Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:24:37 GMT

ازبازار اوراسیا تا لزوم حفظ پویایی صنعت فرش قم  

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۰۱۴

ازبازار اوراسیا تا لزوم حفظ پویایی صنعت فرش قم  

تقویت ۱۸عرصه اقتصادی توسط بسیج سازندگی، زیر پوشش مرکز بهداشت قرار گرفتن ۲۲ هزار مادر باردار، اجرای ۲۱ طرح نوسازی مدرسه، بازدارنده نبودن میزان جرایم تخلفات، تعطیل شدن واحدهای متخلف، استفاده صنعتگران از ماشین‌آلات جدید،  استفاده از ظرفیت‌های قم در راستای خدمت‌رسانی به مددجویان، اتخاذ تدابیر لازم برای جلب مشارکت‌های نیکوکاران، استفاده از ظرفیت بسیج کارمندی برای کاهش آسیب‌ها، پیشگامی دستگاه‌های اقتصادی در فعالیت‌های پژوهشی، ساماندهی تردد اتوبوس‌ها در هسته مرکزی قم، گشایش شانزدهمین نمایشگاه فرش قم، آسیب فرش‌های شبیه‌سازی به فرش دستباف قم، تبدیل نمایشگاه دائمی قم به محلی برای عرضه فرش دستباف، تدریس ۱۱۲۷ معلم پژوهنده در مدارس و وجود مشکل قضایی در ۶۰۰ واحد مسکن مهر از دیگر اخبار هفته گذشته این استان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار اوراسیا بستر مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی   

مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس توافق نامه تجاری میان ایران و اوراسیا، بستر مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی استان به بازارهای بین‌المللی فراهم شده‌است.

هادی مومنی نسب در گفت وگو با ایرنا افزود: این توافق‌نامه، فرصت اقتصادی مطلوبی برای تجارت محصولات کشاورزی تولیدی قم در این شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه است و می‌تواند ارزآوری قابل توجهی برای استان به همراه داشته باشد.

حمایت از قنوات برای پذیرش جمعیت سرریز  

شهردار قنوات قم گفت: این شهر برای پذیرش جمعیت سرریز قم و تامین امکانات موردنیاز آنان‌،‌ نیازمند حمایت گسترده مادی و معنوی مسئولان استان است.

رضا شکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل مسائل اقتصادی همچون گران شدن مسکن و همچنین فاصله کوتاه قنوات تا مرکز استان، این منطقه به کانون جذب جمعیت سرریز شهر قم تبدیل‌شده است.

تقویت ۱۸عرصه اقتصادی توسط بسیج سازندگی  

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی‌،‌ ۱۸ عرصه کسب‌وکار تاکنون درقم شناسایی و تقویت‌شده و سه قطب لبنیات،‌ گوهر تراشی و پوشاک نیز در این زمینه تشکیل‌شده‌است.

سرهنگ پاسدار علی دستوری درگفت‌وگو با ایرنا افزود: یکی از محورهای مورد توجه بسیج سازندگی برای کمک به اقتصاد استان و حل مشکل بیکاری، تشکیل قطب‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که در همین رابطه فرهنگ‌سازی گسترده در میان مردم را پیگیری می‌کنیم.

زیر پوشش مرکز بهداشت قرار گرفتن ۲۲ هزار مادر باردار در سال   

رییس گروه سلامت مادران و باروری سالم مرکز بهداشت قم گفت: هرسال به‌طور میانگین ۲۲ هزار مادر باردار در این استان تحت مراقبت قرار می‌گیرد و حدود ۱۵ درصد از این مادران در کلاس‌های آمادگی برای زایمان شرکت می‌کنند.

معصومه فرشید مقدم هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کلاس‌های آمادگی برای زایمان فرصت مناسبی برای مادران باردار و خانواده‌های آنهاست تا بتوانند تجربه خوشایندی از یک زایمان موفق و تولد نوزاد سالم داشته باشند و با آگاهی کامل به  دوران شیرین مادر شدن و پدر شدن گام بگذارند.

احصای راهکارهای رفع معضل کمبود فضاهای آموزشی  

استاندار قم با بیان اینکه سرانه آموزشی استان از عقب ماندگی مزمن رنج می‌بَرد و این معضل غیرقابل کتمان نیست، گفت: راهکارهای خارج شدن از این وضعیت و رسیدن به میانگین کشوری را باید احصا کنیم.

بهرام سرمست  هفته گذشته درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم افزود: برای تحقق این هدف برخی از مسائل در داخل استان قابل مدیریت است.

اعطای تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی بافت فرسوده  

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: این اداره کل به نمایندگی از طرف شرکت بازآفرینی شهری ایران به کلیه اشخاصی که در محدوده مصوب بافت فرسوده شهری مبادرت به ساخت و نوسازی بنا کنند، برای دریافت تسهیلات با بهره کم به بانک عامل معرفی می‌نماید.

حسن صبوری در این زمینه افزود: بافت‌های فرسوده، محلات ناکارآمدی در فضای شهری است که مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را دارد.

اجرای ۲۱ طرح نوسازی مدرسه  

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون‌ ۲۱ طرح نوسازی آموزشی با ۹۴ کلاس درس و ۱۸ هزار مترمربع زیربنا دراین استان به بهره برداری رسیده‌است.

محسن پورگلیان هفته گذشته درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم افزود: درحال حاضر نیز عملیات اجرای ۳۱ طرح آموزشی با ۲۷۰ کلاس درس و ۶۸ هزارمتر مربع زیربنا در حال انجام است.

رصد تبلیغات زودهنگام انتخاباتی  

رئیس ستاد انتخابات قم گفت: همه اظهار نظرها و فعالیت‌ها درفضای مجازی و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی دراستان رصد می‌شود.

بیژن سلیمان پور درگفت  گو با خبرنگاران افزود: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دراستان تشکیل شده‌است و هیات بازرسی انتخابات نیز با دقت تمام امور را زیر نظر دارد.

بازدارنده نبودن میزان جرایم تخلفات  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: میزان جرایم تخلفات صنفی پیش بینی شده در قانون به هیچ وجه بازدارنده نیست، جریمه تخلفاتی مانند عرضه خارج از عرضه، گران فروشی و عدم درج نرخ قیمت بسیارکم است.

محمود سیجانی هفته گذشته در دیدار فعالان اقتصادی قم با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در چهار نقطه پرتراکم نیروگاه، جمکران، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و پردیسان بازرسان سازمان‌های نظارتی به صورت ثابت برای رسیدگی به تخلفات استقرار یافته‌اند.

تعطیل شدن واحدهای متخلف  

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: واحدهای صنفی عرضه کننده کالا و خدمات که بر انجام تخلف اصرار داشته باشند با هماهنگی نهادهای قضایی قبل از رسیدگی به پرونده تعطیل شده و از فعالیت آنها بر مبنای اصل بازدارندگی جلوگیری می‌شود.

مهدی ریاضی هفته گذشته در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی قم با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:‌ از ابتدای طرح اصلاح قیمت سوخت، بر حجم بازرسی‌های اداره کل تعزیرات حکومتی افزوده شده‌است.

۲۱ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی  

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی قم گفت: ۲۱ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی قم هستند که معلولان جسمی حرکتی با هفت هزار تن بیشترین تعداد را شامل می‌شوند.

محمدعلی مقدم خواه  هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: معلولان ذهنی با پنج هزار و ۷۰۰ در رتبه بعدی قرار دارد و هشت هزار و ۳۰۰ نفر نیز معلولان ناشنوا، نابینا، سالمند و اعصاب و روان زیرپوشش بهزیستی قم هستند.

استفاده از ظرفیت بسیج کارمندی برای کاهش آسیب‌ها  

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: از ظرفیت بسیج کارمندی و کارگری استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و بستر ورود به توسعه همه‌جانبه استفاده شود.

محمدرضا گروسی در نشست صمیمی فرماندهان یگان‌های بسیج کارمندی قم با بهرام سرمست استاندار قم افزود: استاندار قم یکی از مدیرانی بوده که در مسیر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بیشترین تعامل و اختیارات را تفویض کرده است.

پیشگامی دستگاه‌های اقتصادی در فعالیت‌های پژوهشی  

استاندار قم گفت: دستگاه‌های اجرایی استان که ماهیت و ذات آنها اقتصادی است، باید در فعالیت‌های پژوهشی پیشگام باشند.

بهرام سرمست  هفته گذشته در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری قم افزود: عدم حضور و مشارکت جدی این قبیل سازمان‌ها در امر پژوهش، محل ایراد است.

پشتوانه قانونی برای طرح‌های پژوهشی  

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری قم گفت: باید طرح‌های پژوهشی این استان از وضعیت کتابخانه‌ای خارج شوند و الزام‌های اجرایی آنها پشتوانه قانونی پیدا کند.

سید رضا علیزاده طباطبایی در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری قم افزود: برخی از طرح‌های پژوهشی استان به پایان رسیده و نتایج آنها نیز استخراج‌شده است، ولی در کتابخانه‌ها نگهداری می‌شوند.

ساماندهی تردد اتوبوس‌ها در هسته مرکزی قم  

رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: با تصویب اعضای این شورا برای تعیین ۲ رینگ شهری، تعیین زمان اوج ترافیک و اخذ عوارض از اتوبوس گردشگران، بستر لازم برای ساماندهی تردد اتوبوس‌ها در هسته مرکزی قم فراهم می‌شود.

عبدالله جلالی هفته گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به لایحه نرخ صدور مجوز ورود و تردد اتوبوس‌های گردشگری در سطح شهر به ازای زمان توقف افزود: در حال حاضر ورود اتوبوس به هسته مرکزی قم به شکل‌های مختلف وجود دارد که این موضوع نظام‌مند نیست.

اشکال هندسی خیابان‌های قم  

شهردار قم بابیان اینکه خیابان‌های این شهر دچار اشکال هندسی است، گفت: نباید نظم و انضباط شهری را برای ارائه خدمات به گردشگران بر هم زد.

سید مرتضی سقائیان نژاد هفته گذشته درجلسه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به لایحه نرخ صدور مجوز ورود و تردد اتوبوس‌های گردشگری در سطح شهر به ازای زمان توقف افزود: نظم و انضباط شهری برای کسانی که در شهر زندگی می‌کنند و هم برای کسانی که وارد شهر می‌شوند، مهم است.

پرداخت مطالبات مراکز درمانی  

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۹۱۰ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال مطالبات مرکزهای درمانی و موسسه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان پرداخت شد.

محمدرضا فخاریان قمی در گفت‌وگو با خبرنگاران ‌افزود: از این مبلغ، ۴۵۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی و ۴۶۰ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال مربوط به مراکز غیردولتی استان است.

ساخت راه دسترسی موقت برای نمایشگاه بین‌المللی  

استاندار قم با اشاره به اهمیت طرح نمایشگاه بین‌المللی قم گفت: در کنار طرح‌های اساسی و بلندمدتی که برای احداث تقاطع غیرهم‌سطح در ورودی این نمایشگاه داریم، ساخت راه دسترسی موقت نیز لازم است.

بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود: نبود راه دسترسی برای چنین طرح مهمی پذیرفتنی نیست.

افتتاح هشت هزار مترمربع از نمایشگاه قم تا پایان سال  

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قم گفت: هشت هزار مترمربع از مرحله نخست طرح نمایشگاه بین‌المللی قم پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ابوالفضل خاکی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این طرح در کیلومتر یک آزادراه قم – تهران و در فضای خوبی طراحی‌شده است.

گشایش شانزدهمین نمایشگاه فرش 

شانزدهمین نمایشگاه فرش قم طی آیینی با حضور بهرام سرمست استاندار قم، فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران و جمعی از فعالان و صادرکنندگان فرش دستباف در محل نمایشگاه دائمی قم شروع به کار کرد.

حفظ پویایی صنعت فرش  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: باوجود تمام مشکلات ایجادشده در سال‌های پس از تحریم، صنعت فرش استان پویایی و بالندگی خود را حفظ و تقویت کرده است.

محمود سیجانی در جلسه کارگروه فرش قم، با اشاره به مزیت شانزدهمین نمایشگاه فرش استان قم افزود: نمایشگاه فرش قم یکی از مهم‌ترین نمایشگاه این صنعت در سطح کشور است.

آسیب فرش‌های شبیه‌سازی به فرش دستباف  

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش‌های ماشینی شبیه‌سازی‌شده آسیب و خسارت بزرگی به صنعت فرش دستباف قم وارد کرده است.

فرشته دست‌پاک در جلسه کارگروه فرش استان قم افزود: کارخانه‌های فرش ماشینی حق ندارند، فرش‌های شبیه‌سازی‌شده خود را به نام فرش دستباف قم عرضه کنند.

تبدیل نمایشگاه دائمی به محلی برای عرضه فرش دستباف  

استاندار قم، با اشاره به روند مطلوب تکمیل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان گفت: بخشی از این نمایشگاه به معرفی و عرضه فرش دستباف قم اختصاص می یابد.

بهرام سرمست در جلسه کارگروه فرش استان قم افزود: با پیگیری‌های مستمر مسئولان استانی، نمایشگاه بین‌المللی قم به‌زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می شود.

تدریس ۱۱۲۷ معلم پژوهنده در مدرسه‌ها  

مسؤول اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: یک هزار و ۱۲۷ معلم پژوهنده با استفاده از روش‌های نوین آموزشی درمدارس این استان تدریس می‌کنند.

امیر ملاحسینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طرح‌های پژوهشی که توسط معلمان ارائه می‌شود، در کیفیت تدریس تاثیر بسزایی دارد و برترین ایده‌ها برای اجرایی شدن به مدارس ارسال می‌شود.

تلفن اورژانس اجتماعی در خدمت مردم

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم گفت: در نیمه نخست امسال تلفن اورژانس اجتماعی این استان ۲ هزار و ۹۱۳ بار به صدا درآمد و کارشناسان این مرکز به کمک آسیب‌دیدگان ناشی از معضلات‌اجتماعی شتافتند.

مریم علیشیری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ در تمام نقاط استان قابل شماره‌گیری است و در راستای پاسخگویی به مشکلات و دغدغه‌های مردمی پنج تیم اورژانس اجتماعی به‌صورت شبانه‌روزی در سطح استان فعالیت می‌کند.

استفاده بخش خصوصی از ظرفیت اقتصادی بوم‌گردی در روستاها  

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: بسیاری از روستاهای استان از تنوع محیطی فوق‌العاده‌ای برای جذب گردشگر برخوردارند و بخش خصوصی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در بخش بوم‌گردی از ظرفیت‌های اقتصادی آن بهره‌مند شود.

سجاد چهرگانی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: روستاهای قم به دلیل تردد زیاد زائران و مسافران از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه گردشگری برخوردار است، اما به علت های گوناگون ازجمله عدم وجود زیرساخت‌های اقامتی و تفریحی،‌ به این مساله توجه لازم صورت نگرفته‌است.

وجود مشکل قضایی در ۶۰۰ واحد مسکن مهر  

مدیرکل راه و شهرسازی قم، با اشاره به مشکلات قضایی برخی واحدهای مسکن مهر گفت: حدود ۶۰۰ واحد دارای مشکلات قضایی است که به‌محض حل شدن این مشکل مراحل ساخت آنها پیگیری خواهد شد.

حسن صبوری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کل تعهد استان قم برای ساخت مسکن مهر در کلانشهر قم ۴۳ هزار و ۵۰۴ واحد بود و تاکنون ۴۲ هزار و ۶۲۰ واحد آن تکمیل و افتتاح‌شده است.

برچسب‌ها قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز