Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@22:11:10 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۶

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۳۸۴۵

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۹/۱۶

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۰۷ درصد کاهش به ۱۴۶۰ دلار و ۱۷ سنت رسید. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا احتمال عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا را تقویت کرده و تقاضا برای دارایی های پرریسک را مجددا افزایش داده است، قیمت طلا روز جمعه بیش از یک درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 1.07 درصد کاهش به 1460 دلار و 17 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته افت حدودا 0.3 درصدی را تجربه کرد. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 1.21 درصد افت به 1465 دلار و 10 سنت رسید.

میزان اشتغال در اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر بیشترین رشد را در طی 10 ماه گذشته داشت و نشان داد که اقتصاد این کشور به رغم افت فعالیت بخش تولیدی همچنان از رشد نسبی برخوردار است.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «انتشار آمارهای بهتر از حد انتظار از بازار کار آمریکا موجب کاهش تقاضا برای کالاهای سرمایه ای نیر طلا شده است.»

آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا همچنان موجب افزایش ارزش دلار شد، در حالی که ارزش سهام در بورس آمریکا نیز شاهد جهش بود. اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه مذاکرات تجاری با چین خوب پیش می رود موجب امیدواری بازارها شده است.

چین نیز در یک موضع حاکی از حسن نیت اعلام کرد که بر برخی از محموله های سویا و گوشت خوک وارداتی از آمریکا تعرفه اعمال نخواهد کرد.

اکنون بازارها روی نشست روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده فدرال رزرو متمرکز شده اند. انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را همچنان در سطح 1.5 تا 1.75 درصد حفظ کند.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد موسسه کیتکو متالز گفت: «انتشار آمار مثبت بازار کار آمریکا ضربه ای به اردوگاه سیاستگذارانی است که نمی خواهند به این زودی ها نرخ بهره افزایش یابد و این به قیمت فلز زرد لطمه می زند.»

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,79,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت طلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید.

نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.

تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳