Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زنان و مردان تفاوت‌هایی بنیادین با یکدیگر دارند و بخشی از این تفاوت‌ها به حوزه سلامتی معطوف می‌شود. درواقع برخی از مطالعات مبتنی بر جنسیت نشان می‌دهند که برخی بیماری‌ها ماهیتی مردانه‌تر دارند. البته فراموش نکنیم که برخی بیماری‌ها مثل سرطان‌های رحم یا سرطان پروستات به طور کلی به زنان یا مردان معطوف می‌شوند، اما برخی بیماری‌ها نیز بین هر یک از جنسیت‌ها شایع‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری پارکینسون

با بیماری پارکینسون، مغز در طی سال‌ها به تدریج آسیب می‌بیند. پارکینسون اعث می‌شود بدن به طور غیرقابل کنترل تکان بخورد و عضلات را کند و سفت می‌کند. اما مردان بیش از زنان مستعد ابتلا به پارکینسون هستند. در یکی از آنالیز‌ها در سال ۲۰۰۴ که در ژورنال Neurology، Neurosurgery & Psychiatry منتشر شده است، محققان دریافتند که مردان ۱.۵ برابر بیشتر از خانم‌ها در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون بودند.

سرطان روده بزرگ

به گفته سازمان بین المللی پیشگیری و درمان سرطان، مردان و به ویژه افرادی با تبار آمریکایی آفریقایی بیش از زنان با احتمال سرطان روده بزرگ رو به رو می‌شوند. فارغ از مسائل جنسیتی اگر فردی در خانواده به این بیماری مبتلا شود بهتر است سایرین کمتر سیگار بکشند، اگر رژیم غذایی ضعیفی دارند بیشتر به رژیم غذایی خود توجه کنند.

سرطان پانکراس

مرکز تحقیقات سرطان سل گلدمن پانکراس، مشابه با سرطان روده بزرگ تخمین زده که مردان به ویژه مردان سیاه پوست در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پانکراس قرار دارند. این بیماری مردان سیگاری را بیشتر درگیر می‌کند؛ بنابراین باز هم بهتر است مردان عادت منفی سیگار کشیدن را ترک کنند.

منبع:انتخاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت بیماری سرطان روده پارکینسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی

کارشناس فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی با اشاره به عوارض و اثرات جبران‌ناپذیر استفاده از رژلب‌های قاچاق گفت: استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می‌تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژلب افزایش دهد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شیما حلاج با بیان اینکه رژلب از جمله فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است که استفاده فراوانی را در نقاط مختلف دنیا دارد، اظهار کرد: زنان در طول زندگی خود ناخواسته مقدار قابل ملاحظه‌ای رژ لب را ناخواسته می‌بلعند و مصرف مستقیم خوراکی آن اثرات منفی مواد شیمیایی مانند فلزات سنگین را تشدید می‌کند. 

وی افزود: استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می‌تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژلب افزایش دهد.

کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو با توجه به اثرات مضر فلزات سنگین به‌ویژه برای زنان باردار و کودکان، نسبت به پیامدهای زیانبار استفاده از رژ لب‌های غیراستاندارد و قاچاق و همچنین افراط در مصرف این فرآورده هشدار داد.

هشدار سازمان غذا و دارو درباره بوتاکس تقلبی

حلاج مواردی نظیر استفاده نادرست از لوازم آرایشی و بهداشتی، کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی بدون در نظر گرفتن استاندارد بودن آنها، قاچاق و تولید محصولات تقلبی را تهدیدکننده سلامت عموم مردم به‌ویژه زنان عنوان و تصریح کرد: در صورت استفاده از فرآورده‌های غیراستاندارد و قاچاق که اکثراً حاوی مقادیر بالای فلزات سنگین نظیر ترکیبات سرب، آرسنیک و جیوه هستند، چنین ترکیباتی به دلیل داشتن خواص رنگی اغلب به عنوان رنگدانه‌ها در آن فرآورده‌ها استفاده می‌شوند که منجر به انباشته شدن این آلاینده‌ها در بافت‌های نرم خواهند شد و این امر می‌تواند عوارض و اثرات جبران ناپذیری را برای بدن ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی
  • ‌کپک سیاه چیست و چرا خطرناک است؟
  • ورزش منظم خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش می‌دهد
  • یزد رتبه دوم کشوری در غربالگری سرطان روده بزرگ
  • بازسازی صحنه زورگیری در بزرگراه صدر/ متهمان دستگیر شدند
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • واکسینه شدن سگ‌های صاحب دار در قاین علیه هاری
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • این باکتری در دهان سرطان روده بزرگ را تسریع می‌کند
  • علائم پارکینسون چگونه مدیریت می‌شوند؟