Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه تاکنون یک هزار 271 نفر از استان خوزستان برای شرکت در هجدهمین آزمون قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: هنوز برنامه مدونی برای تعیین رشته‌های این آزمون وجود ندارد و هر سال متغیر است.

حسین لازم‌سعیدی، مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه امکان تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون قرآن و عترت وجود دارد، گفت: تا امروز یک هزار 271 نفر از استان خوزستان برای شرکت در هجدهمین آزمون قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قطعی اینترنت در روزهای گذشته، گفت: در روزهای آینده پیش بینی می‌شود افراد بیشتری در سطح استان در آزمون ثبت نام کنند. در حال حاضر اهواز و دزفول بیشترین آمار ثبت‌نامی‌ها را دارند.

لازم‌سعیدی درباره رشته‌های آزمون قرآن و عترت نیز اظهار کرد: این آزمون در دو رشته ترجمه و مفاهیم قرآن و همچنین معارف اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود. رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن شامل تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی این سوره و رشته معارف اهل‌بیت(ع) نیز شامل دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه است.

وی افزود: رشته دیگر این آزمون حفظ قرآن کریم است که در 9 رشته: حفظ جزء 30، جزء اول، حفظ سوره بقره، پنج جزء اول، ده جزء اول، پانزده‌ جزء، بیست جزء، بیست و پنج جزء و حفظ کل برگزار می‌شود. بخش دوم این آزمون، آزمون الکترونیکی است که در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین 1 و 2 است.

مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تغییرات هر ساله در رشته‌های آزمون تصریح کرد: با وجود اینکه سال‌ها‌ست آزمون قرآن و عترت برگزار می‌شود، هنوز برنامه مدونی برای رشته‌ها وجود ندارد و هر سال متغیر است. برای نمونه یک سال تدبر جزء رشته‌های آزمون است، یک سال نیست، یک سال سیره اضافه می‌شود. این تغییرات هر ساله مشخص نیست و شرکت کنندگان را سردرگم می‌کند.

به گزارش ایکنا، آزمون رشته‌های الکترونیکی طی دو روز 25 و 26 دی‌ماه برگزار می‌شود و زمان آزمون رشته‌های کتبی نیز 3 بهمن اعلام شده است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امورخیریه استان، دانشگاه پیام نور و کانون‌های مساجد در برگزاری این آزمون همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی آزمون قرآن و عترت رشته های جدید آزمون ارشاد خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌بر اساس گزارش سازمان سنجش آموزش کشور؛ ثبت‌نام برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ و پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از امروز (سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳)  آغاز شد.

سازمان سنجش با اعلام اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org برای شرکت در این آزمون نام نویسی کنند، مهلت نامنویسی متقاضیان را  یکشنبه (۱۲ فروردین ۱۴۰۳) اعلام کرد.

آزمون نوبت دوم نیز برای داوطلبان روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر  ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

همچنین داوطلبان متقاضی رشته‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی نیز می‌توانند به نامنویسی در تاریخ اعلام شده  اقدام کنند ولی لزومی ندارد که در جلسه آزمون حضور پیدا کنند.

یادآور می شود؛ نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳  هم  روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 نام‌نویسی در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، از یکشنبه (۵ آذر ۱۴۰۲) آغاز شده بود که  با تمدید مهلت چهار روزه ، ۱۵ آذر پایان یافت.

با اعلام مهلت دوروزه سازمان سنجش آموزش کشور  برای نام‌نویسی جاماندگان در  روزهای  ۲۷ و ۲۸ آذر ، در نهایت یک میلیون و ۵۷ هزار نفر برای شرکت در  نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نام‌نویسی کردند.

دیگر خبرها

  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در در شمال سیستان و بلوچستان
  • ثبت نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر برای نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • نام‌نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • نام نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری
  • آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود