Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه تاکنون یک هزار ۲۷۱ نفر از استان خوزستان برای شرکت در هجدهمین آزمون قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: هنوز برنامه مدونی برای تعیین رشته‌های این آزمون وجود ندارد و هر سال متغیر است.

حسین لازم‌سعیدی، مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه امکان تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون قرآن و عترت وجود دارد، گفت: تا امروز یک هزار 271 نفر از استان خوزستان برای شرکت در هجدهمین آزمون قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قطعی اینترنت در روزهای گذشته، گفت: در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود افراد بیشتری در سطح استان در آزمون ثبت‌نام کنند. در حال حاضر اهواز و دزفول بیشترین آمار ثبت‌نامی‌ها را دارند.

لازم‌سعیدی درباره رشته‌های آزمون قرآن و عترت نیز اظهار کرد: این آزمون در دو رشته ترجمه و مفاهیم قرآن و همچنین معارف اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود. رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن شامل تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی این سوره و رشته معارف اهل‌بیت(ع) نیز شامل دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه است.

وی افزود: رشته دیگر این آزمون حفظ قرآن کریم است که در 9 رشته: حفظ جزء 30، جزء اول، حفظ سوره بقره، پنج جزء اول، ده جزء اول، پانزده‌ جزء، بیست جزء، بیست و پنج جزء و حفظ کل برگزار می‌شود. بخش دوم این آزمون، آزمون الکترونیکی است که در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین 1 و 2 است.

مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تغییرات هر ساله در رشته‌های آزمون تصریح کرد: با وجود اینکه سال‌ها‌ست آزمون قرآن و عترت برگزار می‌شود، هنوز برنامه مدونی برای رشته‌ها وجود ندارد و هر سال متغیر است. برای نمونه یک سال تدبر جزء رشته‌های آزمون است، یک سال نیست، یک سال سیره اضافه می‌شود. این تغییرات هر ساله مشخص نیست و شرکت کنندگان را سردرگم می‌کند.

یادآوری می‌شود که آزمون رشته‌های الکترونیکی طی دو روز 25 و 26 دی‌ماه برگزار می‌شود و زمان آزمون رشته‌های کتبی نیز 3 بهمن اعلام شده است. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امورخیریه استان، دانشگاه پیام نور و کانون‌های مساجد در برگزاری این آزمون همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی آزمون قرآن و عترت رشته های جدید آزمون ارشاد خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری در رشته‌های علوم و معارف در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: رشته علوم و معارف، با توجه به تعداد کم دانش‌آموزان در استان نیازمند بازنگری دوباره و شروع جدیدی است.

علی اسماعیلی امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ ماه) در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش با اشاره به توازن بین پایه‌های تحصیلی و درصد قطعی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: امسال تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به ۶۰ درصد خواهد رسید. بنابراین باید درباره نحوه برگزاری امتحانات و جلب اعتماد مردم گام‌ برداشته شود.

وی تاکید کرد: باید شرایط استاندارد برگزاری آزمون‌ها را در استان زنجان داشته باشیم.

او با بیان اینکه در حوزه علوم و معارف اسلامی فقط ۳۸ دانش‌آموز در استان زنجان داریم، ادامه داد: در این حوزه نیاز به بازنگری مجدد و شروع جدید احساس می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان با بیان اینکه سال گذشته درباره روند کیفیتی آموزش مدارس عادی استان شاهد رشد خوبی بودیم، گفت: میانگین نمره استان (مدارس عادی) از ۸.۸ درصد به ۹.۳۳ درصد ارتقا پیدا کرد.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم رعایت عدالت آموزشی، اظهار کرد: میزان برخورداری از امکانات آموزشی در مناطق انگوران، خدابنده و ناحیه یک زنجان کم بوده است که باید بیشتر شود.

وی درباره آمار شرکت‌کنندگان در آزمون‌های نهایی خرداد ماه امسال، افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده ۳۱ هزار و ۷۹۳ دانش‌آموز در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی در آزمون‌های خردادماه امسال شرکت خواهند کرد.

او با بیان اینکه در آزمون‌های پایه دوازدهم ۱۵ هزار و ۱۸۰ نفر به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی لحاظ شده است، اظهار کرد: به طور کلی ۸۶ حوزه اجرا و تصحیح اوراق در آزمون‌های نهایی خرداد ماه برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پیش‌بینی شده است.

وی درباره درصد قبولی دانش‌آموزان استان در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک و شاخه کار دانش، گفت: درصد قبولی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۰ به ترتیب در رشته‌های یادشده ۷۹.۴۷، ۷۳.۱۵ ، ۷۰.۹۷ درصد بوده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت مشکات در ارومیه
  • واگذاری بازنگری برنامه درسی دندانپزشکی به دانشکده دندانپزشکی مشهد
  • شرکت بیش از ۱۳۰ هزاردانش‌آموز خوزستانی در محافل قرآنی
  • شرکت بیش از ۱۳۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در محافل انس با قرآن
  • آزمون مهارت‌آموختگان سازمان‌نیافته برای بیش از ۲ هزار خوزستانی برگزار می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای استان همدان
  • دوره تدبر زندگی با آیه‌ها در بوشهر برگزار شد
  • لزوم بازنگری در رشته‌های علوم و معارف در زنجان
  •  ۲۸۰ هزار دانش‌آموز اصفهان در مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند
  • اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در بوشهر