Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه ایلام در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت:

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام متن پیام «محمد علی اکبری» به شرح زیر است:

 

 بسمه تعالی

 16 آذر یادآور استکبارستیزی و آرمان‌خواهی دانشجویان ایران‌زمین و نماد پیشتازی این قشر فرهیخته در عرصه‌های سخت تاریخ معاصر ایران است.

 

 تحولات عبرت‌آموز تاریخ معاصر و حضور مؤثر دانشجویان در عرصه‌های گوناگون در مقاطع مختلف مؤیّد این حقیقت است که نهاد علم و دانشگاه به‌عنوان محور و پیشران جامعه همواره و به‌رغم موانع و مشکلات، به رسالتش برای شکوفایی ملت و توسعه پایدار جامعۀ ایران واقف بوده و نقش بایسته خود را در پاسداشت و حفظ ارزش‌های انسانی، ملی و اسلامی ایفا نموده و در این مسیر هزینه‌های زیادی را نیز پرداخته است

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۶ آذرماه، همچون برگی زرّین در تاریخ این سرزمین، هزینه‌ای بود که دانشجو باجانش پرداخت تا بر عهدش بماند و باافتخار ماند.

 

دانشگاه، خاستگاه همدلی و همفکری و گرانیگاهی شایسته برای اندیشه‌ورزی در باب «مسائل امروز و فردای ایران» است و راهی است گشوده که همۀ ما را به‌سوی گفتگو، انصاف و صبر می‌خواند تا با مشارکت خیرخواهانه آینده‌ای پرعزّت را بسازیم. در این راه دشوار، چشم امید به دانشجویان عزیزی است تا در متن جامعۀ دانشگاهی کشور با مسئولیت‌پذیری، حقیقت‌جویی و با تکیه‌بر استعداد خدادادی و بهره‌گیری از ثروت مادی و معنوی کشور، درراه سربلندی و عزت ایران اسلامی بر همّت و تلاش بمانند و ببالند.

 

اینجانب در کسوت خادم جامعه دانشگاهی استان ایلام، فرارسیدن روز دانشجو (مصادف با گرامیداشت یاد شهدای دانشجوی 16 آذر سال 1332) که بحق پاسداشت استکبارستیزی، حق خواهی و استبدادستیزی است را به دانشجویان عزیز تبریک می‌گویم و برای این عزیزان استمرار نقش آفرینی توام با توفیق آرزومندم.

 

همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس/ که دراز است ره مقصد و من نوسفرم

 دکتر محمد علی‌اکبری- رئیس دانشگاه ایلام

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد خطبه های نماز جمعه نماز جمعه انتخابات مجلس روز دانشجو خطبه نماز جمعه انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی روز دانشجو دانشگاه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیئت همراه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و همچنین پیروزی و خلق حماسه‌ بزرگ مردم غزه در شکست سیاست‌ها و اهداف رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: حقیقتاً امروز با مقاومت و ایستادگی جانانه مردم مظلوم و مقتدر غزه، مسئله فلسطین از جهان اسلام فراتر رفته و به مساله جهان بشریت تبدیل شده و مردم دنیا با تمام وجود از رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی آمریکا تنفر دارند و نسبت به مردم مظلوم غزه عشق می‌ورزند.

رییس جمهور با بیان اینکه حرکت بزرگ و حماسی نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات طوفان‌ الاقصی رویدادی بی‌نظیر بود که شکست‌های آن برای رژیم صهیونیستی غیرقابل جبران است، تصریح کرد: آنچه امروز برای همه مردم دنیا به اثبات رسیده حقانیت مساله فلسطین و موضع مدافعان آن از جمله جمهوری اسلامی است که رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی ریشه همه ناامنی ها در منطقه و یک موجودیت ضد صلح است.

رییسی در ادامه هرگونه تحرک دیپلماتیک امریکا و رژیم صهیونسیتی در منطقه را فریبکارانه دانست و با بیان اینکه امروز کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی با این رژیم جنایتکار بودند در پیشگاه مردم خود سرافکنده و شرمگین هستند، افزود: وقایع اخیر غزه یک رسوایی بزرگ دیگر برای آمریکا و برخی کشورهای غربی در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود و در واقع ماهیت و چهره واقعی و بدون روتوش آمریکا و غرب را برای ملت‌های دنیا عیان ساخت.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار به تلاش‌های جامع جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد هم‌افزایی در میان کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه پرداخت و ضمن انتقاد از انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایتگری‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین با رشادت و مجاهدت خود و کودکان مظلوم فلسطینی با خون پاک خود اثبات کرده‌اند که بزرگترین جنایت جنگی تاریخ و نسل‌کشی با حمایت آمریکا در غزه شکل گرفته است و محکوم است.

رییسی با تأکید بر اینکه بی‌تردید پیروزی قطعی و نهایی از آن ملت فلسطین است و شکست فرجام رژیم صهیونیستی و حامیان آن خواهد بود از خدای متعال برای شهدای عالیقدر غزه علوّ درجات و برای مجروحین و بازماندگان شفای عاجل و صبر و بردباری مسئلت کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین استوار است و همواره در کنار مردم فلسطین خواهیم بود و به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم.

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مردم فلسطین، ساکنان غزه و مجاهدان در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی به دولت و ملت ایران و قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نگاه دینی و اعتقادی به حمایت از مسئله فلسطین را ناشی از نگاه ریشه‌دار و عمیق مسئولان جمهوری اسلامی ایران دانست.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه ضمن ارائه گزارشی مفصل از وقایع جاری و چشم انداز تحولات در غزه تصریح کرد: عملیات طوفان‌ الاقصی دستاوردهای کم‌نظیری برای ملت فلسطین به همراه داشته است.

کد خبر 6063655 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • اردوی جهادی نوروزی با بیش از ۹۰ دانشجو + تصاویر
  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است/ به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد