Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: برخی از تجهیزات ما به روز شده‌اند و امروز بالگرد‌ها در کل شبانه‌روز قادر به انجام عملیات هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» به مناسبت ۱۵ آذر، سالروز شهادت سرلشکر خلبان «کشوری» با اشاره به خدمات هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در مقابله با منافقین در غرب کشور، اظهار داشت: هوانیروز از ابتدا تا انتهای جنگ حضوری موثر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق با ۱۲ لشکر به خاک کشورمان، حضور مقتدرانه هوانیروز در کنار سایر نیرو‌ها از جمله نیروی هوایی ارتش و پشتیبانی از یگان‌های زمینی در زمین‌گیر کردن دشمن بسیار موثر بود.

وی به مقابله با منافقین و اشرار در مناطق مرزی کشور اشاره کرد و افزود: از طرفی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و اتفاقاتی که در برخی شهر‌های کشور از جمله سنندج، کرمانشاه، پاوه، گنبد و... از سوی گروهک‌ها و منافقین علیه نظام نوپای اسلامی افتاد، حضور مقتدرانه هوانیروز توانست در سرکوب آن غائله‌های ننگین بسیار اثر گذار باشد و اگر بگوییم که «کردستان، هدیه هوانیروز به جمهوری اسلامی ایران در مقابله با منافقین است» سخنی به گزافه نگفته‌ایم. هوانیروز در این مسیر، قریب به ۴۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرمانده هوانیروز ارتش یادآور شد: انهدام جنگنده توسط بالگرد، فقط مختص جنگ ایران و رژیم بعث عراق است که این افتخار به دست توانمند خلبانان شجاع هوانیروز شکل گرفته است. اگر چه ماموریت اصلی هوانیروز، پشتیانی از یگان‌های زمینی و سطحی بود، اما انجام ماموریت‌های شناسایی توسط هوانیروز در طول جنگ، نشان از رزمی بودن و عملیاتی بودن این نیرو دارد.

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی به خدمات رسانی این یگان به مردم در بلایای طبیعی نیز پرداخت و گفت: قطعا حضور هوانیروز در امداد رسانی به مردم یکی از شرح وظایف اصلی ما به حساب می‌آید. این امدادرسانی در زمان جنگ در کنار ماموریت‌های عملیاتی مشهود بود و در حوادث اخیر مردم به خوبی آن را لمس کردند.

وی ادامه داد: در بحث سیل و زلزله در سال‌های اخیر، شاید به جرات می‌توان گفت که حضور هوانیروز بیشتر از دفاع مقدس بود. در زلزله سرپل ذهاب در بعضی از روز‌ها حدود ۵۰۰ نفر توسط بالگرد‌های هوانیروز به نقاط امن جابجا شدند که این یکی از ماموریت‌های اثر گذار هوانیروز بود.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: در سیل استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان هوانیروز با ایجاد پل هوایی در بعضی از نقاط، بیشتر کمک را به مردم گرفتار در مناطق سخت و صعب العبور انجام داد. ما در ۱۷ استان کشور به عنوان اورژانس هوایی وارد عمل می‌شویم. هوانیروز در بحث آتش سوزی، انتقال صندوق رای در انتخابات و... نقش بی بدیلی را ایفا می‌کند. در بحث پایش مرز‌ها و امنیت مرزها، هوانیروز از همه یگان‌های مرزی پشتیبانی می‌کند.

امیر سرتیپ دوم قربانی همچنین با اشاره به ناکارآمدی تحریم‌ها در پیشرفت و رشد یکان هوانیروز در ساخت تجهیزات به روز و پیشرفته، گفت: تحریم‌ها برای ما باعث فرصت شده و ما امروز از بافت قدیمی تاکتیک و تکنیک عبور کرده‌ایم و در فن آوری جدید به سر می‌بریم و از آن استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به دستاورد‌های این یگان اشاره کرد و یادآور شد: ساخت سامانه‌های دید در شب، سامانه‌های هوشمند تسلیحاتی، قطعه سازی و... موجب ارتقاء آمادگی و توان رزمی بسیار بالایی برای هوانیروز ارتش شده است. امروز بالگرد‌ها در کل شبانه روز قادر به انجام عملیات هستند و روز و شب برای آن‌ها فرقی ندارد. ما امروز هیچ آروزی دست نیافتنی در هوانیروز نداریم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کانون های مساجد انتخابات مجلس روز دانشجو مسجد شبستان یزد یوسف قربانی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی هوانیروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان دیروز (سه شنبه) از زمان آغاز جنگ غزه، عمیق ترین حمله را در داخل اسرائیل انجام داد.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، این حمله پس از آن صورت گرفت که حزب الله اعلام کرد نیروهای اسرائیلی یکی از فرماندهان آن را در جنوب لبنان به شهادت رسانده اند.

حزب‌الله لبنان می‌گوید به تلافی کشته شدن یکی از اعضایش، حملات پهپادی را به پایگاه‌های نظامی اسرائیلی در شمال شهر "عکا" انجام داده است که عمیق‌ترین حمله به خاک اسرائیل (فلسطین اشغالی) از زمان آغاز جنگ غزه است.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که "حمله هوایی ترکیبی با استفاده از پهپادهای فریبنده و انفجاری که دو پایگاه اسرائیلی را در نیمه راه بین عکا و نهاریه هدف قرار داد"، انجام داد.

این گروه گفت که در تلافی حمله قبلی اسرائیل که یکی از جنگجویانش کشته شد، اقدام کرده است. 

ارتش اسرائیل اما مدعی شد که هیچ اطلاعی از هدف قرار گرفتن هیچ یک از تاسیساتش توسط حزب الله ندارد، اما پیشتر گفته بود که دو "هدف هوایی" را در سواحل شمالی اسرائیل رهگیری کرده است.

در اواخر روز سه‌شنبه، خبرگزاری رسمی لبنان NNA اعلام کرد که در حمله هوایی اسرائیل به یک منطقه مسکونی در شهر حنین در جنوب لبنان، حداقل 2 نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

این خبرگزاری افزود: "هواپیماهای جنگی اسرائیل با دو موشک هوا به زمین یک خانه دو طبقه را مورد اصابت قرار دادند و ساختمانی را که در آن خانواده ای ساکن بودند که از زمان شروع حملات اسرائیل، شهر را ترک نکرده بودند، به طور کامل ویران کردند."

حزب‌الله اعلام کرد که در اواخر روز سه‌شنبه در واکنش به کشته شدن 2 غیرنظامی، ده‌ها راکت به سمت شمال اسرائیل شلیک کرده است.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که حزب الله "ده ها موشک کاتیوشا" را به سمت شمال اسرائیل "به عنوان بخشی از پاسخ به حملات دشمن اسرائیلی به خانه های غیرنظامیان، به ویژه کشتار وحشتناک در حنین و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان" شلیک کرد.

پیشتر ارتش اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که در حملات هوایی آن دو جنگجوی حزب الله در جنوب لبنان کشته شدند. حزب الله بعدا کشته شدن یکی از مبارزان خود به نام "حسین علی عزقول " را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

به گفته ارتش اسرائیل، در یک حمله جداگانه دیگر آن، "محمد عطیه" یکی دیگر از مبارزان نیروهای نخبه رضوان حزب الله کشته شد. هیچ اظهارنظر فوری از طرف حزب الله در مورد این ادعا وجود ندارد.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در حدود 7 ماه پیش، حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل روزانه در یک شعاع محدود مرزی تبادل آتش دارند.

طی این مدت در جریان حملات اسرائیل، حدود 270 مبارزحزب الله و همچنین حدود 50 غیرنظامی به شهادت رسیده اند.

ارتش اسرائیل نیز با وجودی که میزان تلفات خود را سانسور می کند، اما تاکنون به کشته شدن 12 نیروی نظامی و 6 غیرنظامی خود در جریان حملات حزب الله اعتراف کرده است.

همچنین طی این مدت دهها هزار شهرک نشین اسرائیلی نیز در نوار مرزی شمالی فلسطین اشغالی با لبنان، محبور به ترک خانه های خود شده اند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حملات پهپادی حزب‌ الله به سامانه گنبد آهنین اسرائیل حزب الله : از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل (فیلم)

دیگر خبرها

  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • امروز بگو و بخند، فردا جنگ و جدل!
  • از «گردانِ آزار» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • شغل جالب و عجیب عمو کاووس نون خ ۵
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • حملات اسرائیل به خان یونس و رفح / ۲۶ کشته