Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:30:34 GMT

تولید ۴۵۷ تن عسل در ساری

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۳۴۵۱

تولید ۴۵۷ تن عسل در ساری

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از تولید ۴۵۷ تن عسل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا پورفلاح با بیان اینکه کندوی زنبور عسل، علاوه بر عسل، محصولات و فرآورده‌های متنوعی مانند، زهر زنبور عسل، موم، بره موم، ژل رویال و گرده گل دارد که به لحاظ ارزش اقتصادی و درمانی در مرتبه بالاتر از عسل قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: زهر زنبور عسل در درمان بیماری‌های سیستم ایمنی کاربرد دارد و بره موم یا Bee glue خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی را داشته که این ماده یکی از محصولات کاربردی و مفید زنبور عسل است و از مقادیر مختلف موم زنبور و رزین‌ها تشکیل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ساری خاطرنشان کرد: ژل رویال، ماده غذایی لاروها در سه روز اول زندگی است این ماده غذایی، ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و در جلوگیری از آلزایمر، فشار خون، تصلب شرائین و سرطان موثر بوده که بسیار مغذی و نیرو بخش است و به عنوان غنی‌ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته می‌شود.

پورفلاح با اشاره به تولید ۴۵۷ تن عسل در این شهرستان گفت: امسال ۵۰۳ زنبوردار این شهرستان و ۵۲ هزار و ۷۶۸ کلنی در سرشماری زنبور عسل در این شهرستان شرکت کردند.

وی به باغداران تاکید کرد: ارزش اقتصادی گرده افشانی زنبور عسل، بسیار بیشتر از عسل و موم تولید شده توسط این حشره است، به همین دلیل در برخی کشورها به صاحبان کندوهای عسل، برای استقرار کندو در باغ‌ها و مزارع مبالغ بالایی پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه اینکه پرورش گل و گیاه، قارچ، داروهای گیاهی و به ویژه تکثیر و پرورش زنبور عسل از فعالیت هایی است که زمینه بالقوه‌ای برای ایجاد اشتغال دارد، یادآور شد: پرورش زنبور عسل یکی از کم هزینه‌ترین راه‌ها برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانوادگی است که با قابلیت‌هایی بالایی که دارد می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد خانواده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان‌های آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، حسن دشتی‌نژاد گفت: همزمان با آغاز بهار طبیعت، اسپات‌های ماده در نخیلات آبادان شکوفا شده و عملیات گرده افشانی یا لقاح آغاز شده است.
نظارت بر عملیات گرده افشانی توسط کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی منیوحی در روز‌های آغازین سال نو انجام شده است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان: آبادان دارای بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نخیلات است و شکوفا شدن اسپات‌ها از رقم استعمران که ۷۵ درصد کل نخیلات منطقه را تشکیل می‌دهد آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.
وی افزود: همزمان با گرده افشانی نخلستان عرق‌گیری از غلاف‌های اسپات‌نر و ماده برای تهیه عرق طارونه که دارای طبیعت گرم و معتدل است نیز شروع شد.
گرده‌افشانی نخیلات بیشتر به صورت سنتی و دستی به دو شکل گذاشتن گرده نر بین خوشه‌های ماده و پاشیدن گرده روی خوشه‌های ماده صورت می‌گیرد.
آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • هدفگذاری ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ساری
  • گرده افشانی نخیلات آبادان آغاز شد
  • آغاز عملیات گرده افشانی نخلستان‌های آبادان
  • فعالیت حدود دو هزار نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • باز شدن پای مردم به تولید نیازمند بازشدن چشم و گوش همه قوا در امر اقتصاد است
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • تولید ۲.۵ هزار تن عسل در چهارمحال و بختیاری