Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شبکه خبری الجزیره قطر روز جمعه به نقل از «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» گزارش داد که دولت این کشور با مقامات سعودی گفتگوهایی انجام داده است و اینکه نسبت به کسب نتایج مثبت از این گفتگوها ابراز امیدواری کرد.

وزیر خارجه قطر همچنین از «امیر شیخ صباح آل احمد آل صباح» کویت برای ایفای نقش میانجی قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر با طرح اتهامِ حمایت از تروریسم علیه قطر، روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با این کشور کوچک اما بسیار ثروتمند عرب در ژوئن ۲۰۱۷ قطع کردند.

این در حالی است که قطر تمام این اتهام ها را رد کرده و کشورهای همسایه را به تلاش برای محدودسازی حاکمیت خود متهم می کند.

کد خبر 4790383

منبع: مهر

کلیدواژه: قطر عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران سوریه دونالد ترامپ ناتو روسیه فلسطین ترکیه فرانسه لبنان افغانستان انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط

پروژه The Line که قرار بود ۱۷۰ کیلومتر طول داشته باشد، حالا احتمالاً به‌دلیل چالش‌های مالی، به ۲.۴ کیلومتر بسنده خواهد کرد.

به گزارش دیجیاتو، پیش‌ازاین قرار بود که شهر The Line تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر را در خود جای دهد؛ اما حالا انتظار می‌رود کمتر از ۳۰۰ هزار نفر تا آن زمان در آنجا زندگی کنند. البته مقامات عربستان گفته بودند که The Line به صورت مرحله‌ای و در چند فاز ساخته می‌شود و انتظار دارند که در نهایت یک بیابان به طول ۱۷۰ کیلومتر در امتداد ساحل را پوشش دهند. بااین‌حال، ظاهراً آن‌ها از بلندپروازی خود کوتاه آمده‌اند و تا سال ۲۰۳۰ تنها ۲.۴ کیلومتر از این پروژه تکمیل می‌شود.

کوتاه‌شدن پروژه The Line عربستان

این پروژه که هزینه آن ۱.۵ تریلیون دلار تخمین زده شده بود، ابتداً به‌عنوان اختراعی مجدد برای طراحی شهری مطرح شد. بااین‌حال، مدت‌هاست که انتقادات مختلفی به آن می‌شود، به‌ویژه عده‌ای از اعضای قبایل محلی به طرح‌های ساخت‌وساز در زمین‌های اجدادی خود اعتراض کرده‌اند.

همچنین هزینه‌های مازاد بر بودجه تعیین‌شده و تغییر در فهرست کارکنان و کارفرمایان کلیدی این پروژه و مسائل دیگر باعث شده است که کارشناسان The Line را تخیلی و به دور از واقعیت بدانند. اکنون کاهش طول این پروژه به ۲.۴ کیلومتر، درحالی صورت می‌گیرد که بودجه کلی نئوم برای سال ۲۰۲۴، هنوز توسط صندوق دارایی عربستان به دلیل کاهش ذخایر نقدی تأیید نشده است.

این پروژه وعده‌های مختلف و رؤیایی را به ساکنان آینده خود داده است. سرتاسر دیواره‌های این شهر از شیشه خواهد بود که تأمین انرژی پایدار را تضمین می‌کند. همچنین سریع‌ترین قطار‌های جهان، برای نقل و انتقالات ساکنین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تیتر‌های تبلیغاتی The Line این شهر با عباراتی، چون یک «شهر شناختی» و یک «انقلابی در تمدن» که در آن امکانات رفاهی توسط هوش مصنوعی فراهم می‌شود، توصیف شده است.

دیگر خبرها

  • گروسی: تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان