Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-نشست کمیسیون مشترک برجام در تاریخ15 آذرماه 1398 در وین برگزار شد. بر اساس برجام، کمیسیون مشترک مسئولیت نظارت بر اجرای این توافق را بر عهده دارد.

این نشست به ریاست خانم هلگا اشمید، به نمایندگی از  اتحادیه اروپا و با حضور چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس و جمهوری اسلامی ایران، در سطح معاونین وزرای خارجه/ مدیران سیاسی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست در شرایطی حساس برگزار شد. اعضاء به پایبندی ایران به تعهداتش طی 14 ماه پس از خروج تاسف بار آمریکا از برجام و وضع مجدد تحریم‌ها، که مانع بهره‌مندی کامل ایران از منافع ناشی از رفع تحریم‌ها شد، اذعان داشتند.

اعضاء خاطر نشان کردند که برجام یک دستاورد چندجانبه بوده و به عنوان عنصر کلیدی ساختار عدم اشاعه جهانی محسوب می‌شود.
 در این راستا، نگرانی جدی پیرامون برخی تحولات، از جمله گام‌های ایران در خصوص تعهدات هسته‌ای ذیل برجام ابراز شد.

تمامی اعضاء بر اهمیت کلیدی اجرای کامل و موثر برجام توسط تمامی طرف‌ها و عزم آن‌ها جهت پیگیری تلاش‌ها برای حفظ توافق، تاکید کردند. بر همین مبنا و در راستای بیانیه مشترک نشست وزرای خارجه اعضای برجام در شهریورماه در نیویورک، سایر اعضاء، ضمن تاکید بر اهمیت حفظ منافع اقتصادی ایران منبعث از برجام،  ایران را قویاً به برداشتن تمامی گام‌های لازم جهت اجرای کامل تعهدات هسته‌ای و عدم اتخاذ گام‌های تشدید کننده در این خصوص تشویق کردند.

اعضاء، بر نقش کلیدی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان نهادی جهت نظارت بر راستی‌آزمایی تعهدات هسته‌ای ایران وفق برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد تاکید کرده و از آن حمایت نمودند.

اعضاء، بر مسئولیت جمعی خود جهت تداوم پروژه‌های کلیدی عدم اشاعه‌ که بخش اساسی از برجام محسوب می‌شود تاکید کردند.

 آن‌ها از تلاش‌های مستمر کارگروه اراک و روسای مشترک (انگلستان و چین) جهت پیشبرد مدرن‌سازی کارخانه اراک استقبال کردند.

آن‌ها، تحولات اخیر مرتبط با تاسیسات فردو را مدنظر قرار داده و حمایت قاطع خود را از تلاش‌های روسیه جهت تداوم اجرای پروژه ایزوتوپ‌های پایدار اعلام داشتند.

اعضاء، از تصمیم دولت‌های بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند، سوئد و نروژ جهت پیوستن به اینستکس،  همچنین چشم‌انداز گشایش آن برای فعالان اقتصادی دولت‌های ثالث استقبال کردند.
هدف اینستکس، تسهیل تجارت قانونی با ایران برای حمایت از نیازهای مردم ایران می‌باشد.


اعضاء، قدردانی خود را از تلاش‌های دیپلماتیک اخیر که در راستای کاهش تنش‌ها انجام شده‌ است، اعلام کردند. آن‌ها بر ضرورت نشان‌دادن انعطاف کافی توسط تمامی طرف‌های ذی‌مدخل در راستای به ثمر نشستن این تلاش‌ها تاکید کردند.
در این فضا، اعضاء، ضرورت پرداختن به چالش‌های جدی مرتبط با اجرای برجام در چارچوب خود برجام را مورد بحث قرار دادند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن درباره میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد