Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‏ های علوم پزشکی برای نیمسال دوم ۹۹-۹۸ بر اساس زمان بندی اعلام شده فعال است و نقل و انتقال دانشجویان فقط از طریق سامانه های انتقال و میهمانی صورت می گیرد.

سامانه درخواست میهمانی دانشجویان علوم پزشکی به نشانی http://guest.behdasht.gov.ir و سامانه درخواست انتقالی دانشجویان علوم پزشکی به نشانی http://transmission.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

behdasht.gov.ir است.

پیش از این اعلام شده بود که ۱۰ آذر زمان ثبت نام دانشجویان متقاضی در دانشگاه های مبداء و بارگذاری مدارک لازم است که این فرصت با توجه به درخواست های متعدد دانشگاه ها و دانشجویان مبنی بر عدم ثبت اطلاعات و مستندات از ۱۶ تا ۲۱ آذرماه تمدید شد.

همچنین پس از این زمان بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو انجام می شود. این مهلت تمدید نخواهد شد.

با توجه به زمان جدید برای ثبت نام دانشجویان، زمان ویرایش مدارک، رسیدگی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مبداء و بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد در سامانه اعلام می شود.

نتیجه توسط دانشگاه های علوم پزشکی مقصد در بهمن ماه ۹۸ و آغاز نیمسال دوم اعلام می شود.

کد خبر 4790503

منبع: مهر

کلیدواژه: نقل و انتقال دانشجویان مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون دکتری تخصصی روز دانشجو دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه های ایران دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه امیرکبیر وزارت بهداشت حسین توکلی دانشگاه علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام صفر تا صد نقل و انتقال دانشجویان/ ۱۵ خرداد؛ آخرین مهلت نام نویسی 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی – غیردولتی، پژوهشی و فناوری ابلاغ شده است و تمام امور میهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی نزدیک به محل سکونت خانواده، با رعایت ضوابط آموزشی و احراز شرایط مندرج در آیین نامه بوده و منوط به موافقت موسسات مبدا و مقصد است.

شرایط میهمانی موقت دانشجویان 

در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در موسسه مبدا با میانگین کل حداقل ۱۴ گذرانده و دارای یکی از شرایط خاص مندرج در آیین نامه باشد، می‌تواند تقاضای حداکثر دو نیم‌سال میهمانی را از طریق سامانه داشته باشد.

دانشجویان متقاضی میهمانی باید درخواست خود را از نیمه دوم فروردین هر سال صرفا در بازه زمانی تعیین شده از سوی سازمان امور دانشجویان برای دو نیمسال «نیمسال اول و دوم تحصیلی بعد» در سامانه ثبت کنند. 

مدت میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته، چهارنیمسال و برای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، دونیمسال تحصیلی است همچنین ادامه وضعیت میهمانی درصورت موافقت موسسات مبدا و مقصد تا دانش‌آموختگی بلامانع خواهد بود.

شورای موسسه مبدا موظف است بر اساس مفاد این آیین نامه، درخواست دانشجو را بررسی و پس از تشخیص و احراز شرایط حداکثر تا ۱۵ تیر همان سال برای حداکثر دوم سال تحصیلی نظر خود را اعلام و در صورت موافقت ریز نمرات دانشجو به موسسه مقصد ارسال کند. 

موسسه مقصد نیز مکلف است حداکثر تا پایان مرداد همان سال نظر خود را برای دو نیمسال تحصیلی به موسسه مبدا و متقاضی اعلام کند. 

 شهریه دانشجویان میهمان 

دانشجویان دوره روزانه در دوران میهمانی و میهمانی دائم در صورت عدم پذیرش در دوره روزانه در موسسه مقصد، ملزم به پرداخت شهریه مطابق تعرفه مصوب هیئت امنای موسسه مقصد که به تایید وزارت متبوع رسیده است، هستند. 

دانشجویان دوره روزانه متقاضی انتقال در صورت دارا بودن نمره قبولی دوره روزانه «در آزمون سراسری سال ورودی» در موسسه مقصد از پرداخت شهریه معاف هستند. دانشجویان دوره شبانه و موسسات غیردولتی غیرانتفاعی در تمام حالت‌های میهمانی ملزم به پرداخت ۴۰ درصد تا۵۰ درصد از شهریه کامل ثابت و متغیر به موسسه مقصد هستند.

شرایط تبدیل میهمانی موقت به میهمانی دائم 

از آن رو که دانشجو نمی‌تواند در ابتدای تحصیل میهمان دائم شود، در صورتی که تطبیق واحد‌ها در موسسه مبدا مشکلی نداشته باشد و به شرط آنکه معدل کل ۱۴ و بالاتر در مدت چهار نیمسال میهمانی در مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال میهمانی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته را در موسسه مقصد کسب نمایند، می‌تواند در صورت موافقت موسسات مبدا و مقصد، میهمان دائم شود.

انتقال دانشجویان به موسسه مقصد، مشروط به احراز شرایط مندرج در ماده ۲ آیین نامه است. کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی همان سال و همان رشته در موسسه مقصد، در مدت حداقل چهار نیمسال میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ضروری است.

شرایط انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر 

بر اساس این آیین نامه انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر مطابق ماده ۶۲ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مصوب سال ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی موظف هستند با رعایت مقطع تحصیلی و نوع موسسه، نسبت به انتقال دانشجویان و پذیرفته شدگان، آزادگان، اسرا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی محل سکونت خانواده آنان و یا نزدیکترین محل و همچنین تغییر رشته آزمایشی مربوط برای یکبار اقدام کنند.

بنا بر اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، مهلت ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان برای سال تحصیلی۱۴۰۲ - ۱۴۰۳که تا پیش از این ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ بود تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ تمدید شده است بر این اساس متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سجاد نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند برای اطلاع از آیین نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان اینجا کلیک کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد
  • اعلام صفر تا صد نقل و انتقال دانشجویان/ ۱۵ خرداد؛ آخرین مهلت نام نویسی 
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی عملیات وعده صادق
  • حمایت جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان از عملیات مقتدرانه ایران
  • انتصاب دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • تجمع دانشجویان بجنورد در حمایت از حمله سپاه + فیلم و عکس