Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:32:02 GMT

ژاپن مهندسی ژنتیک انسان را ممنوع می کند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۳۶۹۷

ژاپن مهندسی ژنتیک انسان را ممنوع می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، هفته گذشته وزارت بهداشت ژاپن پیشنهاد کرد مهندسی ژنتیک نطفه انسانی در این کشور ممنوع شود. این وزارتخانه هشدار داد چنین اقداماتی سبب می شود بازاری برای نوزادان از پیش طراحی شده ایجاد شود.

این پیشنهاد توسط پنلی از کارشناسان ارائه شده که معتقدند استفاده از مهندسی ژنتیک نطفه های انسان ریسک های زیادی برای سلامت نوزادان و نسل های آینده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این پنل با تحقیقات بیشتر درباره مهندسی ژنتیک نطفه های انسانی  و دستیابی به چشم اندازی از بیماری های وراثتی و چالش های سلامتی انسان مخالفتی نکرده است. با این وجود از ایمپلنت نطفه های مهندسی ژنتیک شده در رحم یک انسان ابراز نگرانی کرده است.

دولت ژاپن در سال ۲۰۱۸ میلادی قصد داشت اجازه مهندسی ژنوم نطفه انسانی را صادر کند. در حال حاضر رایج ترین شیوه مهندسی ژنتیک کریسپر است. در این روش با استفاده از آنزیمی که از باکتری گرفته می شود می توان شاخه دی ان ای را در مقاطع خاصی برید و روزنی ایجاد کرد که یک بخش جدید در آن محل قرار گیرد.

هم اکنون مهندسی ژنوم نطفه انسان در فرانسه، آلمان و انگلیس غیرقانونی است. این درحالی است که سال گذشته هی جیانکوی یک دانشمند چینی ادعا کرد طی تحقیقاتی نخستین دوقلوهای مهندسی ژنتیکی شده جهان، متولد شده اند.

به گفته او هدف از مهندسی ژنتیک این نوزادان عدم ابتلای آنان به ایدز بود.

کد خبر 4790452 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: مهندسی ژنتیک نوزاد ژاپن نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان اینترنت امنیت اطلاعات تحقیقات علمی فناوری فضایی ربات موبایل فناوری نانو فیس بوک صندوق نوآوری و شکوفایی محمد جواد آذری جهرمی گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیبایی پارک هینویاما در ژاپن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زیباترین پارک‌های ملی دنیا (فیلم) بهترین و عجیب ترین پارکی که در عمرتان دیده اید (فیلم) چهره زمستانی زعفرانیه تهران (فیلم)

دیگر خبرها

  • زیبایی پارک هینویاما در ژاپن (فیلم)
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • عرضه کیسه پلاستیکی ممنوع شد + فیلم
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز ممنوع شد
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان