Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: فرآیند ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح دهم آذر ماه در ۱۲ حوزه انتخابیه استان آغاز شد و تا  ساعت ۱۹ روز جمعه به عنوان پایان روز ششم  ۶۴۷ نفر ثبت نام قطعی شده اند.

حسن جعفری افزود:  ۲۳ نفر نیز در حال طی کردن فرایند ثبت نام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار و رئیس ستاد انتخابات مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در ششمین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز ۶۴ نفر ثبت نام کردند که ۱۲ نفر آنها زن بودند.

محمد رضا هاشمی میانگین سنی ثبت نام شدگان در حوزه انتخابیه مشهد و کلات را ۴۴ سال عنوان کرد و افزود: از مجموع ثبت‌نام شدگان امروز ۵۱ نفر مدرک کارشناسی ارشد، ۱۱ نفر دکتری و دو نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند.

وی همچنین از دو نماینده فعلی مردم مشهد و کلات در مجلس به عنوان تنها چهره های شاخص ثبت نام شده روز جمعه خبر داد.

چهار داوطلب از تهران در حوزه انتخابیه سبزوار ثبت نام کردند

رییس ستاد انتخابات شهرستان سبزوار هم به خبرنگار ایرنا گفت: دیروز جمعه ۱۵ داوطلب مرد در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

احمد برادران افزود: در پنج روز گذشته نیز ۳۲ داوطلب نامزدی نمایندگی از این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده بودند که سه نفر آنها زن هستند.

وی ادامه داد: در مجموع پس از پایان روز  ششم ۴۷ داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه سبزوار ثبت نام کردند و چهار نفر نیز از تهران برای حضور در انتخابات آتی از حوزه انتخابیه سبزوار ثبت نام کرده اند.

شنیده شده است یکی از مدیران صداوسیما در این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده است.

مدعیان در قوچان ثبت نام کردند
همزمان با ثبت نام کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور، شهرستان قوچان پرشورترین دیروز ثبت نامی خود را تجربه کرد.
حوزه انتخابیه قوچان و فاروج که تنها یک کرسی در مجلس شورای را به خود اختصاص داده در پنج روز اول ثبت نام ها شاهد حضور ۱۵ داوطلب نامزدی برای این دوره از انتخابات بود اما در ششمین روز ثبت نام ۶ نامزد شاخص و مدعی باحضور در فرمانداری قوچان در این حوزه انتخابیه ثبت نام قطعی کردند و جمعیت کثیری از طرفداران این داوطلبان آنها را هنگام ثبت نام تا فرمانداری همراهی کردند.
تا پایان روز پنجم تمام داوطلبان اعلام کرده بودند مستقل هستند اما داوطلبان شاخص روز ششم با گرایش های اصول گرایی و اصلاح طلبی پا به عرصه رقابتها گذاشتند.
فرماندار قوچان در پایان ششمین روز ثبت نام به خبرنگار ایرنا گفت: تا کنون طی این شش روز ۲۷ نفر وارد عرصه انتخابات در این حوزه شده اند که از این تعداد دو نفر زن  و ۲۵ نفر مرد هستند.
هادی رجایی نیا افزود: از این تعداد داوطلب، ۲۷ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، دو نفر دکتری و دو نفر دارای مدرک حوزوی هستند.
وی ادامه داد: یک داوطلب فرهنگی، هفت نفر کارمند، پنج نفر بازنشسته، دو نفر استاد دانشگاه، چهار  نفر دارای شغل آزاد، یک نفر قاضی هستند و هفت نفر دیگر در سایر مشاغل مشغول فعالیتند.
فرماندار قوچان با اشاره به اینکه هفت داوطلب انتخابات در این حوزه انتخابیه ایثارگر هستند تصریح کرد: در بین دواطلبان ثبت نام شده یک نفر دارای سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه بوده و ۹ نفر نیز سابقه داوطلبی ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی را دارند.

دو چهره شاخص در کاشمر 

رییس حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد نیز گفت: تعداد ثبت نام شدگان برای نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به ۲۳ نفر رسید که یک نفر از آنان زن است.
مسلم ساقی افزود: از مجموع ثبت نام شدگان ۱۸ نفر مدرک کارشناسی ارشد و معادل آن، یک نفر مدرک حوزوی و چهار نفر مدرک دکتری داشته اند.
فرماندار کاشمر گفت: از این افراد سه  نفر کارمند، سه نفر استاد دانشگاه،دو نفر بازنشسته، سه نفر فرهنگی و سه نفر در دیگر مشاغل فعالیت دارند.
ساقی افزود: دو نفر از ثبت نام شدگان امروز چهره شناخته شده اصولگرا هستند که یکی از آنها از نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی بوده است.

فریمان، تربت حیدریه و درگز

فرماندار فریمان نیز به خبرنگار ایرنا گفت:یک چهره شاخص اصلاح طلب و همچنین یک رئیس دادگستری شهرستان امروز در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه مشهد ثبت نام کردند.

عباسعلی صفایی افزود: شمار ثبت نام شدگان در این حوزه انتخابیه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت به ۳۱ نفر رسید.

در حوزه انتخابیه تربت حیدریه نیز تاکنون ۲۳ نفر ثبت نام کرده اند که دو نفر از آنان زن هستند و یک نماینده ادوار پیشین مجلس نیز چهره شاخص ثبت نام شده روز جمعه بود.

سرپرست فرمانداری درگز هم به خبرنگار ایرنا گفت: روز جمعه با ثبت نام  ۹ نفر شمار داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه درگز به ۳۱ نفر رسید.

علی فراهی یکی از ثبت نام کنندگان روز گذشته را زن اعلام کرد و افزود: دو نفر از ثبت نام کنندگان امروز از تهران در این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند همچنین دو چهره شاخص از جمله نماینده فعلی درگز در مجلس روز جمعه نام نویسی کردند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آتی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

مرحوم آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری پارسال درگذشت.

۶ نفر از ۸۸ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.

در این راستا رییس هیات اجرایی اولین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: فرایند ثبت نام از داوطلبان حضور در این انتخابات از روز جمعه ۱۵ آذر ماه آغاز شد و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

محمد رضا هاشمی افزود: در روز نخست، هیچ داوطلب و یا نماینده داوطلبی برای ثبت نام در انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری به حوزه انتخابیه مستقر در فرمانداری مشهد مراجعه نکرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی فرمانداری درگز صدا و سیما مشهد تهران فرمانداری قوچان تربت حیدریه ثبت نام کاشمر انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی صدا و سیما مشهد تهران فرمانداری قوچان تربت حیدریه ثبت نام کاشمر انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری مجلس شورای اسلامی صدا و سیما مشهد تهران فرمانداری قوچان تربت حیدریه ثبت نام کاشمر انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکانات رایگان صداوسیما در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات




به گزارش خبرگزاری صداوسیما محمد صالح مفتاح در ارتباط  تلفنی با برنامه صبح و گفتگو درباره دور دوم انتخابات و سازوکار صداوسیما برای این مسئله گفت: در دور دوم انتخابات ۲۲ حوزه انتخابیه داریم که در ۱۶ استان پراکنده هستند و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی به رقابت خواهند پرداخت.
وی با بیان این که در دور دوم انتخابات مجلس همه کشور درگیر نیست، افزود: تعداد نامزد‌ها محدودتر از دور اول است که بیش از ۱۱ هزار نفر نامزد تایید صلاحیت شده به رقابت پرداختند.
مفتاح با اشاره به راهبرد اصلی انتخابات در دور اول گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه مشارکت و رقابت برای این دوره هم انجام شده و همکاران ما در بخش‌های مختلف سازمان در حال تدارک می‌باشند.
وی انتخابات را محدود به ۲۲ حوزه انتخابیه دانست و افزود: همه سازمان صداوسیما درگیر نیست و برخی برنامه‌های شاخص در دور اول، همچنان پخش خواهد شد و متناسب با دور دوم برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و در مورد پخش تبلیغات نامزد‌ها نیز برنامه ریزی شده بود شبکه‌های استانی فرصت لازم را در اختیار قرار دهند.
مفتاح با بیان این که ۲۰۰ شبکه انتخاباتی را نخواهیم داشت و همان شبکه‌های استانی وظیفه تبلیغات را بر عهده دارند، گفت: مصوب شده از ستاد انتخابات به‌صورت رایگان امکانات در اختیار نامزد‌ها قرار گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد مردم آگاهانه‌تر دست به انتخاب‌گری بزنند و در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفتگو گفت: برای هر نامزد فرصت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته‌ایم.
مفتاح ادامه داد: افراد در مقابل مجری ما حاضر شده و از طرفی حامیان حضور پیدا کرده و فرصت ارتباط با دوربین و مستند تبلیغاتی بخشی دیگر از این برنامه‌هاست.
از طرف دیگر مناظره‌های تلویزیونی را داریم و در هر حوزه انتخابیه به‌صورت ضبطی مناظره‌هایی شکل می‌گیرد که فرم اجرای آن به‌سان دور اول است و به دلیل محدود بودن نامزدها، انتظار مناظره‌های داغ‌تری را خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: در استان تهران حوزه‌های ورامین و تهران - ری - شمیرانات - اسلام‌شهر - پردیس را داریم که ۳۲ نامزد برای ۱۶ کرسی به رقابت می‌پردازند.
پیش‌بینی می‌شود در حوزه انتخابیه تهران گروه‌هایی را تقسیم کنیم که با یکدیگر به مناظره بپردازند و به‌صورت قرعه‌کشی شده با هم مواجه شوند و امیدواریم حداقل ۲ مناظره را پخش کنیم.

دیگر خبرها

  • چهره‌های با سابقه در فهرست ۹۰ نفره دور دوم انتخابات مجلس/در کدام کلان شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شد؟
  • دور دوم انتخابات مجلس در دو حوزه خوزستان برگزار می‌شود
  • تعداد شعب انتخابات‌ دور دوم در حوزه‌های خوزستان‌، کاهش نمی‌یابد
  • انتخابات مجلس دوازدهم عبور از قوم‌گرایی و خوش مدگویی به شایسته سالاری بود
  • گرم‌ شدن دوباره تنور انتخابات در زنجان
  • انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده الکترونیکی خواهد بود
  • امکانات رایگان رسانه ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • ریاست مجلس دوازدهم بر عهده چه کسی خواهد بود؟
  • امکانات رایگان صداوسیما در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات
  • رای دهندگان مرحله دوم انتخابات مجلس چه کسانی هستند؟