Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@18:02:38 GMT

سفر خلیلزاد به دوحه برای گفت‌وگو با طالبان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۱۴۲

سفر خلیلزاد به دوحه برای گفت‌وگو با طالبان

منابع خبری گزارش دادند که مذاکره کننده ارشد آمریکا پس از دیدار با مقامات افغان در کابل برای گفت‌وگو با طالبان وارد قطر شده است. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از دیدار با رئیس جمهور افغانستان و شماری از چهره‌های سیاسی این کشور وارد قطر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری با اظهار این مطلب بدون اعلام زمان مشخصی افزودند که خلیلزاد قرار است "بزودی" گفت‌وگوهای رسمی با طالبان را از سرگیرد.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا گفته بود که خلیلزاد پس از گفت‌وگوها در کابل به دوحه می‌رود تا مذاکراتی که در ماه سپتامبر توسط ترامپ متوقف شده بود را از سربگیرد.

به گزارش «طلوع نیوز»، «شهزاده مسعود» مشاور سابق «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که در دیدار کرزی با خلیلزاد بر سر از سرگیری مذاکرات مستقیم آمریکا و طالبان، کاهش خشونت‌ها و نیز مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو شد.

پیش از این نیز مقامات افغان گفته بودند که آمریکا بر از سرگیری مذاکرات با طالبان تاکید دارد اما می‌خواهد که این گفت‌وگوها با همکاری و هماهنگی نزدیک با دولت افغانستان صورت گرفته و اعلان آتش‌بس شود.

رویترز: خلیلزاد برای احیای گفت‌وگوهای صلح به کابل سفر کرداعتراف «خلیلزاد» به عملیات موثر طالبان علیه داعش در افغانستان

طالبان اما تصریح می‌کند که پیش از توافق با آمریکا اعلام آتش‌بس نخواهد کرد و با دولت افغانستان نیز پیش از آن دیداری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

R1447/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل

یک هیئت بلندپایه ترکمنستان برای گفتگو درباره توسعه تجارت و ترانزیت با افغانستان به کابل سفر کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئت بلندپایه جمهوری ترکمنستان به هدف ادامه گفتگوها با مقامات حکومت طالبان به‌منظور توسعه تجارت و ترانزیت میان دوکشور وارد کابل شده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان، قرار نشست سه‌جانبه جهت اتصال منطقه‌ای و توسعه تجارت و ترانزیت میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در روزهای آینده برگزار گردد.

پس از رسیدن هیئت ترکمنستان، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان نشست بین‌الوزارتی را پیرامون دستورکار نشست سه‌جانبه با ترکمنستان و قزاقستان برگزار کرد.

این نشست با حضور نمایندگان وزارت‌های امورخارجه، معادن، کشاورزی، آبیاری و دامپروری، مخابرات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی افغانستان و اداره خط آهن افغانستان برگزار شد.

دیپلماسی تجاری محور سفر هیئت حکومت طالبان به ترکمنستانترکمنستان از شرکای مهم اقتصادی افغانستان می‌شودترکمنستان: افغانستان بر اساس حقوق بین‌الملل از منابع آبی استفاده کند

عزیزی در این نشست با تأکید به آماده‌سازی فهرست فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان، افزایش دادوستد میان کشورها، از نمایندگان ادارات خواست موضوعات مورد بحث ادره خود و دستورکار تهیه شده این وزارت را با مقامات مربوطه در میان بگذارند.

کارشناسان افغان پیش از این با اشاره به دیدارهای هیئت حکومت طالبان با مقامات عالی ترکمنستان تاکید کرده بودند در صورت عملی شدن پروژه‌های بزرگ از جمله «تاپی»، واردات برق و همکاری ریلی، ترکمنستان از شرکای مهم اقتصادی افغانستان می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم