Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون سابق جهاد دانشگاهی گفت: در کنکور دانش آموز باید خودش به صورت فردی پیش برود. کنکور برای کل نظام آموزشی تعیین تکلیف می‌کند. باید دید چه زمانی نظام درباره ساماندهی کنکور تصمیم گیری میکند. تاریخ انتشار: 09:16 - 16 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۴۶۸

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، مهدی فیض، معاون سابق جهاد دانشگاهی در یک برنامه تلوزیونی با بیان اینکه سیر نزولی فعالیت‌های دانشجویی محسوس است گفت: فعالیت‌های دانشجویی در دهه ۷۰ اوج گرفت و دوباره نزولی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک علت این است که دانشجویان به سمت فردگرایی رفته اند. فردگرایی در حوزه اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی نیز محسوس است. فردگرایی جریان کلی حاکم بر جهان است و با ارتقای شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته و این روند نگران کننده است.

وی درباره نقش دانشجویان در گام دوم انقلاب گفت: دانشگاه بخشی از جامعه است و نمیتوان از اتفاقات بیرونی غافل بود و از دانشگاه انتظار داشت. با خلا وجود جدی احزاب روبروییم و بار نبود احزاب روی دوش دانشگاه می‌افتد و هزینه اش را باید دانشجو بدهد. وقتی این امور هزینه بردار باشد خب دانشجو کناره میگیرد و مشارکت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: ۷۰۰۰ میلیارد گردش مالی کنکور داریم

معاون سابق جهاددانشگاهی در پاسخ به اینکه ورودی دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش تا چه حد افراد سرحال، پویا و اجتماعی تحویل می‌دهد و در تربیت آن‌ها نقش دارد اظهار کرد: رابطه دوسویه بین دانشگاه و مدرسه را داریم و عنصر سومی به نام کنکور نیز وجود دارد. از مدرسه توفع داریم دانش آموز را فردی همه جانبه بار بیاورد. اما در گذرگاه کنکور چه توقعی داریم؟ در کنکور دانش آموز باید خودش به صورت فردی پیش برود. کنکور برای کل نظام آموزشی تعیین تکلیف می‌کند. باید دید چه زمانی نظام درباره ساماندهی کنکور تصمیم گیری میکند.

معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: از سویی محیط‌های مدرسه‌ای نیز محیط‌هایی نیستند که افراد را برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی آماده کنند. کنکور عملا همه آنچه در برنامه ریزی‌ها مطرح می‌شود تحت الشعاع قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشجو کنکور دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ قرار است سهام باشگاه استقلال همانند باشگاه استقلال به گروه‌های جدید واگذار شود و علی الظاهر قرار است استقلال در اختیار شرکت‌های پتروشیمی قرار گیرد. این واگذاری ممکن است تغییر مدیریت را هم در باشگاه به همراه داشته باشد، اما نمی‌تواند منجر به تغییر در کادرفنی آبی‌ها شود. به این خاطر که باشگاه قبلا با جواد نکونام قرارداد سه ساله امضا کرده است.

فرشید سمیعی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد آینده جواد نکونام در این تیم گفت: «نکونام قرارداد ۳ ساله دارند و فعالیت خود را ادامه خواهند داد. با توجه به اینکه مالک جدید باشگاه در این هفته مشخص خواهد شد، باید تیم مدیریتی جدید مشخص شود و حداقل تا آخر فصل تیم مدیریتی جدید مستقر خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های جدید بر مبنای اتفاقات آینده پیش خواهد رفت.»

کد خبر 846187 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی جواد نکونام باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد