Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:01:26 GMT

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت (۹تا۱۵ آذر)

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۳۰۲۵

کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت (۹تا۱۵ آذر)

استاندار کرمانشاه در دیدار با اساتید بسیجی اظهار داشت: اشتغالزایی در گرو سرمایه‌گذاری و رونق تولید است و برهمین اساس باید سالانه حدود هشت هزار شغل در استان ایجاد شود.

هوشنگ بازوند افزود: یکی از دستاوردهای پررنگ و ارزشمند انقلاب اسلامی، فرمان تشکیل بسیج توسط امام خمینی (ره) در آذر ماه سال ۱۳۵۸ بود که همین دستاورد عظیم و مردمی یکی از نقاط عطف در تاریخ دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بسیجیان باگذشتن از جان و مال خود در دفاع مقدس یک فرهنگ غنی و ارزشمند را به نام فرهنگ بسیجی که شاخصة اصلی آن خداباوری، خدامحوری، اعتماد به نفس و خودباوری است، خلق کردند.

امسال ۸۶ شهروند کرمانشاهی در تصادفات درون شهری جان باختند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: در هشت ماه سپری شده از سال جاری ۸۶ شهروند کرمانشاهی بر اثر سوانح درون شهری جان خود را از دست دادند.

سرهنگ «فضل الله شیری» در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بالغ بر ۸۰ درصد این افراد را عابران پیاده تشکیل می دهند که در برخورد با وسایل نقلیه جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۷۹۳ نفر نیز بر اثر سوانح درون شهری آسیب دیدند که بازهم اکثر آنها را عابران پیاده تشکیل می دهند.

سرهنگ شیری با انتقاد از ضعف تسهیلات ترافیکی شهر کرمانشاه افزود: در کلانشهر کرمانشاه تنها ۲ پل عابر پیاده مکانیزه (برقی) وجود دارد که آنها نیز بیشتر اوقات به دلیل نقص فنی قادر به سرویس دهی نیستند. 

عاملان شهادت سرگرد «ایرج جواهری» دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری چهار تن از عاملان شهادت سرگرد «ایرج جواهری» که در جریان اغتشاشات اخیر به درجه رفیع شهادت نایل آمد، خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پس از اغتشاشات صورت گرفته در روز ۲۵ آبان ماه شهر کرمانشاه، سرگرد جواهری یکی از ماموران کلانتری الهیه در درگیری با اشرار و آشوب طلبان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: از آن تاریخ کارهای اطلاعاتی برای دستگیری عاملان شهادت این افسر وظیفه شناس با جدیت از سوی پلیس کرمانشاه دنبال شد تا اینکه ماموران توانستند چهار تن را که در شهادت شهید جواهری نقش اصلی داشتند، شناسایی کنند.

سردار جاویدان ادامه داد: ماموران پس از شناسایی این افراد پس از هماهنگی با مقام قضائی و در عملیاتی مشترک سه تن از این افراد را در شهر کرمانشاه و یک نفر دیگر را نیز در یکی از شهرهای استان های مرکزی کشور دستگیر کردند.

اختلافات باید خارج از دادگستری حل شود

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه باتاکید بر اینکه مسوُولان دستگاه قضایی باید در دسترس مردم باشند، گفت: همه باید تلاش کنیم که اختلافات خارج از دستگاه قضایی و دادگستری و به صورت ریش سفیدی و پادرمیانی بزرگان برطرف شود.

پرویز توسلی‌زاده در جلسه رسیدگی به مشکلات مردم اسلام‌آبادغرب در مسجد جامع این شهر یکی از برنامه‌های دادگستری استان را برداشتن فاصله بین مسوُولان دادگستری با مردم دانست و افزود: در راستای سیاست‌های رییس قوه قضاییه مسئولان دستگاه قضایی باید در دسترس مردم باشند.

او از مردم اسلام آبادغرب که یک پرونده قتل را با صلح و سازش رفع مختومه کردند قدردانی کرد.

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه هلال احمر است

استاندار کرمانشاه اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه مجموعه هلال احمر دانست و گفت: بی‌گمان مجموعه هلال احمر بدون مشارکت‌های مردمی قادر به انجام وظایف خود نیست.

هوشنگ بازوند در همایش گرامیداشت «روز جهانی داوطلبین» اظهارداشت: مجموعه هلال‌احمر و امدادگران و داوطلبان این مجموعه در آن شرایط خطرناک و بحرانی زلزله شامگاه ۲۱ آبانماه ۹۶، با ایثار و از خودگذشتگی و به دور از هرگونه چشمداشتی، جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعان خویش را نجات دهند.

وی تاکید کرد: لازم است در قالب یک همایش بزرگ از خودگذشتگی ها و خدمات ایثارگرانه داوطلبین هلال احمر به شکل شایسته ای تجلیل شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با ذکر این موضوع که ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست؛ گفت: در چنین شرایطی چاره‌ای نیست جز اینکه مردم با ارایه آموزش های صحیح، فرابگیرند با این بلایای طبیعی زندگی کنند.

۳۰۶ کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: ۳۰۶ کیلومتر از جاده‌های استان از ابتدای امسال تاکنون بامصرف ۱۸۰ هزار تن آسفالت لکه‌گیری و آسفالت شد.

فریبرز کرمی افزود: همچنین در این مدت ۱۷۱ هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری، آسفالت شانه، آسفالت رگلاژی و آسفالت نهایی مصرف شده است. 

وی اظهارداشت: ۵۸ کیلومتر از راه‌ها بامصرف ۱۸ هزار و ۴۴۳ تن آسفالت لکه‌گیری و ۲۴ کیلومتر نیز با مصرف ۱۰ هزار و ۷۸۰ تن آسفالت شانه‌سازی شده است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان ۴۱ کیلومتر راه با استفاده از ۲۸ هزار و ۷۸۳ تن آسفالت رگلاژی لایه تسطیحی شده است، گفت: لایه نهایی ۶۴ کیلومتر از راه‌ها نیز با مصرف ۶۴ هزار و ۳۲ تن آسفالت شده است.​

دانشجویان کرمانشاهی نیم بهاء فیلم می‌بینند

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری کرمانشاه اعلام کرد که روز شنبه (۱۶ آذر) به مناسبت روز دانشجو قیمت بلیط سینما برای دانشجویان نیم بهاء می‌شود.

«محمدجواد کنجوری» افزود: این تخفیف بلیط به مناسبت روز دانشجو و به منظور ترویج فرهنگ سینما در میان این قشر ارائه شده است.

وی با بیان اینکه دانشجوان برای استفاده از این تعرفه باید کارت دانشجویی خود را همراه داشته باشند، گفت: تخفیف بلیط مربوط به ۲ سینمای فرهنگ و آزادی شهر کرمانشاه است.

به گفته سرپرست امور سینمایی حوزه هنری کرمانشاه اکنون فیلم های مطرب، آخرین داستان، بنیامین، تورنادو،‌ معکوس، دختر شیرازی، سمفونی نهم، چشم و گوش بسته، لیلاج و منطقه پرواز ممنوع در سینماهای کرمانشاه به اکران درآمده‌اند.

هم اکنون در کرمانشاه سه سالن سینما به نام‌های آزادی و فرهنگ و سینما بیستون (هتل پارسیان) فعالیت می‌کنند و براساس اعلام معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی به زودی یک پردیس سینمایی نیز در شهر اسلام آبادغرب احداث خواهد شد.

جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و عظمت قرار دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: به برکت ولایت فقیه و خون مطهر شهدا، جمهوری اسلامی امروز در اوج عظمت، اقتدار و صلابت قرار دارد و روز به روز هم بر عزت و آبروی نظام در مجامع جهانی افزوده می‌شود.

آیت الله «مصطفی علما» در همایش «ناجا و جامعه اسلامی» که در سرسرای اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب می گذرد دشمنان ما که در راس آنها آمریکا قرار دارد مزاحمت های زیادی به منظور جلوگیری از پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایجاد شده است.

وی افزود: آمریکا و ایادی استکبار حق دارند که از دست جمهوری اسلامی ناراحت و عصبانی باشند چرا که انقلاب شکوهمند اسلامی هیمنه و اقتدار آنها را درهم شکست و ماهیت واقعی آنها را برملا ساخت.

آیت الله علما تصریح کرد: روزگاری که رژیم ستمشاهی بر ایران حکومت می کرد ما هیچ اختیاری از خود نداشتیم و جیره خوار آمریکا و غربی ها بودیم، آنها برایمان تصمیم گرفته و در کشورمان جولان می دادند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و خروج شاه از کشور شرایط کاملا متفاوت شد، چرا که با خروج رژیم ستمشاهی عملا دست آمریکا از منابع خدادادی کشورمان کوتاه و دیگر قادر به تصمیم گیری در سرنوشت ایران و مردمان انقلابی اش نبودند.

اعضای هیات اجرایی انتخابات شهرستان کرمانشاه انتخاب شدند

فرماندار کرمانشاه اعلام کرد که هشت نفر اعضای اصلی هیات اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این شهرستان انتخاب شدند.

فصل الله رنجبر در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: در نشستی در فرمانداری کرمانشاه با حضور ۲۱ نفر از معتمدان محلی، اعضای هیات نظارت بر انتخابات و اعضای حقوقی و اداری هیات اجرایی انتخابات برگزار شد، هشت عضو اصلی و پنج نفر عضو علی البدل یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

وی افزود: در این نشست شاهرخ منصوری، غلامرضا امیری، هدایت فرهادی، بهرام فاضلی راد، علی مولوی، مظفر تیموری، حسین رضوان مدنی و علیرضا رنجبر به عنوان اعضای اصلی و معارف فلاحی، یاور محمدی، علی حیدر کرمی، سجاد خسروی و میثم‌ حجتی پور به عنوان پنج عضو علی البدل یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه کرمانشاه انتخاب شدند.

فرماندار کرمانشاه همچنین در رابطه با تعداد نام نویسی های داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان گفت: تا پایان روز پنجم ثبت نام ۱۲۸ نفر قطعی شده است که از این میزان ۱۸ نفر زن و ۱۱۰ نفر مرد هستند.

دانشجویان و جوانان ذخایر اصلی کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نسل جوان کشور را سرمایه ای با ارزش‌تر از نفت و گاز دانست و گفت: دانشجویان مدیران و مسوُولان آینده کشور هستند که نیاز به مراقبت و توجه فراوان دارند، زیرا فردا آنها هستند که باید تصیم‌گیری‌های نظام و جامعه را انجام دهند.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه به تبیین نظر امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه دانشجویان پرداخت و افزود: امام خمینی (ره) همواره به مدیران، مسوُولان، معلمان و اساتید و روسای دانشگاه ها تاکید می کردند که نسبت به مراقبت و تربیت دانشجویان هوشیار باشند زیرا آینده و مقدرات کشور در دست آنها است و دشمنان همیشه درصدد نفوذ در دانشگاه ها هستند.

وی با اشاره به وقایع سال ۳۲ و اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران در آن زمان؛ نسبت به سلطه و استبداد استکبار جهانی آمریکا در ایران، دانشجویان را قشری هوشیار و بیدار ذکر کرد و افزود: دشمنان در تلاش اند در میان دانشجویان و دانشگاه های کشور نفوذ کنند لذا باید مراقب باشیم.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری جنبش دانشجویی را جنبش ضداستکباری، ضد سلطه، ضداستبدادی و عدالت خواه می دانند و می فرمایند، حرف دانشجویان را باید گوش کرد.

آیت الله علما در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد گفت: در این بیانیه معظم له ۴۰ بار کلمه جوانان، به دلیل توجه به وضعیت جوانان و وظایف دانشجویان و جوانان در گام دوم به کار بردند و این از اهمیت جایگاه جوانان و دانشجویان در تفکر ایشان است.

وی اضافه کرد؛ وظیفه دانشگاه ها و دانشجویان رها کردن کشور از وابستگی به خارج با جهاد علم و دانش است و باید خروجی دانشگاه‌های ما تربیت دانشجویان برمبنای مکتب اسلامی باشد زیرا این تربیت اسلامی است که می توانند همه دشمنان را به زانو در آورد. 

برچسب‌ها امام جمعه کرمانشاه هوشنگ بازوند کرمانشاه پلیس ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرمانشاه هوشنگ بازوند کرمانشاه پلیس ورزشی امام جمعه کرمانشاه هوشنگ بازوند کرمانشاه پلیس ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه

علی شعبانی رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به رقابت چهار کاندیدا در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه گفت : تبلیغات انتخاباتی این کاندیدا‌ها از ساعت صفر بامداد روز ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ساعت هشت صبح روز ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: تمام قوانین تبلیغات انتخاباتی در دور دوم هم برقرار است و هرگونه تخلفات انتخاباتی رصد شده و متناسب با نوع تخلف با آن برخورد خواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه این دوره انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه بصورت تمام الکترونیکی است، گفت: در دور اول انتخابات تنها بحث احراز هویت و سایر مقدمات کار به صورت الکترونیکی بود و اخذ رای بصورت دستی انجام گرفت، اما در این دوره اخذ رای نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی افزود: تمام مقدمات کار و زیرساخت‌های لازم برای این کار تامین شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از برپایی ۶۵۴ شعبه اخذ رای در این دور انتخابات خبر داد و افزود: بر اساس قانون می‌توانستیم تعداد شعب را ۳۰ درصد کاهش دهیم، اما ترجیح ما این بود برای سهولت مردم، تعداد شعب مانند دور اول انتخابات باشد.

شعبانی در خصوص مدارک لازم برای شرکت در انتخابات گفت: در این دور انتخابات نیز مانند دور اول، افراد با همراه داشتن یکی از پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و یا کارت پایان خدمت می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی یادآور شد: در این دور انتخابات تنها افرادی می‌توانند رای بدهند که در دور اول یا اصلا رای نداده اند و یا فقط در حوزه انتخابیه کرمانشاه رای داده باشند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه در دور دوم انتخابات کاندیدا‌ها نیازی به کسب حد نصاب آرا ندارند، گفت: در این دوره انتخابات، دو کاندیدایی که بیشترین میزان رای را کسب کنند به مجلس راه می‌یابند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود