Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@09:34:22 GMT

ماهواره جدید سنجش راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۴۶۲

ماهواره جدید سنجش راه اندازی شد

چین ماهواره جدید سنجش از راه دور نوری را از مرکز پرتاب ماهواره Taiyuan در استان شانشی شمالی صبح امروز به فضا ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، چین ماهواره جدید سنجش از راه دور نوری را از مرکز پرتاب ماهواره Taiyuan در استان شانشی شمالی صبح  امروز شنبه (زمان پکن) به فضا فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهواره Jilin-1 Gaofen 02B که متعلق به خانواده ماهواره Jilin-1 است، توسط (KZ-1A)پرتاب شد و با موفقیت وارد مدار برنامه ریزی شده شد.

این ماهواره به طور مستقل توسط شرکت فناوری ماهواره‌ای چانگ گوانگ ، آموزشی ویبولیتین توسعه داده شده که دارای وضوح بالا، عرض و انتقال داده‌های پر سرعت است.

این ماهواره با 14 ماهواره Jilin-1 که قبلاً راه اندازی شده‌اند ، شبکه‌ای را تشکیل می‌دهد و داده‌ها و خدمات سنجش از دور را برای کشاورزی، جنگلداری، منابع و محیط زیست فراهم می‌کند.

KZ-1A یک موشک حامل سوخت جامد کم هزینه با قابلیت اطمینان بالا و یک دوره آماده سازی کوتاه است.

این موشک که توسط یک شرکت تحت مسئولیت شرکت علم و صنعت هوافضا چین ساخته شده است ، عمدتاً برای پرتاب میکروساتلیت های مدار پایین استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین شینهوا موشک فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور از روز دوشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

وی در مورد آزمون پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳، گفت: برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، افزود: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

پورعباس خاطرنشان کرد: گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

پورعباس در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • چین ماهواره جدید سنجش از دور را به مدار زمین فرستاد
  • انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور از روز دوشنبه
  • سنجش مهارت بيش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد
  • ایران در جمع قدرت‌های فضایی؛ پرتاب موفق ثریا، مهدا و پارس
  • ۹۵۶ هزار نفر داوطلب شرکت در نوبت دوم کنکور سراسری