Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، کاوه رضایی در بازگشت به شارلوا روزهای خوب گذشته را زنده کرده تا بار دیگر مورد توجه رسانه‌های این کشور قرار داشته باشد. ستاره سابق استقلال در تازه ترین صحبت‌هایش از روزهای درخشانی که با پیراهن این تیم رقم می‌زند، گفته است.

* وقتی به اوستنده گل زدی چه حسی داشتی؟ بخصوص که ۴۲۴ روز از آخرین گل‌ات می‌گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آنها به امتیاز این بازی نیاز داشتند و فشار زیادی به تیم ما آوردند. با زدن این گل تمام فشار‌ها را برداشتم. مزد زحمات‌مان را گرفتیم. این گل برای تیم بود و نه فقط من.

 

* نمی‌خواستی انتقام گذشته را بگیری؟

 تصمیم گرفتم به اتفاقی که فصل گذشته افتاد فکر نکنم. کاملاً روی این فصل تمرکز دارم. گذشته به گذشته تعلق دارد. تنها چیزی که به آن فکر می‌کنم چگونگی کمک به تیم است و البته گلزنی.

 

* در بازی مقابل میشلن راحت‌تر گل زدی. حس می‌کردیم در دیدار مقابل اوستنده از خوشحالی می‌لرزیدی.

 به آن گل نیاز داشتم. در سه یا چهار بازی قبل خوب بازی کرده بودم اما بدشانسی می‌آوردم. حتی یک گل زدم که آفساید گرفته شد. توپم چند بار به تیر خورد و در یک بازی هم دروازه‌بان بهترین بازیکن زمین شد. سعی کردم مثبت‌اندیش باقی بمانم و بگویم موقعیت‌های خوبی ایجاد کردم و پیشرفت کرده‌ام. تیم را به جلو راندم. حتی بدون گلزنی به تیم کمک کردم.

 

* سعی می‌کردی تمام افکار بد را از خود دور کنی؟

 حتی بهترین بازیکنان نیز گاهی اوقات دوران بد دارند. وقتی یک پاس بد می‌دهید باید مثبت‌نگر باشید. بازی قبلی بد بود؟ ایرادی ندارد روی بازی بعدی تمرکز کن. بهترین عملکردت را داشته باش و ۳ امتیاز را برای تیمت بگیر.

 

* تجربه‌ تو در بروژ باعث شد چنین تفکری داشته باشی؟

 روز‌های سختی را گذراندم اما سعی می‌کردم به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن ادامه بدهم و هر روز سخت کار کنم. توانایی‌هایم را می‌دانم و به خودم شک نمی‌کنم. اگر در مورد خودم مثبت باشم، می‌توانم به هرچه می‌خواهم برسم.

 

* در هر صورت کار سختی است. این کار را تنها انجام دادی یا به کمک نیاز داشتی؟

 مشخصاً در این مواقع نیاز به حمایت از سوی خانواده، همسر و دوستان‌تان دارید. برای من همسرم کمک زیادی کرد، بخصوص در فصل گذشته هیچ‌وقت دست از حمایت نکشید و انرژی مثبتی به من داد. حالا که به روز‌های خوبم برگشته‌ام هم همسرم برای کمک کنارم هست. به نظر خودم هنوز به اوج نرسیده‌ام و می‌دانم بهتر از اینها هستم. می‌توانم رکورد‌های گذشته‌ام را تکرار کنم.

 

* هیچ‌وقت با فشاری که برای گلزنی روی تو است مشکلی نداشتی؟

 فشار همیشه هست اما همیشه برای آن آماده‌ام. در حقیقت از فشار خوشم می‌آید. اگر چیزی شما را نکشد قوی‌ترتان می‌کند.

 

* چطور برای بازی‌ها آماده می‌شوی؟

 وقتی خانه هستم و مسابقات لیگ برگزار می‌شود تلویزیون نگاه می‌کنم. مهم نیست چه تیم‌هایی بازی دارند، در هر صورت باید یک روز با آنها بازی کنیم و این کار کمک می‌کند تیم‌ها را بشناسم. در حال حاضر بازی آسانی وجود ندارد و تماشای بازی سایر تیم‌ها مهم است.

 

* این کار به تو کمک می‌کند؟

 باید از تمام چیز‌هایی که می‌تواند کمک‌ کند، استفاده کنید و در زمین مسابقه این کار به من کمک زیادی می‌کند.

 

* در یکی از اولین بازی‌هایت برای بروژ پنالتی زدی، در حالی که سه پنالتی‌زن خوب دیگر در تیم بودند. برایت مهم بود از همان آغاز شخصیت و قدرت‌‌ات را نشان بدهی؟

 اینکه در بروژ بازی کنید باعث نمی‌شود فشار روی‌تان بیشتر شود. فوتبال همه جا یک شکل است و تفاوتی ندارد. گاهی اوقات سیستم‌ها فرق می‌کند اما اگر فوتبال را بلد باشید می‌توانید در تمام دنیا بازی کنید. می‌دانستم توانایی زدن گل‌های زیادی را دارم اما همه اینها مربوط به گذشته است.

 

* به نظرت اگر مصدوم نمی‌شدی، می‌توانستی در بروژ انتظارات را برآورده کنی؟

 توانایی‌هایم را می‌دانم. مشکل این است که بعد از مصدومیتم برای مدت زمانی طولانی از ترکیب دور شدم و وقتی برگشتم مسائل زیادی در تیم تغییر کرده بود. این چیز‌ها فوتبال مرا پیچیده کرد. زندگی یک فوتبالیست با سایرین متفاوت است.

 

* بروژ را ترجیح می‌دهی یا شارلروا؟

 در بلژیک تفاوت زیادی بین دو باشگاه وجود ندارد. همه چیز به طرز تفکر وابسته است.

 

* اما شارلروا مانند یک خانواده است. خیلی از بازیکنان قدیمی برای‌شان سخت است جای دیگری بروند.

 در آغاز این تفاوت را حس کردم اما بعد از دو یا سه ماه، دیگر همه چیز یکسان بود. دو باشگاه تفاوت چندانی ندارند اما اگر می‌خواهید در جزییات ریز شوید در نحوه بازی‌شان تفاوت دارند.

 

* اگر می‌خواهی مؤثر باشی نباید تحت تأثیر حواشی قرار بگیری. این را می‌دانی؟

 وقتی فرصت بازی به شما می‌رسد باید نشان بدهید چه بازیکنی هستید. دوران بازی‌ فوتبالیست‌ها محدودیت دارد. نمی‌توانید تا ۵۰ یا ۶۰ سالگی بازی کنید. گاهی اوقات بدشانسی می‌آورید اما باید مثبت‌اندیش باشید و با طرز فکر درست ۱۰۰ درصد توانایی‌تان را نشان بدهید. اگر کاری کردید قطعاً توانایی تکرارش را دارید اما اگر طرز فکرتان اشتباه باشد دیگر شانسی ندارید.

 

* با گلزنی در اولین بازی بعد از نرفتن به جام جهانی نشان دادی می‌توانی سریع با مشکلات کنار بیایی.

روش فکرم این است که وقتی اتفاقی در بیرون از زمین می‌افتد، همه چیز خارج از توانایی من است و نمی‌توانم چیزی را عوض کنم. در زمین مسابقه توانایی انجام کار‌های زیادی را دارم و به هیچ چیز جز کمک به تیم فکر نمی‌کنم. به گلزنی فکر می‌کنم. نمی‌خواهم بازیکنی باشم که ناراحتی‌اش را به زمین می‌آورد و به خاطر گذشته دوران بدی در زمین دارد. گذشته به گذشته تعلق دارد.

 

* بازگشت به شارلروا به شما کمک کرد به دوران اوج‌تان برسید؟

 همه اینجا مرا می‌شناسند. بازگشت به اینجا انتخاب سختی نبود و وقتی برگشتم می‌دانستم باید به سختی کار کنم. در کوتاه‌ترین زمان توانستم با خواسته‌های تاکتیکی مربی وفق پیدا کنم. بازیکنان جدید را شناختم و می‌دانستم به خانه دومم برگشته‌ام.

 

* در هر صورت مربی جدیدی آمده بود و بناونته که با شما هماهنگ بود هم دیگر در شارلروا حضور نداشت.

 وقتی دو سال پیش به شارلروا آمدم، کریستین و من در دوران آماده‌سازی با هم آشنا شدیم و زمان داشتیم هماهنگ شویم. این بار وقتی آمدم مسابقات شروع شده بود و قطعاً به زمان نیاز داشتم تا هم‌تیمی‌ها و مربی‌ام را بشناسم.

 

* کریم بالحسین چه تأثیری روی تو داشت؟

 مربی تیم جوان و باهوش است. به تمام جزییات فکر می‌کند و در جریان بازی کمک بزرگی است. مانند ما، او هم به شارلروا آمده، چون می‌خواهد پیشرفت کند. حس کمک متقابل باشگاه را به جلو می‌برد.

 

* شارلروا می‌تواند در جمع شش تیم برتر فصل قرار بگیرد؟

 برای تیمی که به تازگی مربی‌اش را عوض کرده، شروع کار همیشه سخت است. طرز فکر و تاکتیک جدید نیاز به زمان دارد تا جا بیفتد. اینجا از بازی چهارم یا پنجم این زمان را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر مطمئنم در مسیر درستی هستیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کاوه رضایی شارلوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان تهدید کرد؛ شاید مقابل تراکتور وارد زمین نشویم!

مدیر تیم سپاهان تاکید کرد در صورت تکرار اتفاقات فصل گذشته در ورزشگاه یادگار امام سپاهانی‌ها وارد زمین نخواهند شد

طرفداری | رقابت حساس بین تیم‌های سپاهان و تراکتور، کیفیت دو تیم و اتفاقات فصل گذشته در‌ جریان بازی، این مسابقه را به حساس‌ترین دیدار فصل تبدیل کرده است.

فتاحی مدیر سپاهان ادامه داد:

این حساسیت بازی بیش از هرچیز بر اهمیت نظم و انضباط و مدیریت صحیح مسابقه می‌افزاید و امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز به خوبی این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

متاسفانه فصل گذشته در بازی برگشت دو تیم، اتفاقات عجیبی صورت گرفت که در نوع خود عجیب و تأسف‌برانگیز بود و موضوع قابل توجه آنکه نه در طول بازی و نه پس از آن، هیچ کس برخوردی با این اتفاقات نکرد.

حتی باوجود اینکه در طول مسابقه نیز بارها این موضوع را به ناظر مسابقه متذکر شدیم، هیچ حرکتی را ندیدیم و هیچ برخورد جدی با موضوع نشد. اتفاقات داوری نیز موضوعی بود که آسیب بسیاری به تیم ما در همان دیدار وارد کرد.

همه دیدند که در طول این مسابقه ۹۰ دقیقه لیزر در چشمان دروازه‌بان و سایر بازیکنان سپاهان بود اما هیچ کس این موضوع را جدی نگرفت؛ سوال من این است دیگر باید چه اتفاقی بیفتد که برگزاری یک مسابقه متوقف شود؟!

لازم است این موضوع را متذکر شویم که در صورت تکرار اتفاقات مشابه، در هر دقیقه از مسابقه که باشد، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم و تبعات آن را کسانی قبول کنند که باعث ایجاد چنین شرایطی برای مسابقه شدند.

امیدوار هستم با توجه به اهمیت دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتور و مسائل مختلف، از داوران باتجربه در این مسابقه استفاده شود.

از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم بهترین داور و بهترین نماینده را بگذارند و ناظر ویژه و نماینده ویژه برای این مسابقه مستقر شوند تا اتفاقات بازی فصل گذشته تکرار نشود چراکه اتفاقات بازی فصل گذشته، روز تلخی را برای فوتبال ایران رقم زد.

باتوجه به صحبت‌های آقای تاج، رئیس فدراسیون در خصوص ورود ۲ دستگاه VAR به کشور و نظر به اینکه این بازی از اهمیت بسیاری برخوردار است، می‌توان این مسابقه را فرصتی برای استفاده از این دستگاه قلمداد کرد.

انتظار داریم در یکی از مهمترین بازی‌های سال که ۱۵ فروردین برگزار می‌شود، VAR پرتابل در محل ورزشگاه تبریز مستقر شود و نگرانی تیم‌ها از بابت داوری در این بازی برطرف شود.

با توجه به اینکه چندین داور ایرانی مجوز استفاده از VAR را دریافت کرده‌اند، استفاده از این دستگاه در این بازی، می‌تواند زمینه ارتقای کیفیت مسابقات و‌ افزایش سلامت بازی‌ها را فراهم کند.

متأسفانه طی روزهای گذشته در فضای مجازی هواداران باشگاه تراکتور، مسائلی در خصوص استفاده از حجم عظیم مواد دودزا مطرح بوده و در صورت وقوع این اتفاق، انتظار برخورد لحظه‌ای، با این موضوع وجود دارد. تأکید می‌کنم در صورت بی‌توجهی نسبت به این موضوع، تا زمانی که هوای ورزشگاه مناسب برگزاری مسابقه نشود، درون زمین نخواهیم رفت.

از سوی دیگر متأسفانه فصل گذشته در مسیر ورزشگاه، تیم ما حدود ۱.۵ ساعت در مسیر بود و تنها ۴۵ دقیقه قبل از شروع بازی، به ورزشگاه رسیدیم که همین مسئله باعث شد با درخواست ما، بازی عقب بیفتد. امیدوارم در بازی پیش‌رو، مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار، مسیر مناسبی باشد و راهکاری در این خصوص اندیشیده شود که مشکلات فصل گذشته تکرار نشود.

امیدوارم برگزارکنندگان مسابقه و مسئولان فدراسیون نگذارند ارتباط خوب تیم‌ها با یکدیگر به خاطر نبود مدیریت صحیح و نظارت ناکافی از بین برود و فضای فوتبال به سمت تنش پیش رود.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه سپاهان به حواشی در آستانه بازی با تراکتور
  • سپاهان تراکتور را تهدید کرد: تکرار شود تیم را بیرون می‌کشیم!
  • تهدید باشگاه سپاهان به بازی نکردن مقابل تراکتور
  • سپاهان باشگاه تراکتور را تهدید کرد
  • سپاهان در مقابل تراکتور بازی نمی‌کند؟
  • تهدید سپاهان به بازی نکردن مقابل تراکتور
  • سپاهان تهدید به بازی نکردن مقابل تراکتور کرد
  • سپاهان تهدید کرد؛ شاید مقابل تراکتور وارد زمین نشویم!
  • درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون؛ برای ما VAR بگذارید!
  • تهدید سپاهان: اتفاقات یادگار تکرار شود بازی نمی‌کنیم