Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مدیران شهر تهران به خبر فروش صندلی های اتوبوس در پایتخت واکنش نشان دادند.

پیروز حناچی شهردار تهران با انتشار رشته توئیتی به اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت بلیت اتوبوس و پیش فروش صندلی آن واکنش نشان داد.

شهردار تهران نوشت: خبر و بحث‌های جانبی مطرح شده درباره فروش صندلی اتوبوس غلط است و موضوعیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تماس با معاون حمل و نقل اکیداً به وی دستور دادم از اجرای هر طرحی که موجب نگرانی شهروندان شود خودداری کند.

در شرایط فعلی معیشتی مردم شهرداری تهران همه توان خود را مصروف تسهیل دسترسی ارزان و حداکثری مردم به حمل و نقل عمومی خواهد کرد.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل شهردار با تکذیب خبر فروش صندلی اتوبوس‌ها گفت: هیچ طرحی برای افزایش هیچ‌گونه هزینه‌ای به شهروندانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند نداریم و بلیت اتوبوس هم تا پایان امسال ریالی افزایش نخواهد یافت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توضیح نامناسب و شیطنت یک خبرگزاری در فضای ملتهب فعلی باعث بدفهمی از یک ایده استارت‌آپی شد، گفت: اصلا شهرداری قرار نیست چیزی را در خدمات موجود خود تغییر دهد. بلکه یک شرکت خصوصی تقاضای راه‌اندازی یک سیستم اتوبوس‌رانی اینترنتی داده که می‌تواند بخشی از مینی‌بوس‌های نو و احتمالا سرویس‌های دربستی موجود را با استفاده از اپلیکیشن به ظرفیت موجود حمل‌ونقل عمومی اضافه کند.

معاون شهردار تهران افزود: این ایده شبیه کاری است که در تاکسیرانی اینترنتی انجام می‌شود. با این تفاوت که اتوبوس دنبال مسافر نمی‌رود، بلکه در ایستگاه خاص آن‌ها را سوار می‌کند. تعداد مسافر هم حداکثر باید به تعداد صندلی‌های اتوبوس یا مینی‌بوس باشد.

وی در پایان تصریح کرد: بار دیگر تاکید می‌کنم که کسی بیخود نگرانی درست نکند. اتوبوس‌رانی چه خصوصی و چه بی‌آرتی حق ندارد یک ریال به قیمت بلیتش اضافه کند. خطوط موجود اتوبوس‌رانی و صندلی‌ها هم متعلق به همه مردم است و هیچ‌کس حق ندارد چه با پول و چه بدون پول، صندلی اتوبوس‌های فعلی را رزرو یا اختصاصی کند.
لزوم برخورد با مدیرانی که قصد پیش فروش بلیت اتوبوس را دارند

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر به خبر پیش فروش بلیت اتوبوس از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی واکنش نشان داد.

عضو شورای شهر تهران نوشت: "مصاحبه‌ای در مورد ایده فروش و رزرو صندلی اتوبوس خبری شده. مطرح کردن خبر ایده یا طرح‌هایی که به حق همگان به شهر مربوط است بدون آنکه در شورا (نهاد سیاست‌گذار و ناظر) مطرح و تایید شده باشد آن هم در این شرایط دشوار مردم جای تأمل برخورد و بازخواست فوری دارد. "
شورا مجوزی برای فروش صندلی اتوبوس به شهرداری نداده است

علی اعطاء سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شورا مجوزی برای فروش صندلی‌های اتوبوس به شهرداری نداده است. دوای درد حمل و نقل تهران فروشی کردن صندلی‌های اتوبوس نیست بلکه توسعه ناوگان است. مسئولین شهری طرح‌هایی مطرح نکنند که تبعیض و نابرابری را در ذهن متبادر می‌کند.
با هر گونه صندلی فروشی بدون هماهنگی به شدت برخورد خواهد شد

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در توئیتر نوشت: هر گونه ارائه طرح صندلی فروشی از سوی سازمان اتوبوسرانی تهران بدون هماهنگی با فرمانداری تهران، شورای شهر و هیات تطبیق مصوبات غیرقانونی بوده و با متخلفین در هر جایگاهی به شدت برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتوبوس شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت «پاک»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت هم اکنون (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط پاک قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۹ و کیفیت هوا در وضعیت «پاک» است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛‌ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسمان صاف پایتخت
  • هوای تهران در وضعیت «پاک» قرار دارد
  • هوای تهران در وضعیت «پاک»
  • دیدار نوروزی مدیران بانک ایران زمین از شعب پایتخت
  • ذوب‌آهن به تهران می‌آید
  • اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • مسیرهای خدمات دهی اتوبوس وتاکسی و مترو در روز قدس مشخص شد
  • واکنش وزیر رئیسی به اظهارات فلاحت پیشه درباره تخفیف هزار میلیاردی در فروش نفت به چین
  • ثبت هوای پاک در پایتخت