Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@17:12:08 GMT

مقام یمنی اظهارات الجبیر را مسخره خواند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۳۳۵۵

خرداد؛ وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن اظهارات روز جمعه عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در باره حضور جنبش انصارالله در آینده یمن را تمسخر آمیز خواند.
به گزارش شبکه خبری المسیره، ضیف الله الشامی گفت: باعث تمسخر است که موجودی به نام الجبیر می کوشد شکست ها و خُرد شدن استخوان های عربستان توسط رزمندگان قهرمان یمنی طی پنج سال گذشته را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در حساب توئیتری خود در واکشن به الجبیر نوشت: یمنی ها  فداکاری نکرده اند که افرادی مانند او در کشورشان امر و نهی کنند.
الجبیر روز جمعه و به دنبال ناکامی کشورش برای شکست انصارالله یمن گفت: همه یمنی‌ها، از جمله حوثی‌ها در آینده یمن نقش خواهند داشت.
الجبیر که روز جمعه در نشست گفت‌وگوی مدیترانه‌ای در رم پایتخت ایتالیا سخن می‌گفت، مدعی شد که عربستان آغاز کننده جنگ در یمن نبوده است  بلکه این حوثی‌ها بودند که جنگ را به آغاز کردند.
ادعای الجبیر درحالی مطرح می‌شود که عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد.
بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است. برچسب ها: یمن ، الجبیر

منبع: خرداد

کلیدواژه: یمن الجبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، گفته می‌شود دبیران شورای امنیت، مشاوران امنیت ملی، معاونان نخست وزیر، روسای سرویس های امنیتی و اطلاعاتی بیش از یکصد کشور جهان در این نشست حضور یافته‌اند.

سخنرانی ویدیویی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه آغازگر رسمی این اجلاس خواهد بود.

قرار است دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن سخنرانی در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود داشته باشد.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیات اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی پولکووا سن پترزبورگ گفت که در سخنرانی خود در اجلاس مقام‌های امنیتی کشورها و نیز نشست مرتبط با گروه بریکس، موضوعاتی همچون لزوم احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران در برابر وحشی‌گری رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.

احمدیان خاطرنشان کرد:‌ این ۲ اجلاس از این منظر مورد توجه جمهوری اسلامی ایران هستند که وجه اشتراک آنها، تلاش برای تقویت نگاه چندجانبه‌گرایانه و مقابله با انحصار غربی در حوزه امنیت و دیگر عرصه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص امنیتی منطقه و حوادثی که امروز در دنیا می‌گذرد، از جمله مسأله فلسطین، ظلمی که به مردم غزه می‌شود و تجاوزهایی که رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران داشته است، نگاه ویژه‌ای به این اجلاس داریم و تلاش می کنیم نگاه خودمان را در این اجلاس بیان کنیم و شرایطی را برای احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران فراهم آوریم.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز به همراه برخی مقام‌های عالی رتبه اطلاعاتی و امنیتی، احمدیان را در این اجلاس همراهی می‌کند.

در محورهای اصلی اجلاس سن‌پترزبورگ قرار است موضوعاتی ازجمله مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، مهاجرت های غیرقانونی و دفاع غیرنظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

در اجلاس سن‌پترزبورگ، همچنین چهار نشست با عناوین "تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی (تهدیدها و فرصت ها)"، "حفظ هویت ملی و ارزش های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی"، "همکاری های بین المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی" و "مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی" برگزار شود.

همچنین درحاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی، فناوری های پیشرفته، امنیت اطلاعات و مقابله با چالش های جدید و انرژی هسته ای نیز برپا شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • کاریکاتور/ پاسخ مسخره!
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت