Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@04:52:46 GMT

چه خودروهایی در استان بیش‌تر سرقت می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۸۸۱

چه خودروهایی در استان بیش‌تر سرقت می‌شوند؟

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از افزایش ۳۰ درصدی سرقت خودرو طی ۸ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد بوستانی افزود: بیشترین سرقت خودروها در استان خراسان رضوی مربوط به پراید و پژو بوده است که بیشتر آنان به لحاظ ایمنی مجهز نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آمار سرقت خودرو از ابتدای سال جاری در خراسان رضوی سیکل متناوب داشته است؛ به طوری که در برخی ماه‌ها افزایش و برخی دیگر، کاهش داشته است.  به طور مثال  در آبان‌ماه امسال نسبت‌به مهرماه شاهد کاهش سرقت خودرو بوده‌ایم.

بوستانی از افزایش ۲۴ درصدی کشف خودروهای سرقتی در سال جاری نسبت‌به سال گذشته خبر داد و افزود: آمار کشفیات نشان از تلاش مأموران و پیشرفت چشمگیر در ردیابی خودروهای سرقتی و بی‌نتیجه‌ماندن تلاش سارقان دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرقت خودروها معمولاً از طریق سارقان به چند منظور صورت می‌گیرد که شامل سرقت خودرو برای سرقت‌های دیگر، برای حمل قاچاق و موادمخدر، اوراق‌کردن خودرو و فروش لوازم آن و سرقت اموال ارزشی داخل خودرو از طریق شکستن شیشه یا بازکردن آن است.

بوستانی با بیان اینکه «مهم‌ترین اصل رعایت و مسئولیت‌پذیری خود فرد است»، افزود: اگر خودرو به وسایل ایمنی از جمله سویچ مخفی، دزدگیر، ردیاب و سیستم هشداردهنده مجهز باشد و همچنین از بسته‌بودن درها و بالابودن شیشه‌ها اطمینان حاصل کند و خودرو را در محل تاریک و فاقد روشنایی قرار ندهد،  قطعاً کار سارقان دشوار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سرقت خودرو در مقایسه با سرقت‌های دیگر، به لحاظ روحی و روانی، تاثیر مخربی بر فرد دارد؛ چرا که گاه این خودرو منبع درآمد زندگی یک فرد یا تمام سرمایه اوست.

بوستانی تصریح کرد: گرچه پارکینگ‌ها جواب‌گوی نیاز جامعه نیست و نمی‌توان مردم را اجبار و الزام به استفاده از پارکینگ کرد، ولی می‌توان با اقدامات پیشگیرانه از وقوع سرقت جلوگیری کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورگیری در بزرگراه صدر تکرار شد | ۳ زورگیر خشن چطور گوشی راننده را سرقت کردند

همشهری آنلاین - الهه فراهانی: صبح امروز ۳ زورگیر خشن که فیلم سرقت آنها در روزهای گذشته جنجال زیادی به راه انداخته بود، برای بازسازی صحنه جرم به محل سرقت بازگشتند و در مقابل پلیس توضیح دادند که چطور در روز روشن و ترافیک بزرگراه صدر و بدون کوچکترین هراسی با تهدید قمه گوشی موبایل راننده‌ای را به سرقت بردند.

۲۱ فروردین؛ بزرگراه صدر

به گزارش همشهری، صبح ۲۱ فروردین ماه بود که در ترافیک بزرگراه صدر، زورگیر قوی هیکل و خشنی با تهدید قمه در خودرویی را باز کرد و گوشی موبایل راننده‌ای را به سرقت برد. او در ادامه با چند گام بلند خودش را به همدست موتورسوارش که کمی جلوتر ایستاده بود رساند و سوار بر موتورسیکلت فرار کرد، غافل از اینکه یکی از شاهدان با گوشی موبایلش اقدام به تهیه فیلم این زورگیری خشن و لحظات رعب‌آور آن روز کرده است. طولی نکشید که این فیلم کوتاه در فضای مجازی دست به دست شد و بازتاب گسترده‌ای در داشت. همین کافی بود تا تیمی از کارآگاهان پلیس پایتخت، تحقیقات خود را به شکل ویژه در این پرونده آغاز کردند.

در شرایطی که چند روز از وقوع این حادثه می‌گذشت، ماموران موفق شدند مخفیگاه زورگیران خشن را در شمال کشور شناسایی و آنها را ظرف کمتر از یک هفته دستگیر کنند. این سارقان کم سن و سال که همگی زیر ۲۰ سال سن دارند صبح دیروز(دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) به محل جرم بازگشتند تا صحنه زورگیری جنجالی خود را بازسازی کنند. ‌

۲۷ فروردین؛ باز هم ‌بزرگراه صدر

ساعت نزدیک به ۱۰ صبح است؛ خبری از ترافیک سنگین بزرگراه صدر نیست اما ماموران پلیس از صبح خیلی زود در آنجا حاضر شده‌اند تا نظم را برقرار کنند. در همین لحظه خودروی ویژه حمل متهمان در حاشیه اتوبان توقف می‌کند و ۳سارق خشن تحت تدابیر امنیتی از آن پیاده می‌شوند.

در میان جمعیتی که برای تماشای بازسازی صحنه سرقت آمده‌اند، جوان مالباخته نیز حضور دارد. او می‌گوید: هنوز وحشت آن روز در وجودم مانده است. آن روز سوار بر خودروی ال‌۹۰ در حال رفتن به محل کارم بودم. فکر می کنم ساعت حدود ۸ صبح بود. ترافیک صبحگاهی اتوبان صدر شکل گرفته بود. چون ترافیک بودم، گوشی آیفون ۱۳ پرومکسم در دستم بود تا کارهای شخصی‌ام را انجام بدهم. متاسفانه فراموش کرده بودم درهای ماشین را قفل کنم که ناگهان دو سارق قمه به دست از سمت شاگرد و راننده به سمتم هجوم آوردند. در ماشین را باز و شروع کردند با دسته قمه مرا کتک زدن. وحشت مرا فراگرفته بود. ترسیدم مبادا با قمه، جانم را بگیرند، با این حال گوشی را دو دستی چسبیده بودم. همه زندگیم داخل گوشی بود، از شماره های شخصی گرفته تا برنامه های کاری ام. اما نمی شد در برابر آن زورگیران خشن مقاومت کرد. آنها در نهایت گوشی‌ام را از من گرفتند و پا به فرار گذاشتند. به محض فرار آنها صدای تیراندازی آمد که بعدا فهمیدم یک مامور که در آن حوالی بوده با شلیک تیر هوایی قصد متوقف کردن دزدان را داشته اما موفق نشده است.

وی ادامه می دهد: دزدان آنقدر خشن بودند هیچیک از شهروندان جرات دخالت نکردند. این دومین بار بود که موبایلم توسط زورگیران به سرقت می‌رفت. بار قبلی سارقان دستگیر نشدند اما اینبار پلیس ظرف ۴، ۵ روز توانست سارقان را دستگیر کنند که سرعت عمل‌شان بی نظیر بود.

مجازات محاربه

رفته رفته جمعیت بیشتر می شود. مردم با کنجکاوی به سمت پلیس می روند تا بپرسند ماجرا از چه قرار است. یکی از آنها به همشهری می گوید: من فیلم سرقت را دیدم که در فضای مجازی منتشر شده بود. یکی از دوستانم می گفت شاهد سرقت بوده است. یعنی همان لحظه پشت فرمان خودرویی در ترافیک بوده و دیده که چطور سارقان به صورت وحشیانه به سمت مالباخته هجوم برده اند. خیلی حالش بد بود و خدا رو شکر که پلیس توانست به این سرعت دستگیرشان کند.

حالا سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت و سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران نیز وارد محل بازسازی صحنه سرقت می‌شوند.

سردار محمدیان در جمع خبرنگاران می‌گوید: اینگونه سرقت‌ها که با تهدید سلاح، ایجاد رعب و وحشت درانظار عمومی است، مجازات سنگینی در حد محاربه دارد. ما از شهروندی که توانست از وقوع جرم فیلمبرداری کند سپاسگزاریم چرا که با این فیلم به پلیس کمک کرد و باعث شد در کمتر از ۲۴ ساعت سارقان را شناسایی کنیم.

فرمانده انتظامی تهران می گوید: دستگاه قضایی با قاطعیت و بر اساس نوع و شدت سرقت، اشد مجازات را اعمال خواهد کرد تا این برخورد قاطع، عبرتی برای سایر مجرمان باشد.

پس از صحبت‌های سردار محمدیان، سارقان شروع به شرح روز سرقت می‌کنند و پس از پایان بازسازی، سوار بر خودروی حمل متهمان، به اداره آگاهی بازگردانده می‌شوند.

کد خبر 844684 برچسب‌ها پلیس راهور - شهر سارق - سرقت فراجا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • زورگیری در بزرگراه صدر تکرار شد | ۳ زورگیر خشن چطور گوشی راننده را سرقت کردند
  • دستگیری سارقان سابقه‌د‌ار خودرور و موتورسیکلت در شهرری
  • دستگیری باند ۵ نفره سارقان و ۴ مالخر تجهیزات داخل خودرو در اصفهان
  • دستگیری اعضای باند سارقان خودرو در شیراز
  • سارقان لوازم داخلی خودرو در غرب تهران دستگیر شدند
  • دستگیری سارق خودرو سهروردی
  • انهدام ۲ باند سارقان خودرو در تبریز
  • دستگیری سارقان کابل برق در قاین
  • فناوران خراسان شمالی دست سارقان را کوتاه کردند
  • انهدام باند سارقان سیم و کابل برق در شاهرود