Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین لرستان، تیم کارشناسی معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در اولین کنگره ملی حفاظت و بیماری های حیات وحش که در تاریخ پنجم لغایت هفتم آذر ماه در محل سالن همایش های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، حضوری چشمگیر و موفق داشتند.

در این گنگره مقاله علمی ارائه شده توسط تیم کارشناسی معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، متشکل از الهام برنا معاونت نظارت و پایش اداره کل، سهیلا زمانی، مهدی سلیمی، امین مرادی از کارشناسان اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، از بین ۱۱۰ مقاله ارسالی به این همایش به عنوان یکی از ۲۰ مقاله برتر برگزیده شد و مقاله ارائه شده و نیز اقدامات اداره کل محیط زیست استان لرستان در زمینه بیماریهای حیات وحش، مورد توجه مشاور رئیس سازمان در امور بیماری های جانوری و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و مسئول Focal point بیماری های حیات وحش سازمان دامپزشکی و همچنین مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید بر چالش‌ها، نیازها و راهکارهای حفاظت

لازم به ذکر است کنگره ملی حفاظت و بیماری‌های حیات وحش با تاکید بر چالش‌ها، نیازها و راهکارهای حفاظت و نیز نقش آن در سلامت واحد، در آذر ماه سال جاری توسط پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سازمان‌ها، مراکز علمی- پژوهشی و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط، برگزار گردید و تبادل نظر و بررسی چالش‌های موجود در زمینه حفاظت، بهداشت و مدیریت بیماری‌های حیات وحش، ارتقای همکاری‌های بین بخشی در مهار بیماری‌های مشترک با رویکرد سلامت واحد و همچنین جلب مشارکت صاحبنظران و آشنایی با شیوه‌های نوین آموزش و پژوهش در حوزه حفاظت و بیماری‌های حیات وحش از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره بود.

46

کد خبر 1328496

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان محیط زیست محیط زیست سازگار با محیط زیست طبیعت محیط بان استان لرستان انتخابات مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران مارک ویلموتس تعهدات ایران در برجام استان کردستان تلویزیون سیدعباس عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند