Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح نهضت «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» در استان هرمزگان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ طرح نهضت «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» در هرمزگان با حضور دکتر حیدری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در محل بوستان ولایت بندرعباس با کاشت نهال حرا آغاز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهضت با هدف کاشت ۱۴ میلیون اصله نهال  در سراسر کشور دنبال می شود که سهم استان هرمزگان کاشت بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال در بیش از ۷۰۰ هکتار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در آئین آغاز طرح نهضت «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» در هرمزگان با محوریت کاشت نهال حرا با اشاره به اهمیت این طرح، عنوان کرد: اجرای طرح نهضت نهال کاری سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا و ایجاد محیطی شاداب در جامعه دارد.

دکتر ایرج حیدری تصریح کرد: هرمزگان یکی از استان های متمایز در داشتن جنگل های حرا در کشور در حوزه سواحل و جزایر است.

وی افزود: توسعه جنگل های حرا با توجه به فواید زیست محیطی آن ضروری است و وجود سواحل گسترده در شرق، غرب، مرکز و جزایر استان شرایط را برای توسعه این جنگل ها مهیا کرده است.

حیدری اظهار داشت: کاشت نهال حرا در سواحل بندرعباس زیبایی خاصی به آن خواهد داد و در جذب گردشگر تاثیر گذار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: جنگل های حرا نقش بسزایی در کاهش آلودگی مناطق ساحلی دارند و این مهم توسعه این جنگل ها را اجتناب ناپذیر کرده است.

حیدری گفت: جنگل های حرا محل زیست برخی از آبزیان دریایی نظیر میگو است و این نهال کاری زمینه ای برای افزایش تولید میگوی طبیعی در هرمزگان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه جنگل زیبایی معاون هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران که صبح امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) در کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات ربوکاپ گرداننده آموزش و فناوری دانشگاه‌هاست، یعنی اگر نتیجه آموزش دانشگاه‌ها در حوزه آموزش عالی امتحانات دانشجویان است، در حوزه فناوری نتیجه در جنین مسابقاتی نمایان خواهد شد.

وی افزود: حوزه فناوری در ایران پس از انقلاب اسلامی از مدرسه آغاز شد و امسال برگزاری هجدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ ۱۴۰۳ را شاهد خواهیم بود که نقش تقویت کنندت و جهش دهنده به آموزش‌های دانشگاهی دارد.

طهرانچی تصریح کرد: امروزه هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان یکی از پیش برنده‌های حوزه فناوری در دنیا مطرح است. پهپاد‌ها و سیستم‌های کنترل از راه دور در این راستا فعالیت دارند و خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان از همین مسابقات بروز پیدا می‌کند که شبیه المپیاد‌های علمی است، اگر المپیاد‌های علمی را برای دانش آموزان و دانشجویان در حوزه علم ببینیم مسابقات ربوکاپ در حوزه فناوری خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان مسابقات ربوکاپ در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است و حدود ۳۱۶ تیم، ۵ کشور خارجی به صورت مجازی و مستقیم، ۵۰ تیم دانشگاهی و بیش از ۲۴۰ تیم دانش آموزی در این مسابقات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

طهرانچی گفت: شور و نشاط حاصل از تلاش شرکت کنندگان در فهم حوزه فناوری بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی است.

سطح کیفی بالای شرکت کنندگان مسابقات ربوکاپ

‌وی با اشاره به استاندارد‌های کیفی شرکت کنندگان مسابقات بین المللی ربوکاپ اظهار کرد: با پیشگامی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسابقات بین المللی داشته است، تیم‌های ایرانی در سطح بسیار استاندارد برگزار می‌شوند که نتیجه آن این است که دانش آموزان و دانشجویان پس از اعزام به مسابقات بین المللی دست خارجی به کشور بر نمی‌گردند و باعث افتخار بیشتر ایران در سطوح بالاتر خواهند شد.

طهرانچی درباره نقش مسابقات بین المللی ربوکاپ در هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: امروزه فقط با آموزش علم در حوزه آموزشی مواجهه نیستیم، بلکه آموزش فناوری هم از آموزش‌هایی است که باید از مدرسه آغاز شود، شاید بخشی از آموزش فناوری هم شامل بازی کودکان با اسباب بازی‌ها قبل از ورود مدرسه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در کشور رقیب بازی‌های مبتنی بر نرم افزاری و کامپیوتری در جای خودش اثرات مخربی دارد، اما برگزاری مسابقات بین المللی ربوکاپ کمک کننده تربیت نوجوانان و جوانان بر بستر کار عملیاتی در صحنه حقیقی و شور و نشاط حقیقی و جمعی آینده دانش آموز را می‌سازند؛ بنابراین تمام این موارد بخشی از تربیتی است که در فضای مسابقات بین المللی ربوکاپ انجام می‌شود.

جایگاه ارزنده فناوری رباتیک در عصر هوش مصنوعی

طهرانچی گفت: امروزه با ظهور فضای مجازی و هوش مصنوعی شاید خیلی از آموزش‌های داده مبنا جای خود را با آموزش‌های خلاق و نوآور عوض می‌کنند که بحث رباتیک از این منظر جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال جایگاه و موقعیت جهانی مسابقات بین المللی ربوکاپ بیان کرد: سال‌هاست در حوزه دانش آموزی و دانشجویی جایگاه خوبی را کسب کرده ایم، البته هزینه این بخش بالاست و طبق صحبتی که با شرکت کنندگان داشتم، گفتند که برای حضور در مسابقات بین المللی ربوکاپ چند ده میلیون هزینه می‌کنند؛ بنابراین باید حوزه تربیت فناوری و دولت به این امر توجه کند تا بتواند در عدالت آموزشی آن را به سراسر کشور برساند، مسابقات فعلی کار تزئینی و اضافی نیست، بلکه متن آموزش است.

طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با سما هم بزرگترین مجموعه غیر دولتی آموزش و پرورش را داراست و خود دانشگاه حمایت جدی از طریق باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان جوان دارد تا این کار ادامه داشته باشد و اصل کار ما در برگزاری این مسابقات برای بخش‌های وابسته به دانشگاه حمایت است، اما نظام تعلیم و تربیت باید به این مسئله توجه داشته باشد تا برای تربیت فناور که نیاز امروز جامعه است بخش‌هایی فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در آموزش و پرورش تقریبا با جدیت به مسابقات بین المللی ربوکاپ نگاه نشده است و جای آن خالی است و ما تربیت علمی و فناوری را شاهد هستیم، نه فقط تربیت علمی.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • کاشت نهال در پادگان دژ خرمشهر
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • کاشت نهال در محدوده لندفیل سراوان رشت
  • توسعه سطح کاشت گیاهان دارویی با توزیع ۷هزار نهال گل محمدی در سوادکوه
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد