Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در «دوشنبه» با وزیر کشاورزی تاجیکستان دیدار و در خصوص توسعه همکاری دو کشور در بخش کشاورزی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمد تقی صابری» سفیر ایران در تاجیکستان با «عزت‌الله ستاری» وزیر کشاورزی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی تاجیکستان با اشاره به اشتراکات زبانی، فرهنگی، تاریخی و دینی دو ملت برادر ایران و تاجیکستان، بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط دو کشور تاکید و اقدامات  کشورش را در تأمین مواد غذایی و افزایش محصولات کشاورزی تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابری نیز با اشاره به تحولات مثبت چند ماهه اخیر در روابط ایران و تاجیکستان، دستاوردهای کشورمان در بخش کشاورزی در زمینه های  تولید و توسعه  ماشین آلات کشاورزی، تامین  و اصلاح بذر محصولات، گسترش آبخیزداری و حفاظت خاک، افزایش ضریب خود اتکایی محصولات راهبردی اساسی، توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در دریا و پرورش طیور، توسعه باغات، توسعه و فرآوری گیاهان دارویی، شبکه های آبیاری و زه‌کشی و سامانه های نوین آبیاری، گسترش زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی و افزایش تولیدات صنایع تکمیلی و تبدیلی در بخش کشاورزی را تشریح کرد.

وی ادامه داد: با توجه به آب فراوان و زمینهای مناسب کشت در تاجیکستان، جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در تمامی زمینه های بخش کشاورزی با جمهوری تاجیکستان می باشد.

وزیر کشاورزی تاجیکستان با استقبال از پیشنهادات سفیر ایران گفت:  آماده همکاری و استفاده از تجربیات کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی در بخش کشاورزی می‌باشیم.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی جمهوری اسلامی ایران توسعه سفیر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی با ابراز تأسف از وقوع سیل سنگین در امارات، آمادگی کشورمان برای کمک به مردم در معرض سیل را اعلام کرد.

شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات عربی متحده در این تماس تلفنی بر اراده کشورش جهت توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

طرفین بر توسعه روابط دو جانبه و برگزاری منظم کمیته‌های مشترک اقتصادی و کنسولی تأکید کردند.

وزیران امور خارجه دو کشور همچنین در مورد آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف هر چه سریع‌تر این جنایات و تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و نیز در خصوص برخی دیگر از تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه