Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:01:32 GMT

۵۰ درصد معلولیت‌ها وابسته به عوامل ژنتیکی هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۳۷۰۲

۵۰ درصد معلولیت‌ها وابسته به عوامل ژنتیکی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مینو رفیعی، در هشتمین همایش کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها، افزود: اگر بتوانیم مشاوره ژنتیک صحیح انجام دهیم و نیز عوامل جهش زای ژنتیکی را بشناسیم، می‌توانیم از معلولیت‌ها پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد ازدواج‌های کشور، فامیلی است گفت: احتمال بیماری‌های ژنتیکی بویژه از نوع مغلوب در ایران بیشتر است به همین دلیل لازم است که حتما این آگاهی‌ها به مردم برسد به این خاطر که ازدواج‌های فامیلی در خانواده‌هایی که معلولیت در ان‌ها تکرار می‌شود ممکن است پرخطر باشد بنابراین حتما نیاز به مشاوره ژنتیک وجود دارد نه اینکه ازدواج انجام نشود، اما حتما باید مشاوره ژنتیک انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی افزود: حدود یک میلیون و پانصد هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی داریم البته این تعداد، معلولان در کشور نیست بلکه تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی درباره نوع معلولیت‌ها گفت::معلولیت‌های شایع ثبت شده، معلولیت‌های جسمی حرکتی هستند که عوامل اکتسابی همچون دارو، تصادف و سوانح و یا عوامل ژنتیک علت آن هستند.

رفیعی ادامه داد: عقب ماندگی‌های ذهنی، ناشنوایی و نابینایی چهار گروه اصلی ثبت شده در سازمان بهزیستی هستند.

هشتمین همایش کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین اللملی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود. تازه‌های علم ژنتیک و آخرین دستاوردهای ژنتیک، جهش‌های شایع ژنتیکی و عوامل جهش‌های ژنتیکی در دوران بارداری از جمله محورهای برگزاری این همایش هستند.

کد خبر 4790479 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ژنتیک معلولیت وزارت بهداشت ویروس آنفلوانزا آلودگی هوا چاقی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجهیزات پزشکی ایدز هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیابت علی اصغر پیوندی جراحی بینی ژنتیک علیرضا رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی

ارتش سومالی با انجام عملیاتی در جنوب این کشور ۵۰ تروریست گروه الشباب را کشت و شماری دیگری را مجروح و اسیر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای ویژه ارتش سومالی «دنب» با همکاری مردان مسلح وابسته با دولت ایالتی جوبالند واقع در جنوب این کشور  عملیاتی انجام داد که به کشته شدن 50 تروریست وابسته به الشباب از جمله دو سرکرده این گروه منجر شد.

در این عملیات، تعدادی از عناصر وابسته به الشباب مجروح و اسیر شدند و یگان مین روبی ارتش شماری از مین های کاشته شده را خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سومالی، این عملیات نظامی مشترک در جریان پاکسازی روستاهای اطراف رودخانه جوبا واقع در اقلیم « جوبا سفلی » انجام شد.

کشته شدن 27 تروریست الشباب در جنوب سومالی

ارتش سومالی چند روزی است که در ایالت جوبالند عملیات خود را علیه الشباب شروع کرده به طوری که دو روز قبل از کشته شدن 30 تروریست خبر داده است.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال 2004 شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده است.

با انتخاب « حسن شیخ محمود » به عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک مردان مسلح قبایل سومالی توانست مناطق زیادی از این کشور را از سیطره عناصر الشباب آزاد کند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • مهم ترین عوامل کاهش موالید/ از سبک زندگی تا مشکلات ژنتیکی
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • پهلوانان نمی‌میرند!
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • اصلاح ژنتیک گیاهان چه ارتباطی با شهرها دارد؟
  •  تمدید ارسال مقاله به همایش بین المللی زیستن با کیفیت