر در جریان درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. حدود ۲۰ هزار نفر نیز در این رویارویی‌ها مجروح شده‌اند.

ناآرامی‌های عراق از ابتدای ماه گذشته میلادی در اعتراض به فساد دولتی، وضعیت بد اقتصادی، بیکاری، ناکارآمدی خدمات عمومی و ... آغاز شد و به سرعت پایتخت و برخی از شهرهای مذهبی شیعه‌نشین را در بر گرفت.

این اعتراضات بزرگترین تظاهرات از زمان سقوط صدام حسین در سال ۲۰۰۳ میلادی محسوب می‌شود.

این اعتراض‌ها با وجود استعفای عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق هنوز فروکش نکرده است و معترضان خواستار تغییرات گسترده‌تر در ساختار قدرت هستند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا عراق تحریم قیس الخزعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی

سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز (دوشنبه) در میانه نگرانی از احتمال تقویت پیشبرد برنامه تسلیحاتی کره شمالی گفت، واشنگتن و متحدان به دنبال راه‌هایی جدید برای اجرایی کردن تحریم‌های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ هستند.

به گزارش ایسنا، روسیه ماه گذشته میلادی تجدید فعالیت گروه کارشناسانی را که بر تحریم‌های کره شمالی نظارت دارند، وتو کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در سئول است و قرار است به ژاپن برود که هدفش همکاری دو جانبه درباره تحریم‌ها و مسائل دیگر است.

واشنگتن، سئول و توکیو وتوی روسیه و رای ممتنع چین را مورد انتقاد قرار داده و کارشناسان نیز گفتند که این روند، اجرایی شدن تحریم‌ها علیه کره شمالی را تضعیف می‌کند.

توماس گرینفیلد در جریان دیدار با وزیر دفاع کره جنوبی گفت، پایان فعالیت گروه نظارت بر تحریم‌ها خلایی را در اجرای آنها علیه پیونگ یانگ ایجاد می‌کند و فرصتی را به کره شمالی در پیشبرد برنامه‌های موشکی و هسته‌ای می‌دهد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد، ایالات متحده به دنبال‌های راه‌های جایگزین برای تحریم‌ها و همکاری با متحدانش از جمله کره جنوبی است.

وتوی روسیه پس از بهبود روابط بین مسکو و پیونگ یانگ در پی دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • به وقت مرزبانی از ریال و پرتاب سنگ به خزانه داری آمریکا
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • اعلام آماده باش حزب الله برای جنگ بزرگ با اسرائیل