Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: امسال میزان صادرات از گمرک رازی خوی ۱۳۳درصد رشد داشته است‌.

توحید آذربد در گفت وگو باایسنا افزود: میزان صادرات از گمرک رازی خوی در سال جاری به میزان وزنی ۶۵۰تن و به ارزش دلاری ۴۹۹میلیون و ۹۶۲دلار بوده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳۳درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه گمرک و بازارچه  رازی خوی جز مهمترین گمرکات و بازارچه های آذربایجان غربی به شمار می رود، تصریح کرد: در سال جاری میزان ۴۷۱۵تن کالا به ارزش دلاری بیش از ۴میلیون دلار از بازارچه رازی خوی صادرات انجام شده که ازنظر دلاری  ۵۰درصد رشد را نشان می دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی در خصوص آمار صادرات خروجی سایر گمرکات داخلی از گمرک مرزی رازی خوی نیز اظهار کرد: در سال جاری میزان ۵۳ هزار و ۸۱۳تن کالا با ارزش دلاری بیش از ۳۱ میلیون دلار صادرشده که نسبت به مدت مشابه از نظر ارزش درآمدی رشد ۱۳۱ درصدی داشته است.

وی درخصوص میزان واردات از گمرک و بازارچه رازی خوی نیز یاد آور شد: در سال جاری از گمرک رازی خوی ۸142 تن کالا به ارزش دلاری بیش از ۱۹میلیون و 99 هزار دلار وارد کشور شد که این میزان واردات درمدت مشابه سال جاری میزان ۳۱۱۵تن و به ارزش دلاری بیش از ۸ میلیون و  ۵۹هزار دلار بوده که نشان از افزایش واردات کالا در سال جاری از این گمرک است.

آذربد ادامه داد: همچنین از بازارچه رازی خوی نیز در سال جاری ۳۳۱۴ تن کالا به ارزش دلاری بیش از ۸ میلیون و ۲۷۴ هزار دلار وارد کشور شد.

وی با شاره به اینکه سهم گمرک رازی از میزان تردد مسافر دربین سایر گمرکات استان ۱۸درصد است، افزود: درسال جاری تعداد ۲۰۰هزار و ۵۱۳مسافر ایرانی وخارجی به کشور وارد و ۲۴۰هزار و ۹۸۱ مسافر داخلی و خارجی ازطریق این گمرک از کشور خارج شده اند که طبق آمار تعداد مسافرین ورودی ۵۱ درصد و خروجی ۷۰ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: عمده محصولات صادراتی از این گمرک انواع مرکبات، وسایل پلاستیکی، مصنوعات آهن و فولاد، لوازم آشپزخانه، سنگ، قیرنفت و روغن های سبک بجز بنزین بوده که بیشتر به کشورهای ترکیه، عراق و نخجوان صادرشده است.

آذربد گفت: با توجه به سهم۲۱درصدی گمرک رازی خوی از ترانزیت خارجی استان، بهسازی و نوسازی جاده ها و فضای پایانه امری ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گمرك صادرات کالا مرز رازی خوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رضا قربانی گفت: مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.
وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.
مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.
قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.
وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.
روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است .
عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است.

دیگر خبرها

  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان