Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان گفت: شهروندان می‌توانند تخلفات انتخاباتی را به دادستانی، دفتر نظارت شورای نگهبان، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و یا فرمانداری گزارش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام جلال مرادی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه با آغاز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نظارت بر تخلفات از سوی داوطلبان تشدید می‌شود اظهار کرد: با هر گونه تخلفات انتخابی از تبلیغات زودهنگام تا خرید رأی و مواردی از این دست برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات زودهنگام جزو تخلفاتی است که در صورت مشاهده با آن برخورد خواهد شد گفت: طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت تبلیغات انتخابات نامزدهای نمایندگی ۸ روز قبل از اخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه دارد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان بیان کرد: طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس تمام مراجع اداری، انتظامی و قضائی موظف به برخورد با تخلفات انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام هستند.

وی خواستار ارسال گزارش تخلفات در این خصوص به مراجع مربوطه شد و افزود: طبق بند ۱۱ ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس انجام تبلیغات زودهننگام از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ممنوع است و مرتکبان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

مرادی با تأکید بر اینکه افراد می‌توانند در صورت مشاهده موارد تخلفات انتخاباتی در قالب تبلیغات زودهنگام را گزارش کنند تصریح کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات را به دادستانی، دفتر نظارت شورای نگهبان، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و یا فرمانداری گزارش کنند.

وی ادامه داد: دادستانی کل نیز به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی و تبلغیات زودهنگام در فضای مجازی خواستار تهیه اسکرین شات از موارد صورت گرفته و ارسال آنها به دادستانی شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان خاطرنشان کرد: احتمال خرید رأی از سوی داوطلبان از اکنون وجود دارد و طبق ماده ۶۶ توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت کننده جنبه انتفاعی داشته باشد ممنوع است.

وی یادآور شد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی و مذهبی، هیئات و امور خیریه نیز طبق ماده ۶۶ به معنای خرید رأی از سوی داوطلبان بوده و جرم است.

مرادی با اشاره ماده ۶۷ قانون انتخابات اظهار کرد: طبق این قانون تشکیلات قضایی در هر حوزه انتخابیه به منظور پیشگیری از وقوع جرم ضمن هماهنگی با ناظران شورای نگهبان و هیأات اجرایی اقدامات لازم را خواهد داشت.

وی به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۱۷ قانون انتخابات محاکم قضایی موظف هستند به تخلفات و جرایم انتخاباتی به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد

با حکم استاندار کرمانشاه، افشین آزادی به‌عنوان دبیر شورای مجازی استان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در نشستی با حضور رئیس کمیته تحلیل، تولید و ساماندهی نشر محتوای مرکز ملی فضای مجازی، استاندار کرمانشاه و برخی مدیران استان، دبیر شورای مجازی استان معرفی شد.

بر اساس این گزارش، افشین آزادی به‌عنوان دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه، حکم خود را از محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه دریافت کرد؛ آزادی هم‌اکنون مدیر حوزه هنری استان کرمانشاه است.

به گزارش ایمنا، شورای فضای مجازی استان به ریاست استاندار و ذیل شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیرنده در خصوص سیاست‌گذاری فضای مجازی در استان به شمار می‌رود.

کد خبر 745857

دیگر خبرها

  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد