Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه ارومیه گفت: قشر دانشگاهی محور توسعه و تعالی در هر کشوری است.

رحیم حب نقی در گفت و گو با ایسنا ضمن تبریک 16 آذر روز دانشجو به این قشر فریخته و جامعه دانشگاهی با تاکید براینکه دانشجویان همواره نقش موثری در توسعه همه جانبه کشور دارند، اظهار کرد: دانشجویان در توسعه، عمران و آبادی کشور تاثیرگذار هستند و می توانند استقلال علمی کشور را تثبیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در گذشته رسالت دانشگاهها تربیت دانشجو بود ولی امروزه دانسگاهها به سمت تربیت کارآفرین حرکت می کنند، اظهار کرد: دانشگاهها باید به سمت رفع نیازهای جامعه حرکت کنند.

حب نقی ادامه داد: رشته های ارائه شده در دانشگاهها در جامعه امروز باید نیاز محور بوده و صرفا هدف تولید فارغ التحصیل نباشد.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی خود به میزان اشتغالزا بودن رشته پس از فارغ التحصیل شدن توجه کنند، خاطر نشان کرد: لازم است دانشگاهها نیز رشته های تحصیلی متناسب با نیاز روز ارائه کنن تا مانع از مهاجرت و جذب دانشجویان نخبه  پس از فارغ التحصیلی توسط کشورهای غربی شد.

وی با اشاره به فعالیتهای جنبش های دانشجویی در دانشگاهها تصریح کرد: قشر دانشجو مطالبه گر است و باید نسبت به آخرین مسائل روز آگاه و در صحنه باشد ولی فعالیتهای آنها نیز باید با رعایت قوانین و متناسب با شرایط جامعه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی روز دانشجو سال 98 تشكل دانشجويي 16 آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم

به گزارش جماران؛ کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر تظاهرات‌های ضد صهیونیستی مجازی شد.

روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" اعلام کرد کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر ادامه تظاهرات‌های ضد صهیونیستی مجازی شده است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

 

 

 دستگیری بیش از ۱۳۳ دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا

از دو روز قبل صدها نفر از فعالان دانشجویی سوسیالیست و حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به نسل کشی در غزه تجمع کرده و در محوطه این دانشگاه چادر زده‌اند. 

 معترضان خواستار قطع همکاری و سرمایه‌گذاری دانشگاه در اسرائیل هستند.

 

 

اداره پلیس نیویورک: ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه‌های دادگاهی برای آنها آزاد شده‌اند. 

این تحصن با برخورد شدید پلیس و حراست دانشگاه و تعلیق برخی دانشجویان روبه رو شده است.

 

 

نقشه تحصن دانشجویان در سراسر آمریکا برای توقف جنگ اسرائیل علیه غزه

پس از دستگیری بیش از 100 دانشجو از کالج بارنارد و دانشگاه کلمبیا در تحصن که خواستار قطع همکاری دانشگاه ها با اسرائیل در بحبوحه جنگ این رژیم علیه غزه بودند، تظاهرات در سراسر آمریکا به راه افتاده است. تحصن هایی در MIT، Tufts، Emerson College، NYU، The New School، دانشگاه میشیگان، دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، دانشگاه Vanderbilt و دانشگاه کارولینای شمالی در Chapel Hill آغاز شده است.

 

 

دانشگاه کلمبیا کلاس های حضوری را لغو کرده؛ کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شود. سازمان دهندگان این تجمعات می گویند حداقل 50 دانشجو از بارنارد و 35 دانشجو از کلمبیا تعلیق شده اند. تعداد فزاینده ای از فارغ التحصیلان کلمبیا و بارنارد، کارمندان و سخنرانان مهمان نیز علناً این موسسات معتبر را محکوم یا اعلام کرده اند.

در ییل، حداقل 45 دانشجو در حالی که پلیس تلاش می کرد تا یک تحصن را در جمعه شب پاکسازی کند، دستگیر شدند. اعتراضات در محوطه دانشگاه ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود