Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ضیاءالدینی گفت: دانش آموزان باید آداب تنفسی را بسیار رعایت کنند. به عنوان مثال افرادی که دچار علائم ویروس آنفلوآنزا هستند باید در زمان سرفه و عطسه، دستمالی را جلوی دهان و بینی خود بگیرند و از درمان خودسرانه بیماری پرهیز کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسن ضیاءالدینی، مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش، با اشاره به تعطیلی مدارس سیستان و بلوچستان به مهمترین نکات پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در مدارس اشاره کرد و گفت: مهمترین نکته بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به آنفلونزا‌ی فصلی شست و شوی مکرر دست‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: همچنین دانش آموزان باید آداب تنفسی را بسیار رعایت کنند به عنوان مثال افرادی که دچار علائم ویروس آنفلوآنزا هستند باید در زمان سرفه وعطسه، دستمالی را جلوی دهان وبینی خود بگیرند.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه خود درمانی در مبتلایان به ویروس آنفلونزای فصلی، موجب تشدید بیماری و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان‌ها می‌شود، عنوان کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و دارو‌های کرتن به عیچ عنوان توصیه نمی‌شود و حتی در مواقعی باعث تشدید بیماری خواهد شد. همچنین لازم است افراد از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها و کورتن‌ها به ویژه در مراحل اولیه بیماری، در صورت داشتن علایم خطر بالا و تنفسی خودداری کنند.

ضیاءالدینی تصریح کرد: آنفلونزای فصلی یک عفونت ویروسی است و به مرور زمان با مراقبت و استراحت بهبود می‌یابد. در این زمینه والدین دانش‌آموزان پس از مشاهده علائم در فرزند خود از آوردن آن‌ها به مدارس خودداری کنند. البته استفاده از استامینوفن ساده، مایعات گرم به این بیماران توصیه می‌شود ونیاز به مصرف داروی دیگری نیست.

او رعایت نکات دقیق بهداشتی از سوی دانش آموزان، کارکنان مدارس و والدین دانش آموزان را موجب کاهش موج آنفلونزای فصلی دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان برای حفظ سلامت خود و ایمن شدن برابر آنفلوآنزای فصلی هر شب ۸ ساعت خواب آرام داشته باشند تا سیستم ایمنی بدن در بهترین وضعیت برای مقابله با ویروس باشند. به اندازه کافی و هر روز ۸ الی ۱۰ لیوان آب بنوشند تا سموم از بدن‌شان دفع شود و مخاط‌های مجاری هوایی و سینوس‌ها به اندازه کافی مرطوب باشد.

این مقام مسئول به برخی از توصیه‌های غذایی اشاره کرد و گفت: تغذیه مناسب (شیر و لبنیات کم چرب) و آمادگی برای مقابله با عفونت، در پیشگیری از آنفلوآنزا مهم است. بنابر این با غلات، سبزیجات رنگدانه‌دار و میوه‌های غنی از ویتامین تغذیه کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان درمان سلامت ویروس آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند