Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل بانک صادرات ایران در بازدید از شرکت «لوله و ماشین‌سازی ایران» تاکید کرد: به عنوان یک بانک وظیفه داریم که از تولید حمایت کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت‌اله صیدی با در دیدار با مدیران و کارگران شرکت «لوله و ماشین‌سازی ایران» و بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت، ظرفیت‌های حمایت بیشتر بانک صادرات ایران از این شرکت را مورد ارزیابی قرار داد و با بیان اینکه خوشحالیم که در خدمت تولید هستیم، تاکید کرد: به عنوان بانک، وظیفه داریم که از تولید حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این دیدار که با حضور فرماندار و مقامات محلی اسلام‌شهر، مدیران شرکت «لوله و ماشین‌سازی ایران» و اعضای هیئت‌مدیره و مدیران بانک صادرات ایران برگزار شد، اظهار کرد: با استفاده از طرح «طراوت» و سایر ظرفیت‌های بانک صادرات ایران، از استمرار تولید، تامین مالی سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه‌ای شرکت «لوله و ماشین‌سازی ایران» حمایت خواهیم کرد.
محمدرضا بابایی، مدیرعامل شرکت «لوله و ماشین‌سازی ایران» نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت از بانک صادرات ایران در رونق دوباره این شرکت، گفت: اگر امروز چرخ تولید می‌چرخد، به دلیل حمایت بانک است و به همین دلیل به مدیران بانک صادرات ایران دست مریزاد می‌گوییم.
وی افزود: تلاش کرده‌ایم این شرکت طی سه سال گذشته حتی یک دقیقه توقف تولید نداشته باشد، اظهار کرد: مصوبه‌های این شرکت با نگرش مدیران بانک صادرات ایران در حمایت از تولید هیچگاه در پیچ و خم بروکراسی گیر نکرده و مسیر توسعه، ‌عزت و آبروی شرکت با حمایت بانک تداوم یافته است.
بابایی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت و تولیدات این شرکت افزود: این شرکت بعد از راه‌آهن، قدیمی‌ترین شرکت ایران است که لوله‌های چدنی نشکن از قطر 100 تا دوهزار میلیمتر تولید می‌کند که سهم بزرگی در توسعه شبکه آب‌رسانی و انتقال آب کشور بر عهده داشته و در عین حال به کشورهای اروپایی و منطقه خلیج فارس نیز صادرات دارد.
در این دیدار مسعود مرسل‌پور، فرماندار اسلام‌شهر نیز با قدردانی از حمایت بانک صادرات ایران در حمایت از تولید گفت: کمک بانک صادرات ایران برای تداوم فعالیت کارخانجات در حوزه اقتصاد مقاومتی در منطقه اسلام‌شهر یک برند است.
وی افزود: بانک‌ها و مراکز اقتصادی و مالی اگر به صورت ویژه به تولید داخلی عنایت داشته باشند، اتفاقات مطلوبی در مناطق مختلف برای ایجاد اشتغال رخ خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه نباید از برخی مشکلات تولید احساس خستگی کرد، تاکید کرد: مدیریت تولید باید بتواند با همه بخش‌ها هماهنگی ایجاد کند و موانع رونق تولید را از سر راه بردارد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام رویه وارداتی به نرخ ارز غیر رسمی مشروعیت می دهد؟

با وجود رویه رانتی واردات در برابر صادرات خود، عملا ادعای رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تامین ارز کالاهای وارداتی با نرخ ۴۰ هزار تومان، ادعای درستی نیست و کالاهایی که از این رویه وارد می شوند با نرخ ارز غیر رسمی و تلگرامی نرخ گذاری خواهند شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گویی ضمن اشاره به عدم رسمیت نرخ ارز غیر رسمی که اکثرا در کانال های فضای مجازی اعلام می شود، ادعای عجیبی را مطرح کرد. فرزین با اشاره به تامین ارز تمام نیاز های وارداتی مشروع کشور با نرخ نیما گفت: هیچ کالایی نیست که با دلار 60 هزار تومانی تأمین شده باشد در نتیجه نباید شاهد افزایش قیمت در حوزه کالاهای مختلف باشیم.

به دنبال همین ادعای فرزین، بانک مرکزی با انتشار بخشنامه ای به ضرورت رعایت قیمت مصوب و توزیع کالای وارداتی از ابتدای سال 1402 و یا پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارزپس از مهلت 60 روز از تاریخ ابلاغ 1402/12/23 تأکید کرد.

عدم اطلاع فرزین از رویه های وارداتی که به نرخ ارز غیر رسمی رسمیت می بخشند

در شرایطی شاهد ادعای عجیب رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تامین ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی کشور با نرخ نیما هستیم، که مشخصا بخشی از نیاز های وارداتی کشور رسما با نرخ ارز غیر رسمی ( یا همان تلگرامی) قیمت گذاری می شوند.

گفتنی است وجود رویه رانتی واردات در برابر صادرات خود، در واقع منجر می شود تا دقیقا نرخ ارز غیر رسمی مشروعیت پیدا کند و اتفاقا تمام کالاهایی که از این طریق وارد کشور می شوند با نرخ ارز غیر رسمی قیمت گذاری شوند.

به عنوان مثال تمام تلفن های همراه بالای 600 دلار (که عمدتا معطوف به آیفون های 13 می شوند)، برخی لوازم قطعاتی خودرو و موز همگی از طریق رویه واردات در برابر صادرات خود وارد کشور شده اند و اساسا متاثر از نرخ ارز غیر رسمی قیمت گذاری می شوند.

از طرفی در شرایطی که فاصله ی نرخ نیما با نرخ ارز غیر رسمی بیشتر می شود طبیعتا جذابیت واردات از محل صادرات خود روز به روز بیشتر شده و وجود این رویه رانتی باعث می شود تا همچون سال گذشته حجم بالایی کالای بی کیفیت و غیر ضروری (همچون آیفون های 13 رفرش و ریپک) وارد کشور شوند.

برخورد با گران فروشان بعد از برچیده شدن واردات از محل صادرات خود

بنابراین بانک مرکزی در شرایطی می تواند ادعا کند که تمام نیاز های وارداتی کشور با نرخ نیما تامین شده اند که رویه های وارداتی از محل صادرات خود برچیده شود. در غیر این صورت ادعای آقای فرزین مبنی بر اینکه ارز هیچ کالایی با نرخ 60 هزار تومان تامین نشده، ادعای صحیحی نیست.

از طرف در چنین شرایطی بخشنامه جدید بانک مرکزی و برخورد تعزیرات با گران فروشی نیز حداقل در سری کالاهایی که از محل واردات در برابر صادرات خود وارد شده اند ( همچون موز، موبایل و برخی قطعات خودرو) عملا بخشنامه غیر قابل اجرایی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • تولید لوله های خنک کننده حرارت
  • کدام رویه وارداتی به نرخ ارز غیر رسمی مشروعیت می دهد؟
  • اثرگذاری بانک کشاورزی در تحقق سند ملی امنیت غذایی با پرداخت بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • اقدام‌های عملیاتی نفت و گاز مارون با هدف پایداری تولید در ۱۴۰۲