Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@09:16:16 GMT

فاصله گرفتن از قرآن خطری جدی به همراه دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۶۲۱

فاصله گرفتن از قرآن خطری جدی به همراه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ادیب یزدی در مراسم محفل انس با قرآن که از سوی سازمان عقیدتی سیاسی اتکا استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: با کمال تاسف قرآن مهجور است یعنی ما از قرآن عدول کردیم. از تنظیم روابط اجتماعی با آیات قرآن فاصله داریم و باعث تاسف است که چنین نسخه شفابخشی در کنار ماست و ما نسبت به آن اهمیت کافی و وافی نمی دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مصلحت ما تبعیت از قرآن است، افزود: ما باید رفتارمان را  با قرآن را تطبیق دهیم و اگر جامعه ما به قرآن برنگردد آسیب هایی را به همراه خواهد داشت و مصلحت ما در تبعیت از قرآن است و فاصله گرفتن از قرآن خطری جدی به همراه دارد.

حجت الاسلام ادیب یزدی با تأکید بر این نکته که فرهنگ جامعه نیازمند قرآنی شدن است، اظهارداشت: اهل بیت(ع)  محتوای قرآن و روح قرآن هستند و لفظ قرآن ظاهر و اهل بیت باطن قرآن هستند، لذا در این زمینه دلسوزان فرهنگ و انقلاب باید برنامه ریزی های جذاب و منطقی مبتنی براستدلال داشته باشند تا دلهای مردم نسبت به قرآن جذب شود.

وی با طرح چگونگی نزول قرآن افزود: ما وقتی ببینیم که قرآن از کجا و چطور آمده است و اگر بدانیم چه بر پیامبراسلام می‌رفت وقتی آیات قرآن نازل می‌شد، متوجه عظمت و بزرگی و جایگاه این کتاب قرآنی خواهیم شد.

این سخنران دینی با طرح این سوال که قلب پیامبر چگونه می‌توانست سخن سنگین قرآن را تاب بیاورد، اظهار داشت: قرآن می فرماید ای پیامبر به زودی ما سخن سنگین را نازل می‌کنیم، باید ببینیم قلب مطهر پیامبر چگونه می‌توانست چنان سنگینی را تحمل کند و اگر نبود لطف الهی چنین امری مسلم ممکن نبود.

این عالم دینی تصریح کرد: مفسرین می‌فرمایند در لفظ قرآن حقیقت آن برای اهل بیت(ع) مشاهده می شود؛ یعنی وقتی قرآن می‌گوید جهنم ائمه و معصومین(ع) جهنم را تحت لفظ آیه قرآن می‌بینند و بشر بلد نیست حقیقت معنای الفاظ را که در لفظ مستتر شده ببیند. از این مبنا می‌توان گفت که آیا بشر می تواند چنین کتابی تدوین کند؟ 

وی در ادامه گفت: قرآن کتاب عجیبی است. سایر کتب آسمانی چنین امتیازاتی را ندارند. لذا وقتی آیات قرآن طرح می‌شود جدی پیگیری کرده و خود  و رفتار خود را با آن تطبیق دهند.

حجت الاسلام ادیب یزدی در ادامه افزود: روابط اعضای خانواده با یکدیگر یکی دیگر از دستورات مهم قرآن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ادیب یزدی اظهار داشت: تمام اقشار مردم باید مراقب فرزندان خودشان باشند. روحانی باید مراقب فرزندش باشد و اگرخلاف دستورات قرآن عمل کرد باید نسبت به عملکرد فرزندش حساس باشد. فرزند سردار و فلان مسئول مملکت نیز حواسشان باشد تا جایی که فرزندان خلاف می‌کنند نسبت به آن مسئول بوده و باید مراقب باشند.

در ادامه این همایش که با اجرای رضا نصری همراه بود حجت الاسلام میرعماد، ریاست اداره عقیدتی سیاسی سازمان اتکا وحجت الاسلام پیغمبری، رییس عقیدتی سیاسی اتکا استان تهران حضور داشتند و به بیان نکاتی در خصوص این سازمان پرداختند.

همچنین تلاوت قرآن توسط کریم منصوری قاری برجسته بین المللی از مهمترین بخش های این همایش بود.

در پایان این همایش نیز زینب حسنی به عنوان نفر برتر مسابقات حفظ قرآن کریم وزارت دفاع تجلیل شد.

کد خبر 4790522

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی حضرت عبدالعظیم حسنی قرآن نشست علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فعالیت های قرآنی کنفرانس بین المللی نقد کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بنزین مجمع عالی حکمت اسلامی گام دوم انقلاب آیت الله جوادی آملی علوم انسانی اسلامی فلسفه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد

به گزارش قدس آنلاین، اولین اهدای عضو سال جاری یزد در تعطیلات نوروزی با ایثارگری خانواده مرحوم «رمضانعلی غلامی» ۵۴ ساله که به علت ایست قلبی دچار مرگ مغزی شده بود، اتفاق افتاد و در ادامه مرحوم «سید احمد آتشی» ۳۳ ساله با اهدای کبد و کلیه‌هایش دومین اهدای عضو یزد در سال جدید را به نام خود ثبت کرد.

امروز ۲۹ فروردین ماه هم سومین اهدای عضو سال جاری با ایثار یک هموطن دیگر در استان به ثبت رسید و مرحوم «سید جواد سجادی» ۴۴ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود،  اعضای خود را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

به گفته دکتر «محمد پورشمسی» رییس اداره فرآهم آوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، کبد این ایثارگر در بیمارستان شهید صدوقی و کلیه‌ها در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

دکتر «سید کاظم رضوی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز می‌گوید: استان یزد برای سومین سال متوالی رتبه نخست اهدای عضو را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ۴۶ مورد اهدای عضو در سال گذشته، اظهار می‌کند: یزد تنها استان در کشور است که در زمینه اهدای عضو با شاخص‌ها و استانداردهای بین المللی برابری می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • خطری که از بیخ گوش ستاره پرسپولیسی گذشت!
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند؛ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند/ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • آماده باش آتش‌نشانان یزدی برای کنترل آبگرفتگی‌های احتمالی
  • فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی
  • رژه موتوری یزدی‌ها در حمایت از وعده‌ صادق
  • معارف قرآن باید در زندگی مردم جاری باشد