Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان گفت: در برخی از مناطق اصفهان خرده‌فروشان برای کسب سودهای هنگفت با عرضه تخم‌مرغ دانه‌ای سبب گرانی این کالا می‌شوند. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

سید شهاب‌الدین افضل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان،پیرامون اینکه خرده‌فروشان به سود‌های اندک قانع نیستند و هرساله با افزایش قیمت تخم مرغ مواجه هستیم، اظهار داشت: توزیع تخم‌مرغ در بازار اصفهان به دو صورت سنتی و دانه‌فروشی عرضه می‌شود و به همین دلیل در خرده‌فروشی‌ها تخم‌مرغ ریز گران‌تر از قیمت تعزیراتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه بنابر چهل و یکمین مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت تخم‌مرغ 7 هزار و 740 تومان اعلام شد، افزود: در حال حاضر با احتساب 10 درصد سود نرخ تخم‌مرغ درب مرغداری‌های اصفهان 8 هزار 200 تومان فروخته می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان ادامه داد: قیمت تخم‌مرغ براساس نرخ مصوب با احتساب سود 23 درصد باید درب مغازه‌ها عرضه شود و فروش با نرخ شانه‌ای 20 هزار تومان کاملاً منطقی است و با ضررهای گله‌های صنعتی تخم‌گذار چندان چشمگیر نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا هر شانه تخم‌مرغ در بازار اصفهان بالاتر از 20 هزار تومان توزیع می‌شود، بیان کرد: خرده‌فروشان به سود‌های اندک قانع نیستند و در هر شانه با 3 تا 5 هزار تومان اختلاف به دنبال سود هنگفت هستند.

افضل اضافه کرد: خرده‌فروشان باید 2 هزار تومان بالاتر از نرخ تخم‌مرغ درب‌ مرغداری‌ها اقدام به فروش کالای خود کنند اما آنها فقط به دنبال سودهای کلان هستند.

وی افزود: چنانچه همانند سال‌های گذشته که در حمایت از مصرف‌کننده اقداماتی اجرایی شد، خرده‌فروشان هر شانه تخم‌مرغ را با احتساب یک‌هزار تا 500 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسانند، بهای هر شانه تخم‌مرغ  20 هزار تومان می‌ماند و اگر حتی تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها 9 هزار تومان هم توزیع می‌شد فروش آن در خرده‌فروشی‌ها پایین‌تر از این نرخ بود اما دانه‌فروشان در برخی از مناطق اصفهان به فکر سودهای بالاتر هستند.   

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان پیرامون اینکه نرخ مصوب تخم‌مرغ طی سال گذشته 6 هزار و 300 تا 6 هزار و 700 تومان تعیین شد اما در 6 ماهه نخست امسال قیمت این کالا اصلا به بهای مصوب در بازار نرسید، گفت: در این شرایط مرغداری‌ها ضررهای بسیاری را متقبل شدند که اگر حتی با سود 20 تا 25 درصد هم تخم‌مرغ تولیدی خود را عرضه کنند بازهم جبران زیان‌های آنها نخواهد شد.

قیمت مرغ و تخم مرغ در میادین کرج؛ چهارشنبه 13 آذرماه + جدولدوران فروش شانه‌ای تخم مرغ در همدان به پایان رسیدمرغداران: بابت فروش هر کیلو تخم مرغ 2 هزار تومان ضرر می‌کنیم

وی با بیان اینکه از مسئولان مربوطه تقاضا داریم اقدامات و حمایت‌هایی را انجام دهند تا شبکه‌های توزیع و عرضه در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، اظهار داشت: خواستاریم که به ما امکان عرضه مستقیم بدهند تا خرده‌فروشان به منظور کسب سود بالاتر قیمت‌ها را افزایش ندهند.

افضل خاطرنشان کرد: هر ساله تولیدکنندگان تخم‌مرغ با این معضل روبه‌رو هستند زیرا در بازار مطلوب و ضعیف مشکل ما سود خرده‌فروشان است که متاسفانه نه تنها سبب گرانی و بی‌ثباتی بازار می‌شوند بلکه سودهای آنها بسیار بالاست.  

انتهای پیام/171/ز

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است

اسداله کارگر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  گشت میدانی و بررسی شفاهی نشان می دهد که قیمت پیاز ناشی از کاهش سطح زیرکشت نسبت به سال قبل و صادرات با نوساناتی در بازار روبروست.

او قیمت هرکیلو پیاز زرد و شیری را ۱۴ تا ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون روند کاهشی قیمت پیاز در بازار شروع شده و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه، بازار به تعادل برسد.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی رسمی را ۸ تا ۲۰  هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون گوجه فرنگی از بندرعباس عرضه می شود و با برداشت دورشهری از اواخر خرداد، بازار به تعادل می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی گلخانه  ۳۵ هزارتومان است، اما ملاک قیمت گوجه فرنگی رسمی است که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

او از ثبات نسبی قیمت میوه و صیفی در هفته پایانی فروردین  خبر داد و گفت: قیمت محصولاتی همچون موز و آناناس وارداتی افزایشی نسبت به اسفندماه سال گذشته نداشته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بهترین انواع آسیاب قهوه و اکسسوری قهوه
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • تخصیص ۵۰ کیلوگرم‌کود اوره‌مازاد بر سهمیه به پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته
  • خرده فروشان مواد مخدر در شیروان بازداشت شدند