Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:19:27 GMT

بیم و امید کشتی همدان در آوردگاه انتخابی جام‌تختی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۵۱۷

بیم و امید کشتی همدان در آوردگاه انتخابی جام‌تختی

رقابت‌های انتخابی تیم ملی جام جهان‌پهلوان تختی به مدت سه روز با حضور برترین های کشور به میزبانی سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود.

امروز کشتی‌گیران ضمن ورود به مسابقات نسبت به ثبت نام و وزن کشی اقدام کرده و از فردا یکشنبه به طور رسمی مسابقات شروع می شود.

بر اساس قوانین اجرایی مسابقات، فقط نفرات اول هر وزن می توانند جواز حضور در رقابت های کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی را به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامی که تاکنون فقط ملی پوشان و عنوان داران ملی و بین‌المللی تاکنون سهمیه شرکت در این مسابقات را کسب کرده اند و سایر کشتی گیران فقط در انتخابی می توانند شانس حضور پیدا کنند.

براین اساس یکی از پرجمعیت ترین رویداد کشتی کشور از فردا در سالن هفت تیر تهران شروع می شود و براساس آمارهای موجود تیم های مازندران و تهران بیشترین سهمیه انتخابی را به خود اختصاص داده اند.

با تلاش هیات کشتی همدان، سهمیه انتخابی برای کشتی گیران این استان افزایش یافت و حالا این شانس را دارند تا از این فرصت طلایی برای رسیدن به معتبرترین جام بین المللی کشورمان قدم بگذارند.

آزمون سخت دارایی های کشتی همدان

انتخابی مسابقات جام تختی میدانی برای محک خوردن تمامی دارایی کشتی همدان در رشته آزاد است.

در واقع بهترین های کشتی همدان یا همان داشته های موجود قرار است در این مسابقه مهم انتخابی سطح و توان فنی خود را مورد سنجش قرار دهند.

در این عرصه از مسابقات اگرچه ملی پوشان رده های سنی حضور ندارند اما جا ماندگان از تیم ملی را کشتی گیرانی تشکیل می دهند که اغلب صاحب مدال های ملی و بین المللی متعدد نیز هستند.

کشتی گیرانی که نتوانستند دوبنده تیم ملی را کسب کنند اما هر یک باتجربه و صاحب جایگاه هستند و حالا در هر وزن برای رسیدن به سکوی قهرمانی که صادر کننده جواز حضور در جام تختی است، تلاش می کنند.

نبرد با کشتی گیران باتجربه و کهنه کار تهران، مازندران، خراسان رضوی، کرمانشاه، البرز، آذربایجان، خوزستان و گیلان برای تصاحب سکوی قهرمانی به طور قطع سخت و دشوار است.

با این حال تمام داشته های کشتی همدان در این رویداد انتخابی روی تشک می روند تا نشان دهند این استان در چه سطحی از جایگاه کشتی کشور قرار دارد.

ترکیبی جوان و باتجربه

در بین کشتی گیران منتخب همدان ، میثم مصطفی جوکار کشتی گیر پرافتخار و کهنه کار ملایری تصمیم به کناره گیری کرد تا سایرین در این آوردگاه مهم بین المللی وارد گود شوند.

ترکیب تیم منتخب همدان در این دوره از مسابقات را در وزن ۵۷ کیلوگرم داریوش ‌ولی‌زاده، ۶۱ کیلوگرم جوادغلام تجری، وزن ۷۰ کیلوگرم سجاد چهاردولی و یوسف کامرانی، وزن ۷۴ کیلوگرم مسعود کمروند، جمال خدابنده لو، محمدرضا شاه محمدی و در وزن ۷۹ کیلوگرم عباس یزدانی و مهدی جاجیلویان تشکیل می‌دهند.

همچنین در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی و فردین قهرمانی، ۹۲ کیلوگرم فرزاد قهرمانی، ۹۷ کیلوگرم دانیال شریعتی و پوریا گیوی و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم میلاد اسدی قانع دیگر کشتی‌گیران تیم منتخب همدان برای حضور در این مسابقات هستند.

منتخبان کشتی همدان تلفیقی از کشتی گیران جوان و باتجربه هستند که شاید بتوان امیدوار به شگفتی سازی آنها بود.

در این بین یوسف کامرانی، مسعود کمروند، جمال خدابنده لو، محمدرضا شاه محمدی، عباس یزدانی، علیرض کریمی و دانیال شریعتی بر روی کاغذ بیش از سایرین شانس رسیدن به سکو را دارند.

هر چند کادر فنی تیم اعزامی به مسابقات نیز رسیدن به مقام قهرمانی را سخت اما با تلاش مضاعف، شدنی می دانند.

لشکرکشی با چاشنی بیم و امید

سرپرست تیم کشتی همدان حضور در این رقابت ها را سرشار از بیم و امید می داند.

رضا سامعی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از آنجا که فقط کشتی گیر قهرمان در هر وزن جواز حضور در جام بین المللی تختی را کسب می کنند کار برای دستیابی به این مقام در بین چهره های شاخص شرکت کننده سخت است.

وی اضافه کرد: در ترکیب همدان کشتی گیرانی نظیر شریعتی، خدابنده لو، کریمی، والی زاده و شاه محمدی می توانند مقام کسب کنند اما برای رسیدن به عنوان قهرمانی مسیر سختی در پیش دارند.

سامعی بیان کرد: با ارزیابی صورت گرفته از سایر استان ها به این نتیجه رسیده ایم که سطح مسابقات بالا است و به سادگی نمی توان پیش بینی مقام کرد.

سرپرست تیم کشتی همدان خاطرنشان کرد: با این حال کشتی گیران استان در هفته های اخیر تمرین منظم و خوبی را انجام داده اند و مسعود مصطفی جوکار مربی تیم ملی نیز بر عملکرد آنها نظارت داشت.

وی اظهار داشت:  با این حال تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا بتوانیم سهمیه لازم را از این مسابقات کسب کنیم.

امید به کسب سهمیه داریم

مربی تیم منتخب همدان اعزامی به انتخابی جام تختی نیز گفت: امید به کسب سهمیه داریم و به کشتی گیران گوشزد کرده ایم که از این فرصت طلایی به نحو احسن استفاده کنند.

حامد کوکبی افزود: به هر حال با توجه به شمار شرکت کنندگان، سطح مسابقات نیز به مراتب بالا خواهد بود و کشتی گیری که بتواند کم اشتباه و جنگنده مبارزه کند، سهمیه را کسب خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تیم همدان را کشتی گیران جوان و باتجربه تشکیل می دهند و با ترکیب کامل در مسابقات حضور یافته ایم و در هر وزن کشتی گیر داریم.

کوکبی با قدردانی از هیات کشتی استان در افزایش تعداد سهمیه تیم همدان گفت: با تلاش حمیدرضا یاری رییس هیات و مسعود مصطفی جوکار نایب رییس هیات توانستیم چهار سهمیه بیشتر کسب کنیم ضمن اینکه پیش از این چهار سهمیه از قبل توسط کشتی گیران همدانی دریافت شده بود و هفت سهمیه نیز فدراسیون اختصاص داد.

وی بیان کرد: حضور کشتی گیران باتجربه نظیر شریعتی، کمروند، یزدانی و کریمی و خدابنده لو در کنار نفرات جوان و با انگیزه از جمله ولی زاده، تجری، شاه محمدی و حاجیلویی می تواند کشتی همدان را با امید بیشتری برای کسب سهمیه وارد میدان کند.

کوکبی حضور پرتعداد کشتی گیران استان های مازندران و تهران را باعث بالا رفتن سطح مسابقات دانست و گفت: استان های مدعی در هر وزن سه الی چهار کشتی گیر قدرتمند و باتجربه دارند.

مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای ۱۸ تا ۲۰ دی ماه سال جاری به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابی تیم ملی جام جهان پهلوان تختی همدان کشتی ورزش قهرمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابی تیم ملی جام جهان پهلوان تختی همدان کشتی ورزش قهرمانی انتخابی تیم ملی جام جهان پهلوان تختی همدان کشتی ورزش قهرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران قایقران ایران تاریخ سازی کردند

به گزارش همشهری آنلاین، در آخرین روز مسابقات قایقرانی رویینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس، دختران ملی‌پوش ایران توانستند با تاریخ‌سازی صاحب سومین سهمیه المپیک برای ایران شوند.

قایق ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در فینال A رویینگ دونفره سبک وزن زنان دوم شد و علاوه بر کسب مدال نقره به سهمیه المپیک رسید. برای اولین بار رویینگ ایران در بازی‌های المپیک سهمیه دونفره گرفت.

در این ماده نمایندگان سنگاپور، فیلیپین، ازبکستان، ژاپن، ایران و ویتنام به رقابت پرداختند.

دو قایق اول موفق به گرفتن سهمیه المپیک شدند.

مسابقات قایقرانی رویینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس به میزبانی کره‌جنوبی برگزار شد.

کد خبر 845917 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی المپیک قایقرانی

دیگر خبرها

  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد
  • محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?
  • بین یزدانی و قاسمپور انتخابی برگزار شود
  • کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی
  • شکست تیلور به نفع ایران شد/بین یزدانی وقاسمپور انتخابی برگزار شود
  • ۴ سهمیه با قایقرانی چاشنی تاریخ‌سازی دختران ایران
  • دختران قایقران ایران تاریخ سازی کردند
  • علی‌ آقامیرزایی جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرد
  • کسب اولین سهمیه قایق دونفره در تاریخ قایقرانی ایران
  • دیوید تیلور در انتخابی تیم ملی آمریکا باخت!+ویدیو